CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

CSR Brand: Banca Comerciala Romana (BCR)

bcr-cf

[bigbutton-blu text=”Politica de Responsabilitate Sociala Corporativa” title=”Politica de Responsabilitate Sociala Corporativa”]

Ne propunem, ca cea mai mare banca locala, sa fim un conector si un catalizator pentru dezvoltarea Romaniei. Sa fim Banca pentru Romania, avand in echipa sa cetateni responsabili, activi, cu principii solide si avand ca scop intermedierea si sustinerea dezvoltarii valorii in societate.

Urmand aceasta viziune, directiile strategice ale BCR in ceea ce priveste implicarea in comunitate sunt urmatoarele:

  • Sustinerea si promovarea liderilor si a modelelor, participand la crearea unui cadru pozitiv si inspirational dezvoltarii Romaniei.
  • Educatie pentru dezvoltarea competentelor practice, avand parteneriate strategice cu cele mai mari universitati din tara cu scopul principal de a crea proiecte care sa ajute la dezvoltarea abilitatilor practice ale studentilor pentru o mai usoara integrare in piata muncii.
  • Leadership-ul civic, prin dezvoltarea unor proiecte care vin in sprijinul a  sute de ONG-uri anual, precum si prin incurajarea angajatilor sai pentru a fi cetateni responsabili, integrand banca in tesatura comunitatii.
  • Educatie financiara prin dezvoltarea unor proiecte pentru elevi, dar si pentru copiii din ciclul prescolar, precum si a unor proiecte pentru clientii bancii.

 

[bigbutton-blu text=”Proiecte de Responsabilitate Sociala” title=”Proiecte CSR”]

 

  • Summer Job in BCR este o competitie de educatie financiara, care se adreseaza elevilor de peste 16 ani si totodata, primul proiect de internship platit adresat elevilor de liceu din Romania. Scopul sau este sa ofere elevilor prima experienta de lucru intr-o companie sa ii invete notiuni de educatie financiar bancara, prin practica, cu sprijinul unor mentori din BCR. In Romania, elevii de liceu, prin programa scolara clasica, nu sunt suficient de expusi la situatii si informatii care sa ii ajute sa isi gestioneze mai bine bugetul. O serie de studii recente dezvaluie o dubla carenta in privinta gradului de alfabetizare financiara a romanilor: atat lipsa educatiei in gestionarea bugetului personal, cat si deficiente in intelegerea serviciilor bancare. Fenomenul este sustinut si chiar generat de contextul in care sistemul formal de invatamant din Romania ofera oportunitati limitate de educatie financiara in scoli, licee sau universitati. In plus, elevii nu au acces la programe care sa le ofere experiente reale de munca si, astfel, sa ii ajute sa isi descopere afinitati cu diverse domenii, inainte de a-si alege o facultate. In acest sens, statul roman, prin Agentia Nationala de Ocupare a Muncii, incurajeaza companiile sa angajeze tineri, oferind o compensatie egala cu 50% din salariul minim brut pentru fiecare elev sau student angajat pe perioada vacantei. In cazul acestui program, aceasta compensatie nu acopera cheltuielile cu programul, dar a reprezentat o modalitate de eficientizare a bugetului. Urmarind componenta de educatie financiara a politicii de implicare in comunitate a BCR, proiectul Summer Job in BCR raspunde unor nevoi reale ale tinerilor – educatia financiara si dezvoltarea profesionala. In acest moment, este singurul program de internship platit adresat elevilor de liceu din Romania.

 

  • Hai la Olimpiada! este un program initiat de Fundatia eMAG, caruia BCR i s-a alaturat in 2014. Programul consta in sprijinBCR- Hai la Olimpiada - 09 2015irea si crearea unor centre de pregatire pentru elevii care isi doresc sa se pregateasca mai bine la matermatica, fizica si informatica. Prin Hai la Olimpiada! sustinem cele mai importante concursuri pentru elevi. Profesorii din centrele de pregatire sunt recompensati material pentru orele de pregatire a elevilor, iar cele mai bune rezultate ale copiilor la concursurile nationale si internationale primesc premii motivante.

 

  • Laboratorul de Cariere este o platforma de invatare non-formala special creata pentru a-i ajuta pe tineri sa-si BCR- 09Laboratorul de Carieregaseasca mai usor un loc pe piata muncii pe masura ce lasa anii de studentie in urma. Platforma va contine un flux constant de resurse axate pe educatia non-formala care ii vor ajuta pe tineri sa inteleaga mai bine optiunile lor de dezvoltare pe plan profesional. BCR are parteneriate strategice cu cele mai mari universitati din tara cu scopul principal de a ajuta la dezvoltarea abilitatilor practice ale studentilor pentru o mai usoara integrare in piata muncii. Mai multe informatii despre proiect gasiti pe site-ul dedicat www.laboratoruldecariere.ro

 

  • Bursa Binelui este o platforma dezvoltata de BCR in parteneriat cu EuPlatesc.ro. Platforma isi propune sa aduca impreuna organizatiile care au nevoie de BCR - 07 Bursa Bineluisprijin pentru a-si desfasura proiectele si oamenii care vor sa investeasca in faptele bune din comunitatea lor. Concret, pe Bursa Binelui organizatiile non-guvernamentale isi pot crea pagini de profil in care sa isi prezinte activitatea, iar utilizatorii pot alege sa devina voluntari pentru organizatie sau sa doneze bani pentru sustinerea diferitelor proiecte. Bursa Binelui este singura platforma online care permite donatiile fara comisioane, incurajand astfel donatorii care vor sa participe cu sume mici (5lei) la o cauza. 

 

  • Brutaria de Fapte Bune consta intr-o competitie adresata angajatilor bancii, prin care ne propunem sa incurajam implicarea in comunitate si BCR- Brutaria de Fapte Bunevoluntariatul ca instrumente eficiente de dezvoltare personala si de rezolvarea unor probleme sociale reale, prin catalizarea mai multor resurse valoroase: abilitatile, timpul si dedicarea colegilor, resursele  financiare oferite de banca. Un exemplu de proiect castigator este inaugurarea BineBucatariei – o bucatarie semi-profesionala amenajata in sediul AsociatieiDownCER din Cluj, unde tinerii cu sindrom Down invata sa prepare bunatati si astfel sa devina mai independenti. BineBucataria este un proiect realizat de Asociatia DownCER cu sprijinul voluntarilor BCR din Cluj. Ei au castigat o finantare de 3000 de Euro, bani cu care au transformat o fosta camera de depozitare intr-o bucatarie, utilata cu mobilier specializat, cuptoare, hote, frigider, mese, ustensile si vesela . Proiectul a fost castigator pentru ca are impact pe termen mediu si lung si pentru ca aduce o imbunatatire reala in viata beneficiarilor.

* da click pe fiecare proiect in parte pentru a afla detalii.

[bigbutton-blu text=”Rapoarte de Responsabilitate Sociala Corporativa” title=”Rapoarte de Responsabilitate Sociala Corporativa”]

Raport Bcr Csr Ro 2009 2010

[bigbutton-blu text=”GALERIE FOTO” title=”GALERIE FOTO”]