GSK deruleaza un program intern de reciclare a deseurilor

GlaxoSmithKline Romania a pus bazele unui sistem de colectare selectiva a deseurilor in birourile companiei din Bucuresti, impreuna cu Asociatia Viitor Plus. Astfel, in primele doua luni-pilot de desfasurare a proiectului au fost colectate 968 kg hartie si carton si 16 kg de pet-uri, peste peste media obisnuita obtinuta de obicei in companii si echivalentul salvarii unui numar de 15 arbori maturi, potrivit datelor asociatiei Viitor Plus. Proiectul a venit ca raspuns la o nevoie determinata de lipsa unui sistem de reciclare functional in Capitala, pentru deseurile din cladirile de birouri.

“Programul de reciclare face parte din activitatea de responsabilitate corporativa a GSK Romania, fiind aliniat atat reglementarilor europene cu privire la protectia mediului cat si promisiunii noastre de a actiona in mod responsabil in comunitatile locale in care ne desfasuram activitatea, cultivand in acelasi timp o atitudine responsabila si in randul angajatilor nostri din Romania. Iar rezultatele obtinute pana acum ne arata ca echipa noastra este cu adevarat “eco” si ca fiecare dintre colegi a inteles ca prin cu efortul nostru, al tuturor, reusim sa salvam arbori maturi de la taiere si sa economisim energie, apa si petrol”, a declarat Andreia Cucu, Communication Manager GSK Romania.

In plus, o actiune speciala de reciclare a fost derulata la depozitul logistic al companiei, de unde au fost stranse si trimise la reciclat in centre specializate 5 tone si jumatate de hartie.

Mai mult, angajatii GSK din Bucuresti au participat la un curs interactiv organizat de asociatia Viitor Plus in care au aflat mai multe despre colectarea selectiva, problemele actuale ale Romaniei legate de reciclare si beneficiile unei atitudini responsabile fata de mediul inconjurator. Pentru a incuraja implicarea si suportul angajatilor companiei, membrii echipei GSK Romania cei mai pasionati de acest domeniu au avut ocazia sa devina eco-ambasadori ai companiei.

“Un sistem functional de reciclare la nivelul unei companii presupune atat un bun management al infrastructurii (recipiente, contracte cu colectori, responsabili) cat si implementarea unui program educational adresat constientizarii si schimbarii de comportament a angajatilor. GSK Romania a investit in ambele componente si ne bucuram ca am facilitat punerea lor in practica si obtinerea acestor rezultate”, a spus Teia Gavrilescu, Presedinta Asociatiei ViitorPlus.

La nivel global, GSK implementeaza o strategie complexa de protejare a mediului inconjurator pe intregul lant valoric – de la materia prima pana la reciclarea ambalajelor folosite pentru produse si chiar pentru produsele expirate. Astfel, strategia companiei este centrata pe reducerea emisiilor de dioxid de carbon – cu impact puternic negativ in schimbarile climatice, reducerea cantitatilor de apa utilizate precum si a deseurilor si atingerea, pana in 2050, unui lant valoric neutru din punct de vedere al amprentei de carbon, atat la nivel mondial, cat si la nivel local.

“Si in Romania, aici unde GSK detine o fabrica de medicamente (la Brasov) suntem preocupati sa reducem constant amprenta de carbon a tuturor operatiunilor si, in acest sens, am investit numai in 2010 de exemplu 600.000 de dolari intr-o statie de tratare a apei uzate. De asemenea, fabrica GSK din Brasov are programe de reducere a cantitatilor de deseuri generate, precum si de segregare de la sursa si reciclare”, a specificat Andreia Cucu.

Pentru reducerea amprentei de carbon in fabrica GSK din Brasov se actioneaza pe doua planuri, respectiv: reducerea consumurilor de energie electrica/gaz/apa si reducerea pierderilor din procesele de fabricatie/ambalare, prin cresterea eficientei acestora. Obiectivul final al fabricii din Brasov este, de asemenea, de a ajunge la emisii de carbon zero pana in 2050, chiar daca, in acelasi timp, productia va continua sa creasca an de an.

 

 

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.