GSK si Hospice, de 10 ani in sprijinul bolnavilor in faza terminala

GlaxoSmithKline Romania si Hospice Casa Sperantei au implinit 10 ani de parteneriat. In tot acest timp, GSK a sprijinit cu un milion de dolari sustinerea si extinderea serviciilor de ingrijire paleativa la nivel national. Ingrijirea paliativa se refera la cresterea calitatii vietii pacientilor cu boli incurabile, aflati in stadii terminale, prin tratamente de reducere a durerii si suport psihologic. Nevoia pentru astfel de servicii este mare in Romania.  Statisticile arata ca in tara noastra doar 5% din bolnavii diagnosticati cu cancer in faza terminala beneficiaza de ingrijire paliativa.

„Cu ajutorul companiei farmaceutice GSK am reusit nu doar sa punem bazele, dar si sa dezvoltam continuu serviciile de ingrijire paliativa specializata atat in Romania, cat si in regiune”, a declarat Alice Paterson, Campaign Director al HOSPICE Casa Sperantei.

GSK s-a implicat in cauza paliatiei nu doar cu ajutor financiar, ci si alaturi de angajatii sai. Astfel, o parte dintre angajatii GSK au alergat pentru cauza paliatiei la editiile din 2009, 2010 si 2011 ale Maratonului Bucurestiului. De asemenea, angajatii GSK din fabrica din Brasov deruleaza an de an activitati de voluntariat pentru centrul HOSPICE din Brasov in cadrul unui program intern intitulat Orange Day – evenimentul anual al GSK dedicat voluntariatului, in care angajatii GSK din intreaga lume, inclusiv cei din Romania, se implica in sprijinirea comunitatilor locale.

Alti angajati GSK au ales sa sprijine cauza cumparand obiecte realizate manual de pacientii din centrul HOSPICE de la Brasov sau directionand 2% din impozit catre fundatie. De asemenea, GSK a donat catre centrul HOSPICE din Brasov echipamente IT, mobilier si echipamente de lucru pentru sustinerea activitatilor administrative din centrul de ingrijire.

“Suntem mandri de acest parteneriat cu HOSPICE Casa Sperantei si vom continua sa sustinem proiectele menite sa extinda serviciile de paliatie in Romania in toate dimensiunile – de la sprijin financiar la dedicarea angajatilor nostri, prin activitati de voluntariat, ca parte a proiectelor de responsabilitate sociala pe care le derulam aici”, a declarat Pascal Prigent, director general al GSK Romania.

In contextul acestui parteneriat, in 2009 au fost puse bazele comitetului Honorary Patrons of Hope, format din reprezentanti ai HOSPICE, diplomati, oameni de afaceri, filantropi si manageri din Romania, comitet infiintat cu obiectivul de a strange fonduri pentru construirea  unui centru de tip HOSPICE in Bucuresti.  Donatiile GSK in acest proiect au fost realizate prin programul GSK Global Community Partnership, derulat de companie la nivel global. Acestui sprijin s-au alaturat si sumele provenite din donatii individuale sau cele ale altor companii. Aceste donatii s-au ridicat pana acum la 2,7 milioane de euro.

Lucrarile la acest centru, care va oferi sansa unui numar de 750 de pacienti sa beneficieze an de an de tratament si suport, vor incepe in aceasta vara. Centrul urmeaza  sa fie inaugurat anul viitor.

“A avea un astfel de centru in Capitala este esential din mai multe motive. In primul rand, Bucurestiul are nevoie de un centru in care pacientii sa vina si sa fie ingrijiti. In al doilea rand, o parte vitala a programului va fi de a recruta, de a instrui si dezvolta profesionisti din domeniul sanatatii care sa devina experti si formatori, astfel incat sa poata aduce o contributie semnificativa la dezvoltarea ingrijirii paliative in Romania”, a declarat Patrick Desbiens, fost director al GSK Romania si initiator al comitetului Honorary Patrons of Hope.

Printre programele interne ale GSK care sustin cauza HOSPICE se regaseste si programul de voluntariat intern numit PULSE – prin care angajatii GSK din intreaga lume lucreaza alaturi de ONG-uri partenere timp de trei sau sase luni, partenerul din Romania al GSK fiind chiar HOSPICE Casa Sperantei.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.