GSK si Salvati Copiii – parteneriat pentru a salva un milion de copii

GlaxoSmithKline si Salvati Copiii au incheiat un parteneriatul unic prin care se urmareste salvarea vietilor a un million dintre cei mai saraci copii din lume. Colaborarea dintre cele doua organizatii vizeaza cooperarea si schimbul de experienta si de resurse pentru combaterea unora dintre cele mai importante cauze de mortalitate infantile din lume. Printre principalele initiative ale acestui parteneriat se numara transformarea unei substante antiseptice, folosite, in general, in apa de gura, intr-un produs capabil sa salveze vietile nou-nascutilor, precum si introducerea unui antibiotic sub forma de pulbere, in doze usor de administrat copiilor, pentru a combate pneumonia – una dintre principalele boli care inca decimeaza copiii sub cinci ani, in multe zone de pe glob.

“Un parteneriat de o asemenea anvergura ne ofera oportunitatea de a face ceva extraordinar : sa salvam vietile a un milion de copii si sa imbunatatim nivelul de trai pentru alte cateva milioane. Principala motivatie a oamenilor din GSK consta tocmai in dezvoltarea unor medicamente inovatoare, care pot salva vietile oamenilor, dar si in modul prin care le putem oferi celor care au nevoie de ele. Unindu-ne fortele cu Salvati Copiii, avem sansa sa amplificam aceste eforturi si sa generam o schimbare la nivel global, astfel incat copiii sa nu mai moara din cauza unor boli care pot fi prevenite. Sper ca acest parteneriat inspira angajatii GSK si stabileste un nou standard pentru modul in care companiile si ONG-urile pot lucra impreuna pentru a atinge un obiectiv comun “, a declarant Sir Andrew Witty, CEO GSK.

In premiera, organizatia Salvati Copiii se va implica in sprijinirea eforturilor companiei GlaxoSmithKline de cercetare si dezvoltare de medicamente pentru copii. Cele doua vor infiinta o comisie de cercetare pediatrica, pentru a accelera progresele inregistrate in cadrul cercetarilor destinate salvarii vietilor copiilor de pana la cinci ani si pentru a identifica modalitati de implementare a solutiilor pe o scara cat mai larga, in tarile aflate in curs de dezvoltare. GSK va avea astfel sansa sa beneficieze de expertiza de teren a organizatiei Salvati Copiii, pentru a putea ajunge la copiii din cele mai izolate si marginalizate comunitati si a le oferi asistenta medicala de baza.

Parteneriatul dintre GlaxoSmithKline si Salvati Copiii se va concentra, de asemenea, si pe extinderea acoperirii vaccinale in randul copiilor saraci, pe cresterea investitiilor in personalul sanitar, precum si in dezvoltarea unui produs nutritiv de tip “low-cost”, pentru a combate malnutritia in randul copiilor. Programele-pilot vor fi lansate in Republica Democrata Congo si Kenya. Derularea programelor in cele doua tari va fi strict monitorizata, iar toata experienta privind modul in care pot fi salvati copiii pe scara larga va fi folosita pentru implementarea unor programe similare si in alte tari din Africa Sub-Sahariana, Asia si America Latina.

Desi au fost inregistrate progrese in acest domeniu, aproape sapte milioane de copii au murit, in 2011, din cauza lipsei de acces la asistenta medicala de baza, vaccinuri sau alimente nutritive. Prin proiectele care urmeaza a fi implementate in cadrul acestuia, parteneriatul dintre GlaxoSmithKline si Salvati Copiii isi propune sa salveze vietile a un milion de copii in urmatorii cinci ani.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.