GSK a demarat schimbari la nivel global in activitatile de vanzari si marketing

GSK a demarat la nivel global un nou program de recompensare a fortei de vanzari, inlaturand complet obiectivele individuale de vanzari. Prin urmare, de-a lungul anului 2014, GSK va implementa un nou sistem de recompensare ce se va aplica tuturor angajatilor GSK din vanzari si care lucreaza in mod direct cu profesionistii din domeniul sanatatii. Romania a facut deja un pas in acest sens; pe piata locala, GSK a eliminat target-urile individuale de vanzari la inceputul anului 2013. Angajatii sunt recompensati in functie de cunostintele lor specializate, de calitatea serviciilor pe care le livreaza cu scopul de a imbunatati calitatea ingrijirii pacientilor, precum si in functie de performanta GSK. De asemenea, compania intentioneaza sa demareze, la nivel global, un proces consultativ cu scopul de a stopa platile catre profesionistii din domeniul sanatatii pentru angajamentele ca vorbitori si pentru participarea acestora la conferinte si congrese medicale. In Romania, acest proces va incepe pe parcursul acestui an.

“Consideram ca este imperativ sa continuam sa ne imbunatatim modelul de business la fiecare nivel, pentru a ne asigura ca raspundem nevoilor pacientilor si asteptarilor societatii. In ultimii 5 ani, acest mod de lucru ne-a permis sa facem pasi importanti in cresterea accesibilitatii la medicamentele noastre in tarile in dezvoltare, precum si pentru a fi mai transparenti cu datele din studiile clinice. Am facut schimbari si in modul in care lucram cu profesionistii din domeniul sanatatii. Acestea sunt realizate pentru a aduce mai multa claritate si incredere in faptul ca orice discutam cu un doctor, cu o asistenta sau cu orice alt profesionist din domeniul sanatatii este realizat punand pacientul pe primul loc. Recunoastem faptul ca jucam un rol important in a livra doctorilor informatii despre medicamentele noastre, dar acest lucru trebuie sa se intample in mod clar, transparent si fara nicio posibilitate de interpretare a existentei unui conflict de interese”, a declarat Sir Andrew Witty, CEO al GSK.

In acelasi timp, GSK va creste focusul pe dezvoltarea canalelor sale alternative de comunicare (tehnologie de ultima generatie), alaturi de cele traditionale, pentru a permite livrarea de mesaje adecvate despre produse si pentru a sustine educatia medicala pentru profesionistii din domeniu.

Schimbarea modului in care este recompensata forta de vanzari, la nivel global

La nivel global, noul sistem de recompensare a angajatilor nu va avea obiective de vanzari individuale. In schimb, angajatii GSK care lucreaza direct cu medicii vor fi evaluati si recompensati pentru cunostintele lor specializate, pentru calitatea serviciilor pe care le ofera, pentru a sustine imbunatatirea starii de sanatate a pacientilor, precum si pentru performata companiei. Acest nou sistem de recompensare va fi activ in toate tarile in care GSK opereaza, pana la inceputul lui 2015.

Aceste schimbari vin dupa introducerea, cu succes, a unui program similar, in 2011, in Statele Unite. In cadrul programului “Pacientul pe primul loc”, recompensarea angajatilor GSK care lucreaza cu profesionistii din domeniul sanatatii se bazeaza pe masuri calitative si pe performanta per total a business-ului, si nu pe numarul de prescriptii generate. Experientele din ultimii doi ani au aratat ca acest mod de lucru, centrat pe pacient, a crescut in mod semnificativ atat interactiunile cu clientii, cat si satisfactia acestora pentru business-ul GSK din Statele Unite.

Platile catre profesionistii din domeniul sanatatii

GSK a demarat si un proces global, de doi ani, ce va aduce o serie de modificari in privinta modului de interactionare cu profesionistii din domeniul sanatatii. GSK joaca un rol important in sustinerea educatiei pentru profesionistii din domeniul sanatatii si pentru a livra informatii de calitate despre medicamentele sale, cu scopul de a-i sustine pe medici sa ia cele mai bune decizii legate de tratamente pentru pacientii lor, informatii legate de oferirea de cele mai noi detalii din studii clinice catre comunitatea medicala, dar si de noi informatii privind schimbarile prospectelor sau informatii legate de siguranta produselor.

In acest sens, compania va acorda o mai mare atentie si investitii catre:

  • Dezvoltarea competentelor interne din aria medicala si stiintifica, pentru a ne asigura ca vom continua sa avem un dialog de inalta calitate cu profesionistii din domeniul sanatatii
  • In plus fata de canalele traditionale de comunicare pe care le folosim, vom dezvolta competentele pentru canalele alternative de comunicare, inclusiv tehnologiile digitale, pentru a ne asigura ca medicii primesc in timp util informatii relevante despre produsele noastre si despre ariile terapeutice in care activam
  • Sustinerea, in mod corect, echilibrat si obiectiv a educatiei medicale pentru profesionistii din domeniul sanatatii, prin granturi educationale independente

De asemenea, GSK nu va mai acorda suport financiar profesionistilor din domeniul sanatatii pentru participarea acestora la conferinte si congrese medicale. In locul acestor activitati,  se vor finanta, in mod reactiv, educatia medicala pentru profesionistii din domeniul sanatatii prin granturi educationale independente.

Compania intentioneaza sa lucreze pe detaliile practice ale acestor schimbari cu profesionistii din domeniul sanatatii, cu organizatiile medicale si cu asociatiile de pacienti, pentru a defini modul in care acestea vor fi implementate in mod efectiv si in linie cu regulile si legile locale. Acest proces de consultare a debutat la inceputul lui 2014, cu scopul de a fi aplicat in intreaga organizatie GSK, in toata lumea, pana la inceputul anului 2016. In Romania, GSK va incepe acest proces in 2014.

“Vom continua sa oferim un nivel adecvat de plati pentru serviciile profesionistilor din domeniul sanatatii in studiile clinice sponsorizate de GSK, in activitatile de consultanta si in studiile de piata. Aceste activitati sunt esentiale pentru ca noi sa putem obtine informatii relevante in ariile terapeutice in care activam, pentru identificarea simptomelor si a diagnosticelor, modul in care folosim datele obtinute din studiile clinice, in determinarea dozajului si administrarii produselor noastre, precum si informatii despre cum trebuie sa comunicam in mod eficient beneficiile si riscurile medicamentelor noastre, in asa fel incat sa raspundem nevoilor pacientilor.De asemenea, vom continua sa investim in programe adresate comunitatilor, pentru a imbunatati infrastructura medicala, cu precadere in tarile mai putin dezvoltate”, spun reprezentantii companiei.

Compania va continua sa faca publice platile pe care le angajeaza pentru activitati de consultanta in studii clinice, precum si in studii de piata derulate in Statele Unite, Australia, Marea Britanie, Japonia si Franta si va continua sa lucreze in zona cresterii transparentei in alte tari, inclusiv in Romania, in functie de regulile guvernelor si ale asociatiilor profesionale.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.