LEMET se implica activ in sustinerea comunitatilor in care activeaza

Compania producatoare de mobila Lemet a investit anual in echipamente care sa creasca eficienta productiei, in calitatea produselor si in asigurarea unor conditii cat mai bune pentru angajati. Compania si-a dezvoltat de-a lungul timpului o cultura proprie de responsabilitate sociala, nascuta din cultura organizatiei. Aceasta a fost – si inca mai este – un angajament de comportament etic, din dorinta de dezvoltare economica si, in acelasi timp, de imbunatatire atat a vietii angajatilor si a familiilor acestora, cat si a comunitatii locale. In cei 21 de ani de la infiintare, Lemet a derulat numeroase actiuni de voluntariat si investitii in zonele in care activeaza, cu beneficii pe termen lung pentru comunitati. Pentru a afla care sunt activitatile de CSR in care compania este implicata am stat de vorba cu Adina Ionescu, Reprezentant Management Integrat Lemet.

Care sunt actiunile de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute de companie?

In anul 2011 am prognozat un buget de un milion de lei si am investit 1,051 milioane de lei. Am sustinut atat proiecte din domeniul social (Parteneriat cu Asociatia Salvati Copiii, prin sponsorizarea Festivalului Brazilor de Craciun, sustinere cazuri medicale, case afectate de inundatii, sustinere angajati etc.) cat si din cel al artei si culturii (donatii in bani si mobilier pentru lacasuri de cult, sustinere activitati culturale prin sprijinirea organizarii de spectacole de teatru, festivaluri de muzica, concursuri si creatii artistice, sustinere institutii de invatamant, burse pentru studenti, sustinere proiecte diverse ONG-uri ). De asemenea,ne-am implicat in sustinerea de competitii sportive in comunitatea locala si am devenit parteneri ai unor ONG-uri ce sustin sportul. Mai mult chiar, ne-am implicat in dezvoltarea comunitatilor locale, prin incheierea de parteneriate cu primariile, parohiile si spitalele din aceste zone.

In acelasi timp, am avut grija mereu ca activitatea sa economica sa nu aiba un impact negativ asupra mediului. Acest lucru s-a realizat prin aplicarea unui management eficient al resurselor, care a vizat:

  • reducerea deseurilor si a poluarii, sortarea si reciclarea deseurilor, economisirea apei si a energiei electrice;
  • imbunatatirea proceselor de productie cu eliminarea sau reducerea deseurilor;
  • alegerea de materiale de productie si ambalare care sa protejeze mediul, care sa permita scaderea cantitatii de deseuri si sa faciliteze procesul de reciclare.

In ceea ce priveste relatia cu angajatii exista o comunicare permanenta, care se realizeaza prin mai multe mijloace, respectiv: intranet, e-mail, avizier, intalniri ale managerilor, intalniri ale directorilor cu angajatii unde acestia sunt informati asupra strategiei companiei, realizarilor si obiectivelor pentru perioada urmatoare. Anual se deruleaza un sondaj de opinie care masoara gradul de satisfactie a angajatilor privind mai multe aspecte ale muncii lor: relatia cu seful direct, mediul de lucru, plata si beneficiile etc. Totodata, Departamentul Resurse Umane informeaza angajatii cu privire la activitatea companiei (evolutia companiei, situatia vanzarilor, strategie, politici si proceduri). Angajatii au la dispozitie si mai multe facilitati, precum: vestiare moderne, cantina pentru servirea mesei in incinta fabricii unde angajatii primesc – gratuit- o masa calda, sali de cursuri, mijloace de recreere (teren de fotbal, atv-uri pentru plimbari, echipament de paint ball etc).

“Este important ca angajatii nostri sa constientizeze faptul ca sunt parte a unei companii care se preocupa de ei si de comunitatea din care fac parte. Faptul ca simt ca sunt parte a unei companii responsabile duce la cresterea loialitatii, a satisfactiei personale si -nu in ultimul rand – la cresterea nivelului de performanta al angajatilor. O buna reputatie a companiei in piata aduce dupa sine cresterea increderii in Lemet, atat ca partener, cat si ca angajator”.

Si managementul Lemet este implicat activ in actiunile de CSR ale companiei. Astfel, compania dovedeste ca este responsabila fata de angajatii sai si ca se preocupa permanent pentru ca acestia sa fie atat bine informati, cat si implicati in viata organizatiei. Astfel, in compania noastra angajarile se fac in primul rand din regiunea locala (din 425 angajati in 2011, 321 barbati, 104 femei, 296 provin din mediul rural si 122 din mediul urban). In Lemet fluctuatia de personal este foarte mica (8% in 2011). Mai mult, derulam numeroase programe de training pentru angajati, adaptate nevoii de dezvoltare a fiecaruia (in 2011 numarul mediu de ore pentru fiecare angajat instruit s-a ridicat la 50).

Anult trecut ne-am implicat si in ceea ce priveste integrarea sociala la nivelul comunitatii locale, prin angajarea a 21 de persoane fara experienta si a 7 persoane cu dizabilitati. Suntem mandri ca, fiind preocupati in permanenta de siguranta la locul de munca, anul trecut nu am inregistrat nici un accident de munca.

Care sunt criteriile dupa care analizati implicarea/sustinerea unui proiect?

Criteriile au fost intotdeauna unele legate de bunul simt, etica si raspunderea companiei fata de comunitatea locala.

Precizati care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

Pentru anul in curs bugetul actiunilor de CSR este de 1,15 milioane de lei. Pe langa actiunile pe care le-am avut si le avem in prezent vrem sa promovam voluntariatul ca valoare organizationala. In acest sens, vrem sa recrutam si sa organizam echipe de voluntari, sa oferim zile libere platite celor care fac activitati de voluntariat si, totodata, sa le recunoastem meritele. Mai mult, marketingul legat de o cauza este unul din planurile de viitor, prin dezvoltarea unui parteneriat intre Lemet si un ONG cu legitimitate in privinta cauzei pe care dorim sa o sustinem, prin vanzarea unui anume produs si donarea unui procent din vanzare catre acest ONG.

Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor.

Oamenii sunt inca reticenti fata de anumite proiecte si practici. Dar asa cum am evoluat in celelalte domenii si in CSR urmam aceeasi cale: pasi mici, dar siguri.

 

Articole similare...

1 Response

  1. ion necula spune:

    am introdus in aceasta firma un cv la care mi-sa zis ca este cel mai favorabil pntr angajare dar speranta de a fi angajat s-a spulberat din acel moment . A m fost de nenumarate ori la propiul zis mini interviu dar am fost amanat de cate ori am fost ,necazul era ca aveam varsta de 57 de ani si vezi doamne eram batran ca trb sa promoveze tineretul poate noi cei de varsta asta nu trb sa avem srviciu sau nu trb sa traim ? ma intreb , de ce chiar asa este in ROMANIA asta ,pe cei tineri cine ii invata?Am fost la cerere de serviciu de mai multe ori dar ma inreb oare dl RIZEA nu intreaba cine a mai venit sau cine este mai capabil pentru a lucra in firma mea dar vad ca nu este nici un interes nici din partea menegerului si lasa toata treaba in seama unor persoane poate capabile sau poate in intersul lor ca oamenii sa fie angajati dupa pofta si ineresul la care se poate prinde de cei abilitati pentru functia de angajare .Pacat ptr firma la care este recunoscatoare cam 30% din loc BREBU la care le-a dat o paine de mancat si poate mai da la cel putin 10% doar este pe domeniul localitatii si se poate mandri de asta dar datorita celor care sunt pusi sa rezolve acest impendiment de angajare nu sunt adepti localitatii respective este pacat ca fostul primar a fost si ramane un om fara dreptul de a fi autoritar ptr loc lui asa ca va rog sa fiti corect si sa va corectati subalternii ca eu unul am avut de a face cu ei si drept va spun nu am fost multumit de raspunsurile lor . mai degraba si in acest moment sunt ff dezamagit,dupa raspunsul de a mai astepta ca am cel mai bun C V si nici in momentul de fata azi24 10 2012 ora 21 la care va scriu acest mesaj dl RIZEA nu am fost chemat macar la un interviu sa stau de vb cu persoana dv cu toate ca ne-am intalnit de mai multe ori dar nu mi-am permis sa va deranjez cu acest subiect crezand ca totul se rezolva pe sistemul de cunostiinta dar vad ca este totul in zadar,Totusi eu unul mai trag speranta ca DN GINA cea pusa ptr a tria angajatii dv ma va chema la interviu si sa stau cu persoana dv fata in fata la interviu sa va spun cea ce sunt in stare . Speranta nu moare niciodata dar pote fi evitata din anumite motive, la care dv nu stiti sau poate nu veti sti niciodata de ce nu aveti specialisti in firma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *