Peste 2000 de angajati Petrom au redirectionat 2% din impozit catre ONG-uri

Aproximativ 2.000 de angajati ai Petrom, din 14 sedii din tara, au completat – pana acum – formularele de redirectionare a 2% din impozitul pe venit. Comparativ cu anul trecut, numarul celor care au ales sa redirectioneze aceasta suma a crescut cu 30%. Si in acest an, principalul domeniu pe care angajatii Petrom au ales sa il sustina a fost sanatatea (58%), urmat de proiectele sociale (37%), educatie (4%) si protectia mediului (1%).

“Petrom desfasoara numeroase proiecte prin care isi propune sa vina in sprijinul societatii  civile.Acestea sunt realizate, de multe ori, prin implicarea directa a angajatilor nostri, campania 2% fiind un exemplu in acest sens. Lipsa resurselor financiare reprezinta una dintre principalele problemecu care se confruntă ONG-urile din Romania, multe dintre proiectele cu impact ramanand doar la stadiul de concept. Redirecionarea a 2% din impozitul pe venit reprezinta un mic gest pe care fiecare dintre noi il poate face pentru a sustine continuarea programelor sectorului non-guvernamental. Ne bucura foarte mult faptul ca exemplul nostru a fost urmat si de alte companii, care au înteles ca, sprijinind societatea civila, ajuta, de fapt, comunitatile din Romania sa se dezvolte”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii comunitare Petrom.

Petrom a desfasurat in perioada martie-aprilie 2012 cea de a cincea editie a campaniei anuale de promovare a prevederii 2% in randul angajatilor companiei. La targul de ONG-uri organizat in Petrom City, angajatii au avut ocazia de a interactiona cu reprezentantii a 21 de organizatii non-guvernamentale care le-au oferit informatii detaliate despre activitatea si proiectele derulate.
In urma unui studiu derulat in randul ONG-urilor prezente la targul organizat in Petrom City, participarea la astfel de evenimente reprezinta, pe langa strangerea de fonduri, o buna oportunitate de promovare. De asemenea, interesul populatiei, al mass-media si al companiilor fata de activitatile ONG-urilor este in crestere, lucru evidentiat si de numarul mai mare de voluntari din acest an, comparativ cu 2011. Cu toate acestea, lipsa resurselor financiare reprezinta in continuare o problemă majora. Mai mult de un sfert dintre ONG-urile participante la targ au afirmat ca directionarea sumei provenite din impozitul pe venit reprezinta pana la 25% din bugetul anual al acestora.

 

 

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.