Connect with us

Hi, what are you looking for?

STIRI BUNE

Sapte companii au investit peste 18,7 milioane lei in proiecte comunitare

Companiile membre ale grupului LBG Romania, respectiv BRD Groupe Societe Generale, GlaxoSmithKline, Raiffeisen Bank, Ursus Breweries, Danone, Lafarge si Orange, au investit anul trecut peste 18,7 milioane de lei in proiecte comunitare , se arata in Raportul de analiza a datelor grupului LBG Romania. Suma totala reprezinta o crestere cu 38% fata de contributia realizata de membri grupului LBG in anul 2010.

“Aceasta crestere se datoreaza, in mare parte, intrarii in grup a celui de-al saptelea membru LBG, respectiv compania GlaxoSmithKline (GSK) Romania, dar nu numai. Membrii LBG au raportat o crestere medie de 6 procente fata de anul precedent a contributiilor comunitare. Resursele au fost utilizate in programe ce au asistat peste 786.000 beneficiari directi si indirecti”, se arata in Raportul de analiza a datelor grupului LBG Romania.

Cele mai importante contributii au fost cele financiare, reprezentand 80% din valoarea totala a resurselor distribuite. Alte tipuri de resurse puse la dispozitia partenerilor comunitari au fost: timpul angajatilor si contributia in natura, fiecare reprezentand 9% din totalul resurselor oferite. Costurile de management au reprezentat investitia cea mai mica a companiilor in astfel de initiative.

Cauzele cele mai puternic sustinute de companiile membre au fost educatia copiilor, tinerilor si adultilor, pentru care s-au oferit 33% din resursele disponibile. Pozitia a doua este ocupata de proiectele destinate protectiei mediului, ce au atras 27% din resurse, urmate de initiativele din domeniul sanatatii (16%). Aproape 36% din angajati companiilor membre ale grupului LBG au investit timp si cunostinte in cauze comunitare, timpul mediu dedicat activitatilor de voluntariat fiind de 2,5 zile. In 2010 companiile membre au raportat implicarea a 28,4% din angajati, timpul mediu dedicat initiativelor comunitare fiind de 2 zile intr-un an, iar in 2009 companiile au raportat implicarea a 25% din angajatilor iar timpul mediu dedicat a fost de 6 ore.

“Uitandu-ne la importanta pe care investitia de timp o are in totalul resurselor dedicate de companii programelor de CCI (9% – tipuri de investitii), procent egal cu cel al contributiilor in natura, dar si la numarul de angajati implicati si timpul care il dedica voluntariatului ne putem da seama ca atat angajatii, cat si companiile in care lucreaza valorizeaza implicarea in astfel de initiative. Chiar daca nu este o resursa usor de mobilizat (necesita mult timp de coordonare, corelare intre expertiza, interesele angajatilor si nevoile din comunitate, dar si angajamentul foarte serios al angajatilor de a se implica) totusi, atat companiile membre, cat si angajatii lor au ales sa foloseasca potentialul acestei resurse”, se arata in Raportul LBG.

Prin mecanisme de implicare comunitara (donatii in bani, produse sau timp, programe de donatii salariale, co-finantare, debit direct, donatii prin SMS, matching grants etc.) dar si prin sprijinul acordat in obtinerea finantarilor nerambursabile, companiile au suplimentat cu o patrime resursele pe care acestea le-au avut la dispozitie.

Pentru mai multe informatii, click AICI

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR ONG

In cadrul caravanei „Scrisori pentru Mos Craciun”, derulata in fiecare an de Fundatia Vodafone Romania, 1.000 de copii aflati in centre sociale si de...