CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

TUBORG va organiza in 2012 Gala “Capitala Verde a Romaniei”

Una dintre politicile de CSR ale companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB), cunoscuta si ca Tuborg Romania, este sa restituie comunitatii macar o parte din sustinerea si respectul pe care consumatorii le manifesta fata de marcile sale. Compania este preocupata de contributia la construirea unui mediu cat mai curat si asigurarea unui trai mai bun persoanelor defavorizate. In acest sens, compania deruleaza ample programe nationale de protectie a mediului. Pentru a afla mai multe depre proiectele de dezvoltare durabila pe care compania le deruleaza si strategia de CSR pe care o va aborda in anii urmatori am stat de vorba cu Alina Bratu, Corporate Affairs Manager URBB.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania in urmatorii ani?

CSR-ul a fost, pentru multa vreme, o tendinta in campaniile de comunicare ale companiilor. Ca sa folosesc un termen glossy, a fost un trend. Ma bucur ca in ultimii ani am observat cum depasim aceasta etapa in comunicarea de tip CSR si cum din ce in ce mai multe companii desfasoara campanii relevante pentru activitatea lor.

Cred ca programele de responsabilitate sociala corporatista in Romania au ajuns la o anumita maturitate, ca oamenii de comunicare din companii au ajuns sa inteleaga scopul si beneficiile unor astfel de programe si sper ca aceasta maturizare sa continue si in urmatorii ani. M-ar bucura sa aflu, in anii urmatori, de programe de CSR din ce in ce mai specifice, relevante si de impact pentru intreaga societate. Iar cel mai important lucru pentru anii urmatori consider ca este dezvoltatea parteneriatului intre organziatii si autoritati locale si centrale, endorsat de catre comunitate. Prin proiectul Capitala Verde a Romaniei am demonstrat ca acest lucru este posibil, si ca este un parteneriat in care toate partile implicate au de castigat.

Care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

In primul rand, anul 2012 va debuta pentru noi printr-un eveniment de mare amploare, si anume Gala “Capitala Verde a Romaniei”, eveniment ce va avea loc in luna februarie a anului viitor.  Cat despre strategia pe anul viitor, suntem consecventi in eforturile noastre asa ca planificam sa continuam programele implementate pana acum: actiunile de ecologizare desfasurate de Umbrela Verde in diferite orase.

Mentionati proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti in aceasta perioada.

Incepand cu anul 2007, compania URBB implementeaza unul dintre cele mai ample programe nationale de protectie a mediului. Umbrela Verde, campanie initiata din dorinta de a constientiza, responsabiliza si sensibiliza populatia Romaniei cu privire la starea mediului inconjurator, s-a transformat de-a lungul timpului  intr-un program platforma ce implica autoritati, institutii locale si cetateni deopotriva.

Incepand cu anul 2010, sub egida Umbrela Verde s-a dat startul competitiei celor mai verzi orase ale Romaniei, Capitala Verde.

CSR Awards

Competitia se adreseaza primariilor din toate orasele si premiaza strategia si actiunile de protectie a mediului desfasurate de autoritatile locale. Este un concurs ce implica un numar crescut de orase si care presupune un sistem de jurizare extrem de riguros, astfel incat seriozitatea si implicarea autoritatii si comunitatilor locale sunt vitale pentru castigarea acestui premiu. Ca numar de beneficiari, Umbrela Verde a ajuns de-a lungul timpului  sa fie unul dintre cele mai cunoscute programe de responsabilizare sociala din Romania.

Campania este cunoscuta de peste 20% din populatia tarii, peste 150.000 de autoturisme poarta stickerul campaniei, distribuit in mod gratuit, cu mesajul „Eu nu arunc gunoi pe strada”, 1.000 de bloggeri parteneri sustin proiectul si peste 20 de orase au luat deja parte la actiunile de sub Umbrela Verde. De-a lungul celor 4 ani de activitate, cu ajutorul a peste 1.500 de voluntari am ecologizat mai multe zone din tara, am promovat colectarea selectiva a deseurilor si am promovat gesturile mici pe care fiecare din noi le poate face pentru a pastra mediul inconjurator curat si verde.

Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporatista pentru 2011?

Bugetul dedicat actiunilor de responsabilitate sociala pe anul acesta a fost directionat catre organizarea si derularea competitiei Capitala Verde. Este dificil sa mentionez o suma exacta, deoarece acest proiect implica multe resurse pe langa cele financiare.

Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati.

Afisarea unui comportament responsabil fata de mediu nu este un subiect ce afecteaza o singura comunitate ci, dimpotriva, este un subiect al intregii societati. In 2007, cand am demarat programul Umbrela Verde, eram printre putinele companii care intelesesera importanta unui astfel de comportament responsabil, si care au preferat sa demonstreze prin puterea exemplului pozitiv, prin fapte, nu doar vorbe.

Intre timp, programele de responsabilitate sociala in aceasta directie s-au diversificat si suntem bucurosi sa vedem o intensificare a activitatilor companiilor. Este foarte important sa vedem din ce in ce mai multe programe, din ce in ce companii care se implica in mod real, precum si ca fiecare program in sine sa ajunga sa fie implementat pe o perioada cat mai lunga de timp, astfel incat sa reducem numarul actiunilor singulare, de o saptamana, o luna sau un an. Protectia mediului se face in fiecare zi si, într-adevar, programele de acest fel trebuie sa fie repetate.

Doar  in acest fel, prin actiuni repetate, prin eforturi intense de-a lungul anilor, putem genera un impact real in constiinta oamenilor si putem responsabiliza un numar suficient de mare de persoane pentru a genera o schimbare reala, vizibila.

 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.