Unilever incurajeaza consumatorii sa utilizeze produsele in mod sustenabil

Una dintre marile provocari ale companiei Unilever este aceea de a incuraja consumatorii sa utilizeze produsele intr-un mod sustenabil acasa. Asta in conditiile in care cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever, respectiv 68%- vine din modul in care consumatorii gatesc, spala si curata cu produsele companiei. Pentru a vedea ce anume fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil, Unilever South Central Europe a realizat in luna mai un sondaj in acest sens. Astfel, conform acestuia, peste o cincime dintre romani petrec mai mult de 15 minute la dus. Pentru cei mai multi respondenti (44%) durata medie a unui dus este de 10 -15 min. O mare parte din respondenti (42%) nu iau in calcul reducerea timpului alocat unui dus, deoarece acestia considera ca, desi petrec chiar mai mult de 15 minute la un dus, nu consuma la fel de multa apa ca in cazul in care ar alege sa faca o baie. Insa studiile Unilever UK privind timpul petrecut la dus (Unilever „SustainableShoweringStudy”, lansat in noiembrie 2011) arata ca un dus de 8 minute utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie.

“Inregistram progrese considerabile in ceea ce priveste reducerea impactului asupra mediului in fabricile noastre si procurarea de materii prime sustenabile. Insa ne confruntam in continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sanatatea si igiena si in a-i incuraja sa utilizeze mai putina apa si energie acasa, atunci cand spala si curata cu produsele noastre. Adoptarea de catre consumatori a unui stil de viata sustenabil este esential pentru atingerea obiectivelor noastre”, a declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe.

Mai mult, studiul a reliefat faptul ca aproximativ 42% dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi mancarea consumata acasa, in timp ce doar 10 % au declarat ca nu arunca niciodata mancarea.  Totodata, 56% dintre respondenti au declarat ca nu acorda importanta daca ambalajul este prietenos cu mediul, atunci cand achizitioneaza un produs de larg consum. De asemenea, majoritatea respondentilor – 68%- declara ca sunt influentati in decizia de cumparare daca brandul are si o misiune sociala, in conditiile in care pretul si calitatea nu difera de cele ale produselor similare.

Sondajul „Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?” s-a desfasurat online in perioada 13– 17 aprilie 2013 pe un esantion de 6.308 respondenti cu varsta peste 18 ani.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.