Unilever: Romanii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse sustenabile

Consumatorii romani sunt interesati sa achizitioneze produse sustenabile in primul rand pentru a oferi familiei un stil de viata mai sanatos, arata un sondaj despre perceptia romanilor asupra sustenabilitatii, realizat pentru Unilever South Central Europe. Sondajul a mai aratat ca 30,51% dintre respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru un produs sustenabil, in timp ce 23,35% spun ca probabil nu ar plati pretul mai mare. In acelasi timp, 38,56% dintre respondenti considera ca autoritatile sunt cele care detin cel mai important rol in propunerea de solutii pentru o dezvoltare durabila, iar 13,77% dintre acestia cred ca si companiile au un rol in acest sens. Sondajul a relevat si faptul ca 17,16% dintre consumatori nu stiu daca produsele pe care le achizitioneaza sunt sau nu sustenabile.

„Credem ca singurul model de business acceptabil in viitorul apropiat este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent in randul consumatorilor romani arata ca acestia sunt tot mai preocupati de adoptarea unui stil de viata mai sanatos, de reducerea facturilor de apa si electricitate, intr-un cuvant – de sustenabilitate. Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil ne ajuta nu doar sa le oferim produse sustenabile, ci si sa implementam programe educationale care ii ajuta pe consumatori sa identifice acele mici actiuni ce pot avea un impact pozitiv important asupra calitatii vietii lor si protectiei mediului”, a declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe.

Sondajul efectuat in randul consumatorilor romani mai arata ca acestia considera ca cele mai importante caracteristici ale produselor sustenabile sunt, in ordine, diminuarea consumului casnic de apa si energie (32,56%), existenta unui ambalaj reciclabil (27,99%), procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58%). In acest context, Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil raspunde aşteptarilor consumatorilor din Romania, pentru ca are ca obiective globale reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, pana in anul 2020, prin folosirea unor materiale mai usoare, optimizarea designului sau eliminarea ambalajelor inutile. In acelasi interval de timp, Planul prevede reducerea la jumatate a consumului de apa asociat cu utilizarea produselor Unilever de catre consumatori.

In privinta activitatilor care au cel mai mare impact negativ asupra mediului, 51,65% dintre respondenti considera ca transportul este cel mai poluant, 41,13% au numit industria si numai 5,19% consumul casnic. Astfel, sondajul arata ca publicul roman nu constientizeaza cat de mult dauneaza mediului inconjurator consumul casnic, fie ca este vorba de deseuri, de consumul de apa sau energie electrica. Conform studiilor Unilever , 68% din amprenta de mediu a produselor companiei, calculata de-a lungul intregului ciclu de viata, este generata in timpul consumului casnic, si numai 2% in cadrul operatiunilor de transport.

Sondajul a fost efectuat pentru Unilever South Central Europe in cursul lunii august, de Mercury Research, pe un esantion reprezentativ de 838 persoane cu varsta de peste 14 ani, din mediul urban.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.