Unilever va eficientiza traseul propriilor camioane

Pentru a reduce impactul lantului de aprovizionare, Unilever a demarat un nou proiect logistic european ce vizeaza reducerea distantei pe care camioanele companiei o parcurg pe drumurile europene, cu aproximativ 200 de milioane de kilometri pana la sfarşitul anului 2014. Dintre acestia, 4,5 milioane kilometri vor fi economisiti pe teritoriul Romaniei. Noua schema de management privind transportul va contribui la reducerea semnificativa a impactului pe care lantul logistic al companiei Unilever îl are asupra mediului si asupra retelei de drumuri din Europa. In urma acordului semnat cu Comisia Europeana, va fi infiintat un nou punct centralizat pentru reteua de transport la nivel de Europa, ce va fi administrat de la centrul de logisitca Unilever din  Katowice, Polonia. In cadrul proiectului, finantat cu fonduri europene se va folosi si tehnologie de ultima ora pentru a maximiza eficienta de incarcare a camioanelor in uz.

“Acest proiect reprezinta un pas important in atingerea obiectivelor Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil. Reducerea numarului de kilometri pe care camioanele noastre trebuie sa il parcurga va duce la o scadere majora a impactului pe care business-ul nostru il are asupra mediului. In acelasi timp, la fel de importante sunt si rezultatele de business ale acestei initiative. Acest lucru nu va conduce doar la reducerea amprentei noastre de carbon, ci si la economii pe termen lung, ce ne vor ajuta sa devenim mai eficienti si in ceea ce priveste costurile”, a declarat Jan Zijderveld, Presedinte Unilever Europa.

Se estimeaza ca pana in 2014 reducerea emisiilor de carbon generate de reteaua logistica va fi de aproximativ 15.000 de tone anual, comparativ cu anul 2010. Reducerea generata de implementarea noului proiect este echivalenta cu 154.000 de transporturi realizate cu camionul intre Bruxelles si Varsovia sau peste 260.000 de transporturi cu camionul intre Berlin si Bruxelles, comparativ cu anul 2010. Reducerea traficului ar trebui sa aiba loc in aproape toate statele membre UE, cu un impact deosebit in zonele foarte aglomerate.

Schema de management a transportului reprezinta cel mai mare proiect de acest gen din Europa, din punct de vedere al dimensiunii si scopului sau si va contribui semnificativ la atingerea obiectivelor Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil (USLP), prin care compania si-a propusul sa isi dubleze cifra de afaceri odata cu reducerea impactului asupra mediului. Ca parte a Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil, Unilever si-a luat responsabilitatea de a se asigura ca emisiile de CO2 din reteaua sa globala de logistica vor fi, pana in 2020, la nivelul din 2010 sau sub acesta – in ciuda volumelor in crestere, generate pe masura ce compania se dezvolta. Acest lucru va reprezenta o imbunatatire cu 40% a eficientei privind reducerea emisiilor de CO2.

Marco Polo este programul de finantare europeana pentru operatorii logistici care se angajeaza sa transporte in mod sustenabil bunuri pe teritoriul Europei. Intre 2003 si 2009, peste 500 de companii au primit finantare pentru proiecte. Cel de-al doilea program Marco Polo se desfasoara in perioada 2007 – 2013, cu un buget extins si obiective ambitioase. Eficientizarea traficului este una dintre prioritatile cheie ale programului.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.