17 Iunie: Maratonul DHL Stafeta Carpatilor – participantii sunt incurajati sa se pregateasca responsabil

Maraton DHL_Start editie 2016[3] Mai este doar o zi pana la startul celei de-a opta editii a Maratonului DHL Stafeta Carpatilor! Participantii sunt pregatiti sa se alinieze la linia de start si ii incurajam sa se pregateasca responsabil, sa fie informati si sa cunoasca toti factorii legati de participarea la competitie. Responsabilitatea in sport este un factor cheie, care ne ajuta sa fim constienti de riscurile la care ne expunem, de problemele care pot aparea in timpul unui antrenament si e necesar sa cunoastem modurile in care le putem evita. Rigurozitatea este esentiala atunci cand facem sport, trebuie sa tinem cont de niste parametri bine delimitati si sa urmam cu strictete sfaturile expertilor.

Maratonul DHL Stafeta Carpatilor sustine responsabilitatea in sport si ii indeamna, astfel, pe toti participantii, sa se pregateasca responsabil inainte de participarea la o competitie sportiva.

Pe 17 iunie, la Poiana Brasov, ambasadorii MaratonMaraton DHL 2016[3]ului DHL Stafeta Carpatilor vor fi alaturi de sutele de alergatori si vor incepe cursa cu gandul la cauza pe care o sustinem – sportivii paralimpici romani. Ambasadorii maratonului, Gabriela Szabo, Constantina Dita, Sonia Argint Ionescu, Carmen Bruma si Daniel Kearvell, Managing Director DHL Express Romania, fac echipa la proba de stafeta, in timp ce Dragos Bucurenci si Serban Damian vor alerga la proba de Semimaraton.

Alaturi de ei, Andreea Raducan, Monica Rosu, Miodrag Belodedici, Eli Roman, Adi Hadean, Ileana Badiu, Andrei Rosu si George Balta sustin toti participantii si ii aplauda pentru curaj si determinare!

Ambasadorii DHL stiu cat de mult conteaza regulile in sport, pun mare pret pe un stil de viata sanatos, se bazeaza pe rigurozitate si cred ca sportul impune disciplina. Asadar, si ei se pregatesc temeinic pentru cursa de sambata, 17 iunie.

“Astept cu bucurie sa iau startul in cursa de stafeta la Maratonul DHL. M-am pregatit pentru acest eveniment, chiar daca m-am accidentat acum o saptamana la genunchi. Voi alerga alaturi de colegii mei de la Adecco Romania pentru a sustine programul nostru de CSR, Win4Youth. Invit toti iubitorii de sport si miscare sa vina in numar cat mai mare alaturi de noi si sa ne sustina!”, a declarat Gabriela Szabo.

Sonia Argint Ionescu ne-a marturisit: “Tine minte tot timpul ca nu ai nimic de dovedit. Activitatea fizica trebuie sa fie o placere si trebuie sa-ti aduca beneficii, nu probleme de sanatate. Asa ca, atunci cand simti ca ai o zi proasta din punct de vedere fizic, ca esti hiper obosit, ia o pauza. Chiar daca planul de antrenament iti spune ca astazi ai de alergat 10km ca sa poti scoate nu stiu ce timp fabulos la cursa, iar tu simti ca nu poti, asculta-ti organismul. Poate iti revii mai tarziu. Sau amana alergarea pentru a doua zi. Si odihneste-te. Vei vedea ca organismul stie exact de ce are nevoie si trebuie sa-l asculti”.

“In cei 3 ani de cand sunt ambasador al Maratonului DHL am avut ocazia sa alerg atat proba de semimaraton, cat si maraton stafeta. Am realizat ca alergarea montana e mai dificila si necesita antrenament specific. Cred ca orice alergare pe o distanta lunga trebuie abordata cu responsabilitate, discernamant, antrenament specific si echipament adecvat. Entuziasmul si vointa sunt ingrediente importante, dar, din pacate, nu sunt de ajuns”, a declarat Carmen Bruma.

Daniel Kearvell, Managing Director DHL Express Romania.Participarea la Maratonul DHL, proba de stafeta, imi ofera o satisfactie enorma. Nu pot spune ca sunt un alergator de cursa lunga, insa de fiecare data cand am participat, am descoperit un resort puternic: determinarea. Iar asta vine din energia pe care o simti cand esti pe traseu cu alti alergatori, motivatia de a preda stafeta colegilor de echipa si puterea pe care o ai atunci cand faci un gest de bine, atat tie, cat si sportivilor paralimpici, pe care ii ajuti participand. Incep pregatirile cu cateva luni inainte, imi dozez efortul si imi ascult organismul, iar aceasta reteta a functionat de fiecare data”, a declarat Daniel Kearvell, Managing Director DHL Express Romania.

 

Dragos Bucurenci ne-a spus: ”Am invatat ca e mai important sa-ti incarci bateriile si sa-ti odihnesti organismul pentru competitie decat sa te antrenezi pana in ultimul moment. Am avut sansa sa fac cateva antrenamente weekend-ul trecut cu Tibi Useriu la Tasuleasa si am plecat cu o multime de sfaturi care ma vor ajuta la primul meu semimaraton montan. Pe langa orele de somn si lipidele pe capoza traseu DHL[3]re incerc sa le acumulez, ma ocup sa fac rost de tot ce voi avea nevoie in timpul si dupa finalul cursei: electroliti, magneziu, gheata, buna dispozitie”.

“In sport, ca si in viata, echilibrul este important. A-ti solicita organismul mai mult decat poate duce in acel moment este un act de iresponsabilitate. Antrenorul meu ma sfatuieste intotdeauna sa ma hidratez corespunzator, sa iau micul dejun inainte de antrenamentele de dimineata si sa imi ascult corpul, nesolicitandu-l mai mult decat poate duce in momentul antrenamentului”, a marturisit Ileana Badiu.

Monica Rosu ne-a declarat: “E important sa ne cunoastem limitele si sa le acceptam. O cursa de maraton vine cu entuziasm mare, dar e bine sa fim ponderati. Alergarea montana presupune munca multa, antrenament regulat si, cu siguranta, e foarte diferita fata de cea din oras sau de la sala”.

Informare, precautie si disciplina

Alergarea este o activitate la indemana oricui, dar pe cat de simpla pare, pe atat poate fi de complicata, daca nu urmam cativa pasi importanti. Este necesar sa acordam acestui tip de miscare timp suficient si sa ne tratam corpul cu grija, astfel incat sa nu il expunem niciunui tip de accidentari. Precautia este, asadar, esentiala si in acest caz. Asta deoarece majoritatea accidentarilor apar din lipsa de informare, dintr-o stare de sanatate precara, din utilizarea unui echipament neadecvat si practicarea unui antrenament care nu se pliaza pe tipul de activitate desfasurata.

Hidratarea si alimentatia corespunzatoare sunt importante in pregatirea pentru o cursa lunga

Maratonul DHL Stafeta Carpatilor a pregatit cateva sfaturi deloc de neglijat pentru toti cei care, pe 17 iunie, spun un DA hotarat spre o viata sanatoasa, activa si sunt pregatiti sa alerge in Poiana Brasov pentru un scop maret: o doza in plus de curaj in inimile sportivilor nostri paralimpici si un vis romanesc care sa continue frumos: reprezentarea Romaniei cu succes la evenimentele internationale paralimpice.

Specialistii ne recomanda sa acordam atentia cuvenita pregatirii pentru o cursa. E important, deci, sa avem un echipament sportiv in concordanta cu tipul activitatii pe care o vom desfasura, sa cunoastem foarte bine regulile de siguranta si pe cele ale desfasurarii competitiei. Totodata, hidratarea continua atat in timpul cursei, cat si dupa terminarea ei, este esentiala. In plus, sunt recomandate pauze in timpul antrenamentelor, pentru a preveni posibilele accidente.  

Pentru a atinge performantele pe care ni le dorim, e nevoie de o sanatate de fier. Asigurati-va ca aveti avizul medical pentru a putea participa si nu alergati cu rani sau inflamatii.

Alimentatia este un punct cheie atunci cand ne pregatim pentru o cursa lunga. Muschii au nevoie de proteine! In cazul unei diete vegane sau vegetariene, asigurati-va ca aceasta include nutrientii necesari, care sa va ajute sa obtineti rezultate competitionale dorite! Tineti cont si de carbohidrati! Ei sunt combustibilul cel mai important la alergarea pe distante lungi. Vorbim aici de carbohidratii de calitate superioara si grasimile bune”: polinesaturate si mononesaturate.

Cu temele facute, cu grija la hidratare, la alimentatie, la un echipament adecvat si cu toate informatiile luate la cunostinta, ne vedem la start, pe 17 iunie, in Poiana Brasov, sa ne dam o lectie de sanatate curata, sa ne bucuram de munte si sa oferim zambete nu doar sustinatorilor nostri, ci si sportivilor paralimpici romani. Sa fim acolo pentru noi, dar si pentru ei. Sa alergam pentru spiritul nostru energic si activ, dar si pentru visul lor.

Maratonul DHL Stafeta Carpatilor va cuprinde trei categorii de probe – Stafeta (7km x 6 persoane), Semimaraton (21km) si Maraton (42,195 km) si se va desfasura atat pe traseu montan, cat si pe sosea, pe ruta Predeal – Paraul Rece – Rasnov – Poiana Brasov. Din 2005 si pana acum, evenimentul se bucura de aceasta caracteristica unica – traseul spectaculos, care il face special intre actiunile de gen din Romania.

Daca vrei sa misti lumea, incepe cu tine!

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.