25 Mai: Ultima zi pentru redirectionarea a 2% din impozitul pe venit catre ONG-uri

Infografic 2% petromAu mai ramas 3 zile pana cand romanii pot sustine cauzele in care cred prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit catre o organizatie non-profit. De-a lungul celor 10 ani de cand OMV Petrom deruleaza Campania 2%, compania a colectat peste 12.000 de formulare de redirectionare si au sustinut in medie, anual, 150 de ONG-uri.

In 2017, peste 1250 de angajati OMV Petrom au ales sa redirectioneze cei 2%, sustinand peste 220 de organizatii din domenii precum dezvoltare comunitara, sanatate, social, educatie, mediu sau sport.

Anul acesta, in topul redirectionarilor s-a clasat Fundatia pentru SMURD, urmata apoi de organizatii locale. Din fondurile colectate anul acesta, SMURD isi propune in special pregatirea a peste 20.000 de persoane pentru situatii de urgenta, formarea a 1.000 de cadre medicale, dotarea aeronavelor medicale si imbunatatirea activitatii de salvare aero-medicala.

Mona_Nicolici_PetromDe 10 ani angajatii OMV Petrom participa la sustinerea sectorului ONG prin redirectionarea celor 2% din impozitul pe venit. Ii incurajam in fiecare an si le punem la dispozitie toate mijloacele necesare sa sustina, printr-un gest simplu, o fundatie sau o asociatie. Ne bucura ca atat ei, cat si restul romanilor sunt tot mai implicati in acest proces, atat de necesar pentru solutionarea unor probleme ale societatii civile din Romania”, a declarat Mona Nicolici, Manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom.

Conform unui studiu realizat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC), in anul 2016, 70,9% dintre cetateni erau la curent cu posibilitatea directionarii a 2% din impozitul pe venit catre organizatii neguvernamentale, fata de 47,9% dintre cetateni in anul 2010. Totodata, 65% dintre ONG-uri au inregistrat venituri din aceasta sursa, pentru 10% dintre ele fiind chiar singura sursa de venit.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.