A fost publicat Raportul de Responsabilitate Corporativa al Cosmote Romania

Compania COSMOTE Romania a publicat primul sau Raport de Responsabilitate Corporativa, despre activitatile si realizarile din 2010, respectand standardul recunoscut international GRI G3.1 si conformandu-se astfel celor mai inalte standarde internationale referitoare la incorporarea transparenta a sustenabilitatii in procesul de business.

In Raportul CSR de 54 de pagini, COSMOTE Romania ofera informatii detaliate despre obiectivele si realizarile din 2010, precum si despre zonele in care a fost necesar un efort suplimentar in 2011, in baza unui cadru de lucru propriu format din 5 piloni ai Responsabilitatii Corporative (Strategie si Management, Mediu, Societate, Angajati si Piata, Clienti si Furnizori). Raportul de Responsabilitate Corporativa se refera la toate activitatile COSMOTE in Romania, pentru perioada 1/1/2010-31/12/2010, descriind toate operatiunile companiei (retea, birouri, vanzari, post-vanzare) si contine, ca norma, rezultate cantitative pentru toti indicatorii prezentati, pe ultimii doi ani (2009 & 2010). COSMOTE Romania trateaza Responsabilitatea Corporativa ca pe o practica de management, facand referinta la 110 indicatori cantitativi si 66 indicatori GRI, in primul sau raport de Responsabilitate Corporativa.

„Acesta este primul Raport de Responsabilitate Corporativa publicat de COSMOTE Romania si unul dintre primele rapoarte de responsabilitate corporativa publicate in Romania, primul care adopta recomandarile G3.1 recunoscute international si primul verificat de catre Global Reporting Initiative (GRI), cu sediul in Olanda. Motivul pentru publicarea acestui Raport este convingerea ca astazi, mai mult ca oricand, transparenta este un factor catalizator pentru stabilitatea sociala, in timp ce responsabilitatea este un factor important pentru stabilitatea corporativa. Suntem deosebit de mandri de publicarea acestui Raport, care descrie nu numai metodele si planurile noastre de operare, ci si domeniile asupra carora trebuie sa ne concentram mai indeaproape”, a declarat Stefanos Theocharopoulos, CEO COSMOTE Romania.

In 2010, COSMOTE Romania a inregistrat venituri de 468,8 milioane euro, dintre care zeci de milioane de euro au fost platiti catre Stat sub forma de taxe (directe si indirecte). COSMOTE a creat in Romania peste 2.000 de locuri de munca in mod direct si, indirect, alte mii de posturi. Mai mult, a crescut proportia ocuparii interne a posturilor cu 12,7%, in 2010 si, de asemenea, a atins o rata de 25% femei in pozitii de Director care raporteaza direct catre CEO.

Alte realizari ale companiei in 2010 au fost disponibilitatea retelei aproape de 99,8%, rata de succes a apelurilor de peste 99,1% si rata de apeluri esuate sub 0,6%.

In ceea ce priveste economisirea resurselor si contributia la procesul de colectare a deseurilor, COSMOTE Romania a facut progrese semnificative. Astfel in cursul lui 2010, COSMOTE a reusit sa diminueze consumul de motorina in retea cu 80%, consumul de apa cu 30%, iar consumul de hartie de birou cu 19,5%.

De asemenea, COSMOTE Romania a colectat pentru reciclare 3,62 tone de hartie, cu 72% mai mult decat cele 2,1 tone in 2009. Aceasta inseamna ca aproape 24% din hartia cumparata a fost trimisa la reciclare in 2010, comparativ cu 19% in 2009. Alte realizari din 2010 in domeniul colectarii deseurilor: 130 tone de baterii cu plumb fata de 34,4 tone in 2009, 1,5 tone de plastic, 301,9 kg de telefoane mobile si accesorii, in timp ce 90% din deseurile solide din depozite au fost trimise spre reciclare.

Raportul respecta Regulile privind Raportarea Dezvoltarii Durabile – publicatia G3.1, 2011, folosite la nivel international, ale Global Reporting Initiative (GRI), AA1000-Assurance Standard al organizatiei AccountAbility, initiativa Global Compact  a ONU si EFQM RADAR Card.

Pentru COSMOTE Romania, Responsabilitatea Corporativa ramane angajamentul de a contribui la o dezvoltare globala durabila, prin luarea in considerare a obiectivelor economice, ecologice si sociale in cadrul procesului decizional, prin asumarea responsabilitatii pentru impactul activitatilor organizatiei, prin colaborarea si comunicarea cu partile interesate interne si externe, imbunatatind, in acelasi timp, competitivitatea companiei“, se arata intr-o comunicare emisa de companie.

COSMOTE Romania a adoptat strategia si obiectivele de Responsabilitate Corporativa ale Grupului COSMOTE, pentru a-si eficientiza actiunile, a facilita o intelegere omogena din partea angajatilor si a permite adaugarea de valoare pentru toate partile sale interesate. Adoptarea de noi tehnologii, consolidarea competitivitatii economiei, cresterea productivitatii prin mijloace transparente si de incredere, precum si imbunatatirea calitatii vietii prin reducerea la minimum a amprentei asupra mediului raman principalele obiective ale Grupului COSMOTE.

CLICK AICI pentru a vedea Raportul CSR al Cosmote Romania pentru anul 2010!

Articole similare...

1 Response

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.