CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

#AFACERISUSTENABILE 2023: Cristina Hanganu, Director de Comunicare / CSR Lidl România

Echipa CSR Media a invitat reprezentanții celor mai importante companii ce derulează proiecte de Sustenabilitate și Responsabilitate Socială să vorbească despre schimbările apărute în politica de sustenabilitate a companiei în 2022, despre lecțiile învățate și despre provocările și oportunitățile din domeniul Sustenabilității în 2023, în cadrul proiectului editorial #AfaceriSustenabile2023.

În continuare puteți citi răspunsul dat de Cristina Hanganu, Director de Comunicare / CSR Lidl România.



  • Ce schimbări a adus anul 2022 în politica de sustenabilitate a companiei?

Prezența noastră la nivel național are un impact semnificativ asupra mediului și comunităților locale în care ajungem. Suntem conștienți de asta și prin urmare acționăm cu responsabilitate, ca an de an să devenim mai eficienți și prietenoși cu mediul înconjurător și astfel să fim un exemplu pentru comunități noastre. Sustenabilitatea face parte din strategia noastră de business, așa că fiecare decizie pe care o luăm, indiferent de domeniul de activitate, se bazează pe o serie de indicatori de performanță pe care îi urmărim, inclusiv în zona de sustenabilitate. De exemplu, modelul nostru de business este împărțit în 4 arii de responsabilitate: resurse, lanțul de aprovizionare, operațiuni și clienți, fiecare cu obiective specifice, relevante și măsurabile în timp. În fiecare an, monitorizăm și analizăm indicatorii de pe aceste arii și ne îndreptăm cu precădere către zonele pe care le putem îmbunătăți sau consolida cu soluții și măsuri pe termen mediu și lung. Acest mod de lucru, dar și faptul că monitorizăm și raportăm constant rezultatele obținute în zona de sustenabilitate, ne ajută să progresăm în mod real pe indicatori cheie. Așadar, pentru noi, anul 2022 a însemnat consolidarea politicilor pe cele 4 arii de responsabilitate cu investiții pe termen lung, dar și adaptarea în fața schimbărilor pentru găsirea celor mai potrivite soluții.

De exemplu, în 2022 ne-am propus să continuăm planurile de optimizare a transportului pe lanțul de aprovizionare prin implementarea unor soluții care pe de o parte ne ajută să ne respectăm promisiunea noastră de a le oferi clienților produse proaspete, dar pe de altă parte să le livrăm în condiții prietenoase cu mediul. Suntem mândri că încă din 2020, flota cu care ne transportăm marfa este formată din camioane echipate cu motoare Euro5 și Euro6, un rezultat extrem de important și ambițios. Mai mult, un alt pas în această direcție de dezvoltare a fost și introducerea, pe lanțul nostru de aprovizionare, a primului camion 100% electric, în parteneriat cu Blue River și Scania. Camionul transportă deja produsele noastre din depozitele Lidl către magazine, cu zero emisii de carbon. Ne dorim să ne dezvoltăm odată cu comunitățile în care activăm, de aceea în 2022 am investit în programe strategice derulate la nivel național, din patru domenii de responsabilitate socială: educație, protecția mediului, servicii de urgență și programe pentru dezvoltare comunităților. Doar în ultimii doi ani (anii financiari 2020 și 2021) am investit peste 70 milioane de lei pentru dezvoltarea durabilă a societăţii româneşti.

  • Care a fost cea mai importantă lecție învățată în 2022? Dar cea mai mare satisfacție profesională din această perioadă?

Ultimii ani ne-au arătat că un business care are sustenabilitatea în ADN-ul său poate face față provocărilor pe care noi, ca societate, le întâmpinăm. Astăzi, viziunea pe termen lung și capacitatea rapidă de adaptare pot fi două criterii interdependente în strategia de business. Ne uităm în continuare la planuri de acțiune care să ne susțină în timp dezvoltarea durabilă a business-ului, dar suntem și conectați la tot ce se întâmplă în jurul nostru la nivel global, de la schimbări climatice, crize sanitare la război, care se răsfrâng și la nivel local, desigur. Așadar, în aceste timpuri, este necesar să ne uităm global și să acționăm local, cu soluții care ne îmbunătățesc domeniile în care activăm. Ne continuăm dezvoltarea ținând cont de cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale Organizației Națiunilor Unite, la care ne-am angajat să contribuim, aderând încă din 2018 la UN Global Compact și pe care le luăm ca reper și în 2023. Acestea ne ajută să avem o perspectivă amplă asupra provocărilor pe care le întâmpinăm și să fim în continuare relevanți.

De altfel, anul 2022 a fost unul atipic, într-o perioadă deja atipică: veneam dupa 2 ani de pandemie, iar la finalul lunii februarie se declanșa aproape de noi un război. Cu tot acest context, care se schimbă permanent, am fost nevoiți să ne adaptăm rapid și să fim mai degrabă prezenți acolo unde nevoia era mai mare. Primul lucru pe care l-am făcut imediat a fost să venim în sprijinul celor care aveau nevoie și să redirecționăm o donație consistentă de îmbrăcăminte, alimente și produse de igienă către Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente, parteneri cu care deja colaborăm de peste 6 ani și care țineau legătura cu centre de îngrijire, cămine, azile și centre pentru refugiați. Mai mult, am trimis 80 de tone de alimente către refugiați și peste graniță ca ajutoare pentru cei care aveau nevoie. Ulterior, la mai puțin de două săptămâni de la declanșarea războiului, pe lângă sprijinul pe care îl acordam noi, ne-am implicat și clienții și am organizat o colectă de alimente și produse de igienă personală în 84 de magazine Lidl, un demers pe care noi în mod normal îl implementam în perioada sărbătorilor de Paște și Crăciun. Astfel, cu ajutorul clienților noștri, am donat în total aproape 14 tone de alimente, care au fost distribuite către peste 100 de ONG-uri ce au ajutat peste 7.000 de persoane refugiate. A fost un maraton care ne-a demonstrat încă odată că lecția pe care am primit-o cu toții, ca societate, la declanșarea pandemiei, este mereu valabilă, și anume că puterea lui „împreună” există și că ne putem baza oricând pe echipa Lidl, pe parteneri, clienți și societate. Căci doar împreună putem contribui cu fapte concrete pentru un viitor mai bun.

  • Care considerați că vor fi cele mai mari provocări în domeniul sustenabilității în acest an? Dar și cele mai mari oportunități?

Pentru a avea o dezvoltare durabilă, este foarte important să evaluezi impactul pe care business-ul tău îl are asupra mediului, economiei și societății și mai apoi să vezi unde și cum poți acționa astfel încât să răspunzi cu soluții eficiente pe termen lung la nevoile pe care le identifici. Așadar, oportunitățile noastre în domeniul sustenabilității sunt date chiar de modelul de responsabilitate Lidl. Este o structură holistică pentru toate temele de sustenabilitate relevante din punct de vedere strategic pentru Lidl România. Iar procesul de raportare este o șansă reală de a identifica aceste oportunități pentru că ne oferă posibilitatea de a analiza business-ul într-o manieră echilibrată și de a vedea cum ne putem îmbunătăți și ce obiective avem în misiunea noastră de a contribui la un viitor mai bun. La sfârșitul anului trecut am lansat cel de-al cincilea raport de sustenabilitate, pentru anul financiar 2021 (1 martie 2021 – 28 februarie 2022), ce reprezintă pentru noi nu doar un instrument de măsurare a impactului asupra mediului, ci și un angajament că ne vom atinge obiectivele stabilite la nivel de business.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.