#AfaceriSustenabile2024: NESTLE – Irina Siminenco, „Crearea de valoare comună pentru toate părțile interesate reprezintă viziunea noastră de business responsabil”

Echipa CSR Media a invitat Leaderii celor mai importante companii ce derulează proiecte de Sustenabilitate și Responsabilitate Socială să împărtășească viziunile lor asupra Provocărilor în domeniul Sustenabilității în anul 2023 și să ofere Previziuni și Perspective pentru anul 2024, în cadrul proiectului editorial #AfaceriSustenabile2024.

În cadrul acestui proiect ne propunem să explorăm și să înțelegem opiniile și soluțiile oferite de către lideri, aducând lumină asupra provocărilor cu care se confruntă domeniul, anticipând direcțiile viitoare ale Afacerilor Sustenabile în anul 2024.

În continuare puteți citi interviul cu Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé România.



  • Care au fost principalele provocări /oportunități pe care le-ați întâlnit în 2023 în îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate și cum au fost abordate acestea?

Nestlé este o companie stabilă cu o strategie de sustenabilitate pe termen lung și ne place să spunem că pentru noi nu există provocări, ci oportunități pentru a deveni mai inovatori și mai creativi în domeniul în care activăm. Astfel, dorim să ne îndeplinim misiunea de a îmbunătăți calitatea vieții pentru generațiile actuale și viitoare cu ajutorul alimentelor sănătoase, echilibrate și accesibile pe care le punem la dispoziție. Pe 2023 am reușit să ne îndeplinim obiectivele și proiectele pe care ni le-am propus cu ajutorul partenerilor noștri, pentru că nimic nu se poate face în acest domeniu al sustenabilități decât prin parteneriate durabile. Continuăm investițiile la nivel global pentru a ne atinge obiectivele legate de aprovizionare durabilă pentru 2025 și inovările la nivel de ambalaj pentru a ne asigura că întreg portofoliul de produse este ambalat în soluții concepute pentru a fi reciclate.

  • Care au fost inițiativele cheie de sustenabilitate implementate în cadrul organizației în 2023 și cum au avut impact asupra performanțelor generale ale companiei?

Pentru că nu se poate face nimic durabil și de impact într-un singur an, ci pe o perioadă îndelungată, inițiativele pe care le-am continuat în 2023 au fost programul educațional la nivel național “Planeta albastră contează pe tine – PACT! “, realizat împreună cu Fundația PRAIS, prin care am ajuns la un număr de 11.000 de elevi din 150 de școli aflate în 110 localități urbane și rurale din 29 de județe, precum și proiectul „Pădurea de Miere”, prin care am continuat extinderea pădurii de la Giurgiu cu încă 15.000 de salcâmi. Pădurea de Miere este un concept inovator, combinând atât regenerarea forestieră pentru o mai bună absorbție a dioxidului de carbon (CO2) din atmosferă, dar și crearea unui ecosistem atractiv apiculturii din țara noastră, pentru că salcâmul este una dintre principalele, dacă nu chiar prima specie forestieră meliferă din România. La o scurtă evaluare, cei 35.000 de salcâmi plantați de voluntarii Nestlé în apropiere de București vor absorbi la maturitate cel puțin 850 de tone de CO2 pe an – echivalentul emisiilor unui număr de 350 de autoturisme mici (cu un estimat de 120 gr CO2 per km) care parcurg anual 20.000 de kilometri. Pe de altă parte, în condiții optime, specialiștii apreciază că producția de miere la un hectar de pădure compactă de salcâmi este de 300-700 kg, iar Pădurea de Miere are acum 7 hectare. Producția de miere poate ajunge însă chiar și la aproape o tonă per hectar când salcâmii ajung la maturitate.

  • Care sunt previziunile sau prioritățile strategice pentru a vă asigura că aspectele de sustenabilitate sunt integrate în mod corespunzător în toate aspectele operaționale ale companiei în 2024?

Conform obiectivelor de dezvoltare durabilă asumate pentru a deveni o companie net zero până în 2050, prioritățile noastre pentru România rămân plantarea de copaci, proiecte educaționale în școli, pentru că numai prin educație generațiile viitoare vor fi mai responsabile cu resursele planetei și cu mediul, schimbarea ambalajelor și reciclarea capsulelor noastre de Nespresso și de NESCAFÉ Dolce Gusto. 

  • Care sunt planurile și viziunea voastră pentru anul 2024, și cum vedeți evoluția acestor aspecte în contextul schimbărilor anticipate în ceea ce privește reglementările, cererea pieței și conștientizarea publică?

Pentru compania Nestlé dezvoltarea pe toate planurile – business, angajați, parteneriate, comunitate – este reprezentată de sintagma “creating shared value” sau crearea de valoare comună pentru toate părțile interesate, care reprezintă de ani buni și continuă să fie viziunea noastră de business responsabil. Concret, sub această viziune se încadrează proiecte în direcții precum: scalarea la nivel mondial a unor sisteme de agricultură regenerativă, pentru a putea hrăni o populație în continuă creștere, contribuția la crearea unor diete sănătoase, echilibrate și sustenabile, ajutor în protejarea, reînnoirea și reînmagazinarea resurselor naturale, întărirea comunităților prin oferirea de oportunități de carieră pentru tineri, femei, antreprenori, agriprenori, și nu în ultimul rând operarea unui business responsabil și sănătos și protejarea angajaților noștri. Iar în România traducem aceste direcții prin proiectele pe care le menționam anterior, dar și prin multe proiecte interne pentru protecția și sănătatea angajaților noștri.



Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.