#AfaceriSustenabile2025: Dan Crişan, COO PENNY: „Prin fiecare acțiune ne asigurăm că sustenabilitatea nu este doar un obiectiv, ci un principiu fundamental care ne ghidează dezvoltarea”

Echipa CSR Media a invitat Liderii celor mai importante companii care implementează proiecte de sustenabilitate și responsabilitate socială să împărtășească viziunile lor privind provocările din domeniul sustenabilității pentru anul 2024, oferind totodată previziuni și perspective pentru anul 2025, în cadrul proiectului editorial #AfaceriSustenabile2025.

Prin acest proiect, ne propunem să explorăm și să înțelegem opiniile și soluțiile propuse de lideri, punând în lumină provocările actuale ale domeniului și anticipând direcțiile viitoare ale afacerilor sustenabile pentru anul 2025.
În continuare puteți citi interviul pe care ni l-a acordat Dan Crişan, COO PENNY | REWE ROMANIA SRL.



  • Care au fost principalele provocări/oportunități pe care le-ați întâlnit în 2024 în îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate și cum au fost abordate acestea?

 În 2024, PENNY România și-a continuat angajamentul față de sustenabilitate, integrând-o ca un element central al modelului nostru de business. Strategia noastră de responsabilitate socială se bazează pe trei piloni esențiali: sortiment sustenabil, energie, climă și resurse, precum și angajați și societate.

Una dintre principalele provocări în îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate a fost menținerea unui echilibru între investițiile în inițiativele verzi și adaptarea la un context economic și politic în continuă schimbare. Cu toate acestea, am transformat această provocare într-o oportunitate de a accelera tranziția către un model de business sustenabil.

Banner Catalogul Faptelor Bune - 2025

Reducerea amprentei de carbon a fost unul dintre principalele obiective în 2024, iar în acest sens am extins utilizarea energiei verzi prin instalarea de panouri solare și eliminarea combustibililor fosili pentru încâlzirea magazinelor. În plus, am sprijinit tranziția către mobilitatea electrică, dotând tot mai multe locații cu stații de încărcare pentru mașini electrice.

În paralel, ne-am concentrat pe investițiile în oameni și comunități. Am continuat să susținem echipa PENNY România prin programe de instruire și promovare internă, dezvoltând un mediu de lucru divers și dedicat. În același timp, am contribuit activ la sprijinirea comunităților locale prin donații de alimente și investiții sociale, având un impact pozitiv asupra celor vulnerabili.

Provocările economice și climatice din 2024 ne-au determinat să fim mai eficienți și să ne concentrăm mai mult pe inovație, consolindându-ne astfel eforturile pentru un viitor sustenabil. Așa cum ne place să spunem, viitorul se face azi, iar fiecare inițiativă implementată ne duce mai aproape de acest obiectiv.

  • Care au fost inițiativele cheie de sustenabilitate implementate în cadrul organizației în 2024 și cum au avut impact asupra performanțelor generale ale companiei?

 Am implementat o serie de inițiative-cheie de sustenabilitate, precum programul TripluRO, care a continuat să fie un pilon esențial al strategiei noastre, sprijinind producătorii locali și contribuind la reducerea amprentei de carbon prin creșterea ponderii produselor fabricate integral în România. Am consolidat parteneriatele cu producătorii locali, având ca obiectiv creșterea ponderii produselor de proveniență românească la 60%, această abordare asigurând accesul consumatorilor la produse sustenabile și de calitate. În plus, ne-am concentrat pe dezvoltarea sortimentului de marcă proprie, astfel încât până la sfârșitul acestui an, aproape jumătate din produsele oferite clienților noștri să fie sub brandurile proprii, garantând astfel un raport optim între calitate, sustenabilitate și preț accesibil.

Am continuat să sprijinim Sistemul de Garanție-Returnare, asigurând o implementare eficientă în rețeaua noastră de magazine. Un alt proiect major a fost certificarea BREEAM pentru toate magazinele noi, reflectând angajamentul nostru față de eficiența energetică și protecția mediului. Prin soluții precum panouri fotovoltaice și sistemele de răcire cu CO2, am reușit să reducem consumul energetic și emisiile de carbon.

În domeniul responsabilității sociale, am intensificat eforturile pentru reducerea risipei alimentare prin parteneriatul cu Banca de Alimente. Campania de colectare a surplusului de produse alimentare din rețeaua noastră de magazine și donarea către organizațiile care sprijină persoanele vulnerabile a avut rezultate remarcabile. În ediția de Paște 2024 a Colectei Naționale de Alimente, am strâns peste 96.000 de kg de alimente, dublu față de ediția anterioară. Aproximativ 2.000 de voluntari s-au implicat în campanie, alimentele colectate ajungând la 148 de ONG-uri, la peste 22.000 de beneficiari.  

Totodată, în colaborare cu Habitat for Humanity am inaugurat cantina BufKids, un proiect destinat asigurării meselor calde zilnic pentru 50 de copii beneficiari ai Centrului de zi Buftea, reafirmând astfel angajamentul nostru de a promova accesul la educație prin nutriție adecvată.

  • Care sunt previziunile sau prioritățile strategice pentru a vă asigura că aspectele de sustenabilitate sunt integrate în mod corespunzător în toate aspectele operaționale ale companiei în 2025?

În 2025 continuăm să ne concentrăm pe integrarea sustenabilității în toate aspectele operaționale ale companiei printr-o abordare strategică bazată pe inovație, eficiență energetică și sprijin pentru economia locală.
Un obiectiv esențial este optimizarea lanțului de aprovizionare pentru reducerea amprentei de carbon, având în vedere ținta noastră de a atinge neutralitatea climatică până în 2040. Vom continua să investim în soluții sustenabile, precum extinderea utilizării energiei verzi prin instalarea unui număr mai mare de panouri fotovoltaice în magazine și centre logistice.

Susținem economia circulară, astfel că vom continua să susținem activ implementarea Sistemului de Garanție-Returnare, facilitând reciclarea ambalajelor și educând consumatorii pentru un proces cât mai eficient.

În ceea ce privește produsele, inițiativa TripluRO rămâne o prioritate pentru noi, cu obiectivul ca 60% dintre produsele comercializate să fie fabricate integral în România. În același timp, ne propunem creșterea produselor marcă proprie la 45%, oferind alternative accesibile și sustenabile pentru clienți. 

Suntem conștienți că există provocări globale – economice, politice și climatice și suntem pregătiți să ne adaptăm strategiile pentru a menține un model de business sustenabil și responsabil. Astfel, prin fiecare acțiune, ne asigurăm că sustenabilitatea nu este doar un obiectiv, ci un principiu fundamental care ne ghidează dezvoltarea.

  •  Care sunt planurile și viziunea voastră pentru anul 2025?

Anul acesta ne propunem să consolidăm poziția PENNY România prin integrarea experienței din magazinele fizice cu dezvoltarea continuă a comerțului online, oferind clienților soluții de cumpărături rapide, eficiente și accesibile.
În același timp, ne propunem să ne menținem ritmul de expansiune, cu 35-40 de noi magazine deschise la nivel național, ceea ce va contribui la accesibilitatea crescută a produselor noastre. O etapă importantă în optimizarea lanțului de aprovizionare este finalizarea celui de-al cincilea centru logistic din România, o investiție de 35 de milioane de euro, care va asigura livrări mai rapide și mai eficiente.

Digitalizarea rămâne un pilon strategic pentru noi, iar anul acesta vom continua implementarea de soluții inovatoare pentru îmbunătățirea interacțiunii cu clienții și eficientizarea operațiunilor. Lansarea primului magazin complet autonom din lume anul trecut, în București, este un exemplu al direcției în care ne îndreptăm – un model de retail modern, susținut de tehnologie avansată și adaptată cerințelor pieței.

Totodată, ne menținem angajamentul față de produsele locale, prin extinderea gamei TripluRO și adaptarea ofertei la preferințele consumatorilor români, care pun tot mai mult accent pe transparență și proveniența ingredientelor. Într-un context economic marcat de incertitudini, obiectivul PENNY România este să ofere produse de calitate la prețuri accesibile, rămânând un partener de încredere pentru clienți.

În 2025, ne așteptăm ca piața de retail să fie influențată de factori economici și geopolitici, însă strategia noastră echilibrată ne oferă flexibilitatea necesară pentru a ne adapta dinamic la aceste provocări. Continuăm să investim în sustenabilitate, digitalizare și eficiență operațională, asigurând o creștere sustenabilă și responsabilă, în beneficiul clienților, partenerilor și comunității.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Îți mulțumim pentru feedback!