#AfaceriSustenabile2025: Ina Bădărău-Ilie, MedLife Group: „Ne-am optimizat activitatea, am economisit resurse și am îmbunătățit calitatea serviciilor”

Echipa CSR Media a invitat Liderii celor mai importante companii care implementează proiecte de sustenabilitate și responsabilitate socială să împărtășească viziunile lor privind provocările din domeniul sustenabilității pentru anul 2024, oferind totodată previziuni și perspective pentru anul 2025, în cadrul proiectului editorial .

Prin acest proiect, ne propunem să explorăm și să înțelegem opiniile și soluțiile propuse de lideri, punând în lumină provocările actuale ale domeniului și anticipând direcțiile viitoare ale afacerilor sustenabile pentru anul 2025.
În continuare puteți citi interviul pe care ni l-a acordat Ina Bădărău-Ilie – Head of Communications, MedLife Group.


  • Care au fost principalele provocări /oportunități pe care le-ați întâlnit în 2024 în îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate și cum au fost abordate acestea?

Anul 2024 a fost pentru noi un exercițiu dinamic de echilibru între agilitate și reziliență. Norocul nostru este că deși suntem un grup imens, cu peste 10.000 de oameni, angajați și colaboratori, am reușit să ne menținem flexibilitatea și capacitatea de adaptare, mai ales într-un context, în continuă schimbare.
Așa că, atunci când au apărut reglementările noi privind sustenabilitatea, ne-am adaptat rapid, transformând această încercare într-o oportunitate de a ne îmbunătăți procesele și de a integra soluții inovatoare. Nici accentuarea degringoladei economice, venită cu presiuni inflaționiste și restricții bugetare în comunitățile din urbanul mediu și mic nu ne-a prins nepregătiți.
În definitiv, suntem de 30 de ani în România, ne-am învățat să vedem în fiecare criză o șansă în plus de a o lua din loc și a face ceva diferit. Ceea ce am făcut și în 2024.
În ciuda turbulențelor economice și legislative, în ciuda presiunii din ce în ce mai mari puse de așteptările pacienților pe actul medical, am reușit să extindem rețeaua și să folosim tehnologia avansată pentru a aduce serviciile noastre mai aproape de oameni.
Cei doi piloni pe care am construit: Educație și Inovație
Am investit mult în digitalizare și tehnologizare, am educat continuu echipele noastre și am clădit parteneriate care ne-au ajutat să fim eficienți și proactivi, căci atunci când ești înaintea vremurilor, surprizele, oricare ar fi ele, devin mai ușor de gestionat.

  • Care au fost inițiativele cheie de sustenabilitate implementate în cadrul organizației în 2024 și cum au avut impact asupra performanțelor generale ale companiei?

Avem o vorbă în MedLife pe care am folosit-o ca îndemn pentru creșterea ratei de controale medicale: Când știi ce ai, știi ce ai de făcut. Exact același lucru e valabil și atunci când vrei să pui în practică proiecte de sustenabilitate. Trebuie să știi unde ești, ca să știi în ce direcție să o iei.
De aceea am pornit în 2024 un proiect gigant: Evaluarea și reducerea amprentei de carbon MedLife.
Sună sec și birocratic dar, vă asigur, este o muncă titanică, laborioasă și complexă, în condițiile în care vorbim de aproximativ 500 de unități proprii, respectiv peste 80 de entități în cadrul grupului, la care se adaugă parterii și furnizorii la nivel național – o adevarată republică medicală.
Am pus deja cap la cap pârghiile și instrumentele necesare pentru a definitiva acest calcul urmând să revenim cât de curând cu primele rezultate.

În paralel, am pus la treabă tehnologia pentru reducerea consumurilor proprii. Aici avem un proiect tare drag mie – transportul probelor medicale cu drone, pornit la Oradea și pregătit pentru a fi extins în alte regiuni din România. Ce aduce acest proiect? Reducerea timpului de livrare al probelor biologice către laboratoare și deci a perioadei de așteptare a rezultatelor de către pacient și concomitent, reducerea consumul de combustibili clasici.
Este un win-win pentru toată lumea și, cel mai probabil, soluția pe care toată industria o va adopta mai devreme sau mai târziu.

Am continuat investițiile în Digitalizare, Tehnologie, Educație și Cercetare, linii de dezvoltare pe care le-am pornit în timpul pandemiei.

  • Digitalizare
    Pe plan intern – am perfecționat softurile pentru a optimiza timpii de operare, dar și resursele implicate în departamentele de suport –achiziții, financiar și resurse umane.
    Pe plan extern – am creat și dezvoltat o serie de instrumente care îmbunătățesc experiența pacienților. Vorbim despre folosirea AI în interpretarea rezultatelor, de opțiuni noi în aplicația mobilă MedLife adresată pacienților sau de accesul în aplicație la servicii de Medicina Muncii pentru clienții noștri corporate.
  • Tehnologizare
    * Am crescut la 8 numărul total al roboților deținuți de MedLife, ultimii 2 fiind trimiși la Brașov și la Timișoara.
    * Am continuat dezvoltarea serviciilor de genetică prin achiziționea celei mai avansate tehnologii de secvențiere, disponibilă acum în cadrul laboratorului OncoTeam, parte a grupului nostru.
    * Am consolidat platforma de imagistică și diagnostic medical prin extinderea numărului de RMN-uri, ecografe și CT-uri la nivel național.
    * Am crescut capacitatea de procesare a probelor de laborator.
    Toate aceste lucruri ne-au permis să lucrăm mai bine și mai repede astfel încât să putem deservi mai eficient nevoile comunităților aflate în grija noastră.
  • Educația
    Medicii buni trebuie crescuți și susținuți să devină și mai buni.
    În domeniul medical, învățarea este continuă. De aceea, am continuat să antrenăm echipele, de la medici la personal auxiliar, facilitând accesul la cele mai noi tehnici de diagnostic și tratament și la cele mai bune tehnologii medicale.

În 2024, am susținut educația medicală a peste 800 de cadre medicale, dintre care cca 65% au fost medici.

Cercetarea medicală
Am continuat programul gratuit de testare genetică pentru copiii diagnosticați cu cancer, Speranța nu moare de cancer. În prezent, numărul copiilor testați în cadrul programului nostru se ridică la 517.

Rezultatul tuturor acestor acțiuni a avut un impact important asupra companiei. Ne-am optimizat activitatea, am economisit resurse și am îmbunătățit calitatea serviciilor. Pacienții noștri au simțit diferența, iar asta ne motivează să facem lucrurile și mai bine în continuare. Totodată, ne-am întărit poziția pe piață ca un lider în inovație și sustenabilitate.

  • Care sunt previziunile sau prioritățile strategice pentru a vă asigura că aspectele de sustenabilitate sunt integrate în mod corespunzător în toate aspectele operaționale ale companiei în 2025?

Agilitatea de care vorbeam la începutul discuției este esențială pentru păstrarea leadership-ului în domeniul serviciilor medicale private. Dar mai ales într-un an complicat din punct de vedere economic.
Pentru noi, 2025 este anul în care ne vom concentra pe Oameni.
Atât intern, oferindu-le educație, pregătire științifică, cercetare, acces la tehnologie medicală performantă care să susțină un act medical excepțional, cât și extern, prin digitalizarea accesului la serviciile medicale, prin scăderea timpilor de primire a rezultatelor de laborator sau imagistică, prin accesul la un act medical performant, de secol XXI.

MedLife este un business care are în ADN grija pentru oameni, ceea ce înseamnă grijă pentru viitor.
Vom investi în reducerea deșeurilor, optimizarea fluxurilor de aprovizionare și vom continua să găsim soluții inovatoare care să reducă impactul asupra mediului.

Previziuni pentru 2025:
2025 este pentru MedLife anul în care investițiile în Educație, Tehnologie, Digitalizare și Cercetare vor continua pentru că prioritatea noastră rămâne aceeași: să facem lucrurile bine pentru oameni și să contribuim la o Românie mai sănătoasă și mai sustenabilă.
Nu există drum decât înainte.
Crizele sunt surse de oportunități. Vedem impactul AI, al noilor tehnologii, dar știm și că indiferent de salturile în inovație pe care le facem, important este să ne păstrăm focusul pe ceea ce contează: oamenii.
De aceea, să facem România bine împreună, alături de Medici Buni și nu numai, promisiunea de brand a MedLife, este sursa noastră de creștere sustenabilă atât ca business, cât și ca impact în comunitățile pe care le îngrijim.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Îți mulțumim pentru feedback!