#AfaceriSustenabile2025: Irina Siminenco, Nestlé România: „Prioritățile noastre strategice se referă la oameni, produse și mediu”

Echipa CSR Media a invitat Leaderii celor mai importante companii care implementează proiecte de sustenabilitate și responsabilitate socială să împărtășească viziunile lor privind provocările din domeniul sustenabilității pentru anul 2024, oferind totodată previziuni și perspective pentru anul 2025, în cadrul proiectului editorial #AfaceriSustenabile2025.
Prin acest proiect, ne propunem să explorăm și să înțelegem opiniile și soluțiile propuse de lideri, punând în lumină provocările actuale ale domeniului și anticipând direcțiile viitoare ale afacerilor sustenabile pentru anul 2025.
În continuare puteți citi interviul pe care ni l-a acordat Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé România.


  • Care au fost principalele provocări /oportunități pe care le-ați întâlnit în 2024 în îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate și cum au fost abordate acestea?

Ne bucurăm să vedem progrese în ceea ce privește toate inițiativele și obiectivele noastre de sustenabilitate. Provocările climatice rămân în top, deoarece impactează materia primă, care este esențială pentru activitatea noastră. Evoluțiile pe piața globală a principalelor materii prime, disponibilitatea acestora, cât și continua dezvoltare și implementare a politicilor și standardelor noastre au reprezentat aspecte care ne-au ocupat atenția pe parcursul anului. Oportunitățile identificate au și fost exploatate, mai ales pe plan local, aici concentrându-ne pe partenerii strategici, extinderea listei de parteneri sau combinarea diverselor inițiative. Un exemplu ar fi campania educațională dezvoltată în jurul risipei alimentare combinată cu inspirația culinară dată de NutriPorția. Aceasta vorbește despre modul în care reușim să dăm o nouă viață alimentelor uitate în frigider, combinându-le în așa fel încât să reprezinte o porție echilibrată care contribuie la un stil de viață sănătos pentru cei mici și mari deopotrivă.

  • Care au fost inițiativele cheie de sustenabilitate implementate în cadrul organizației în 2024 și cum au avut impact asupra performanțelor generale ale companiei?

Inițiativele Nestlé Romania în direcția sustenabilității se încadrează în două direcții principale: oamenii și mediul înconjurător.

În primul rând, pentru a ghida oamenii către un consum echilibrat, Nestlé are deja o serie de inițiative educaționale, de la etichetarea nutrițională transparentă la programe de nutriție în școli și rețete echilibrate, în conformitate cu reglementările locale. Sub inițiativa globală Nestlé for Healthier Kids, promovează un stil de viață sănătos, iar prin ghidul NutriPorția, vine cu o metodă prin care părinții pot pregăti mese echilibrate pentru familiile lor.

În al doilea rând, Nestlé România a continuat și în 2024 proiectul ”Pădurea de Miere”, parte din angajamentul companiei față de mediul înconjurător, plantând încă 20.000 de salcâmi pe o suprafață de patru hectare pe raza comunei Chiselet, județul Călărași, la aproximativ 80 de km sud-est de București. Din 2020 până în prezent, Nestlé România a plantat 110.000 de copaci. Pădurea de Miere este un concept inovator lansat de Nestlé România, combinând atât regenerarea forestieră pentru o mai bună absorbție a dioxidului de carbon (CO2) din atmosferă, dar și crearea unui ecosistem atractiv apiculturii din țara noastră, pentru că salcâmul este principala specie forestieră meliferă din România.

Pe de altă parte, Nestlé România s-a implicat în mod direct în creșterea gradului de înțelegere a simbolurilor de colectare separată de pe ambalajele din industria alimentară, evidențierea impactului negativ al colectării necorespunzătoare asupra mediului și explicarea procesului de colectare și reciclare a deșeurilor de ambalaje, prin lansarea proiectului educațional „ReciCLARea e totul!” în colaborare cu Green Resources Management, Federația Națională a Părinților (FNAP) – Edupart și Primăria Sectorului 6.

  • Care sunt previziunile sau prioritățile strategice pentru a vă asigura că aspectele de sustenabilitate sunt integrate în mod corespunzător în toate aspectele operaționale ale companiei în 2025?

Prioritățile strategice ale Nestlé Romania în 2025 se referă la oameni, produse, mediu. Tot ceea ce facem este cu și pentru oameni, de la produse și mărci la inițiative de responsabilitate socială. Și iată și de ce: produsele și mărcile sunt definitorii și ne apropie de oameni, iar tot ceea ce face Nestlé, face cu mare preocupare față mediului înconjurător. În România, împreună cu ONG-uri și autorități locale, am plantat 110.000 de copaci, preponderent salcâmi, pentru a crea ecosisteme pentru apicultori și a ajuta în același timp biodiversitatea. De asemenea, ne-am implicat activ în educarea consumatorilor cu privire a colectarea corectă a deșeurilor de plastic flexibil, în vederea reciclării.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Îți mulțumim pentru feedback!