Petrom, Vodafone si Raiffeisen sunt considerate cele mai active companii in sustinerea societatii civile de catre reprezentantii organizatiilor non-guvernamentale, potrivit unui sondaj realizat de catre Cult Market Research. Pe primul loc, cu un procentaj de 56%, se situeaza compania Petrom, urmata de Vodafone (36%) si Raiffeisen (20%). Companiile Coca-Cola (14%), Orange (7%) si BRD (7%) se situeaza pe urmatoarele locuri. Potrivit aceleiasi surse, companiile private sunt vazute ca o sursa de finantare de 80% dintre ONG-uri, in conditiile in care un procent aproximativ egal (79%) considera ca lipsa banilor este principala dificultate pe care o intâmpina. In acelasi timp, prevederea prin care contribuabilii, persoane fizice, pot redirectiona 2% din impozitul pe venit catre sectorul non-guvernamental este considerata o sursa importanta de finantare de catre 65% dintre ONG-uri, iar peste jumatate dintre ele doresc ca proiectele desfasurate in parteneriat sa fie promovate de catre companii.
Anul acesta, sustinerea sectorului non-guvernamental de catre Petrom s-a concretizat si prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit. Pe 26 mai a fost ultima zi de depunere a declaratiilor de redirectionare, iar mai mult de 2.200 de angajati Petrom au reusit sa sustina astfel peste 250 de organizatii. ONG-urile din domeniul sanatatii au fost preferate de 58% dintre acestia, 15% au ales dezvoltarea comunitara, iar 11% – domeniul social. Celelate domenii alese de angajatii Petrom in 2014 au fost cultele (6%) si, in egala masura, educatia si mediul (5%).
”Le multumim colegilor nostri care au redirectionat cei 2% catre cauzele unor ONG-uri, cu 37% mai multi fata de anul precedent. Sectorul non-guvernamental este unul dintre principalii nostri parteneri in implementarea programelor pentru dezvoltarea comunitatilor, parteneriat recunoscut din nou si prin angajamentul colegilor din Petrom. Iar faptul ca viziunea antreprenoriala este o directie de dezvoltare a societatii civile ne confirma ca acest spirit va consolida parteneriatul prin proiecte si initiative comune”, a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate Petrom.
Potrivit studiului realizat de Cult Market Research, un procent de 92% dintre ONG-uri considera antreprenoriatul social drept o oportunitate pentru dezvoltarea societatii civile, majoritatea recunoscand beneficiile acestei abordari. De altfel, ”Tara lui Andrei”, proiect de responsabilitate sociala desfasurat de Petrom – din care face parte si cea mai importanta competitie din domeniul antreprenoriatului social din Romania (”Fabricat in Tara lui Andrei”) – este considerata campania de sustinere a societatii civile cu cel mai mare impact de catre 26% din ONG-uri, in timp ce 5% dintre acestea considera ca impactul cel mai mare il are ”Gala Societatii Civile” (Rompetrol), iar 4% au nominalizat ”Salvati Copiii” si ”Doneaza 2% pentru SMURD”.
Studiul, comandat de Petrom si desfasurat de Cult Market Research in luna martie 2014 a fost aplicat unui esantion de peste 100 de ONG-uri si este reprezentativ la nivel national.
Din 2007, Petrom a integrat in strategia sa de business principiile responsabilitatii corporative. Compania a alocat peste 30 de milioane de euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania, concentrandu-se pe protectia mediului, educatie, sanatate si dezvoltare locala. Tara lui Andrei este principala platforma de investitie in comunitate a companiei, prin care Petrom isi proppune sa genereze valoare economica si sociala prin finantari si transfer de expertiza in vederea sustineri initiativelor antreprenoriale. Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etica si codul de conduita reglementeaza toate relatiile de afaceri, iar dialogul si implicarea partilor interesate sunt parte integranta a practicii comune de business. Incepand cu anul 2013, Petrom raporteaza respectand directiile Global Reporting Initiative in cadrul raportului anual de sustenabilitate.