Banner
Banner

Ariston România: Interviu cu Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Prima ediție a Revistei a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.
Rubrica online cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestui domeniu.

În continuare puteți citi un interviu cu  Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România


– Care a fost prima direcție spre Sustenabilitate și implicare socială a companiei pe care o reprezentați?

Compania noastră are o tradiție îndelungată atât ca business de succes cât și ca implicare socială. Grupul Ariston înseamnă nouă decenii dedicate devotamentului față de sustenabilitate și misiunii de a face lumea un loc mai confortabil, cu inovații remarcabile în materie de tehnologie și design, iar responsabilitatea socială a fost și va fi mereu un punct foarte important pentru companie, atât la nivel local, cât și global. Viziunea fondatorului nostru Aristide Merloni este la fel de actuală și azi: „Nu există nicio valoare în succesul economic al oricărei inițiative industriale decât dacă este însoțită de un angajament pentru progresul social”. Cel mai important program derulat de către compania noastră local este Ariston pentru Comunitate, un proiect complex global initiat în anul 2018, prin care am reușit sa ducem confortul chiar si acolo unde pare greu de atins. Întregul proiect este o sumarizare a crezului pe care îl avem în această companie și anume acela de a tranforma lumea într-un loc mai confortabil. Iar acest lucru s-a reflectat și în comunitățile din România prin localizarea proiectului care oferă acces la apă caldă și igienă, sutelor de mii de persoane care, în secolul 21, nu au acces la acest minim de confort.  Alegerea comunităților relevante pentru acest proiect s-a făcut în urma consultărilor cu factorii de decizie relevanți care ne-au fost parteneri instituționali în cadrul proiectului. Astfel, compania a încheiat, în 2018, un parteneriat cu organizaţia umanitară Crucea Roşie Română care a stabitlit zonele și instituțiile relevante iar în 2019 cu Asociația Salvamont. Cu ajutorul lor au fost instalate echipamente termice de ultimă generaţie în cadrul centrelor de salvare montane și au fost donate boilere electrice persoanelor din zonele retrase ale ţării sau din medii defavorizate, în special şcolilor şi centrelor de bătrâni.

În același timp susținem anual proiecte cu mare impact social, așa cum proiectele Magic Home și Magic Camp sau BIG BUILD, evenimentul social de construire accelerată și voluntariat organizat de către Habitat for Humanity. De asemenea susținem fundații și asociații non-guvernamentale precum Salvați Copiii, Autism Voice sau Fundația Regina Maria.

Ariston pentru comunitate

– Care sunt cele mai importante repere și obiective asumate în domeniul Sustenabilității?

Pentru compania noastră, sustenabilitatea este un element fundamental. Este important să ne uităm cu multă atenție la modelul de business și, pe lângă performanțele financiare, să ne preocupe bunăstarea angajaților, clienților, partenerilor de business și a întregului ecosistem în care activează afacerea. Prin asigurarea unui confort de bază, putem aduce o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activăm. În același timp, compania a crescut investițiile în cercetare și dezvoltare pentru a crea produse inovatoare și cu un impact redus asupra mediului înconjurător. La nivel regional, Grupul Ariston intenționează să genereze peste 80% din venituri din tehnologii inovatoare și durabile de încălzire acționând în concordanță cu obiectivele Națiunilor Unite de dezvoltare sustenabilă. În cadrul strategiei noastre de creștere durabilă, prioritatea este să folosim soluții și tehnologii eficiente energetic care utilizează surse regenerabile. În ciuda dificultăților apărute în ultimii ani, Grupul a crescut investițiile în dezvoltarea de produse, soluții și procese eficiente și durabile la 29%, respectându-ne angajamentul de a contribui decisiv la reducerea consumului de energie și la conservarea mediului.

Cum se aplică conceptul de Sustenabilitate în activitatea de zi cu zi a companiei?

Fiecare companie are propria poveste, cultură și sistem de valori, care îi caracterizează identitatea. Valorile Grupului Ariston sunt puternic înrădăcinate în moștenirea culturală și industrială a fondatorului său, Aristide Merloni.

banner

Ariston Group crede în creșterea durabilă și acționează în consecință prin urmare, ne angajăm să garantăm confortul maxim la costul minim de energie și să contribuim la conservarea planetei noastre prin acordarea accesului la cele mai eficiente tehnologii și la cele mai bune servicii din întreaga lume. Grupul Ariston a plasat eficiența energetică în centrul strategiei sale de creștere durabilă deoarece considerăm că produsele și soluțiile regenerabile și de înaltă eficiență pot aduce o contribuție decisivă la atingerea obiectivele de mediu în sectorul construcţiilor şi reducerea consum de energie, fără a sacrifica confortul.

Ce înseamnă o afacere sustenabilă pentru dumneavoastră?

În cadrul companiei noatre avem un mesaj pe care îl prmovăm și care imi place foarte mult: “O lume sustenabilă începe de acasă. Ariston este liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere electrice din România, prin urmare avem o responsabilitate mare din punct de vedere social. Viziunea companiei este să fim un partener social activ, să fim prezenți și să oferim susținere și confort în orice moment, chiar și acolo unde pare imposibil de atins. O afacere sustenabilă înseamnă în primul rând implicare pornită din interiorul companiei și asumată la nivel de grup dar și la nivel individual. Este vorba despre modul în care companiile își gestionează procesele de afaceri pentru a produce un impact pozitiv global asupra societății. Vorbim aici despre sustenabilitate, despre impact social și etică. Mai mult decât un act filantropic, proiectele noastre sociale gravitează înspre zona de business a unei companii și susțin etica în raport cu furnizorii, producția, cultura organizațională și angajatii. O politică de implicare eficientă în sustenabilitate se reflectă pe de o parte în calitatea managementului – atât din punct de vedere al oamenilor, cât și al proceselor interne, dar și în natura și calitatea impactului asupra societății.

Ariston pentru comunitate_2– Care sunt direcțiile strategice ale politicii de Sustenabilitate și Responsabilitate Socială și care sunt cele mai importante rezultate înregistrate de-a lungul anilor?

Ariston România sprijină în mod constant acțiuni umanitare care ajută la dezvoltarea comunității, la protejarea mediului și asigurarea confortului necesar. De peste 20 de ani, Ariston susține fundații și asociații non-guvernamentale și oferă sprijin pe termen lung prin dotarea diverselor instituții cu tehnologia Ariston. Printre cele mai importante proiecte derulate în ultimii ani se numără și misiunea Ariston pentru comunitate prin intermediul căreia compania face donații de echipamente termice către instituții și organizațiile non-guvernamentale cu scopul de a asigura confort în special categoriilor sociale vulnerabile. În ultimii patru ani, peste 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240.199 de persoane.  Este un proiect care prin natura sa și ideea originală a reușit să adune cu ușurință parteneri extraordinari, ambasadori inimoși și un număr semnificativ de parteneri și angajați voluntari.  Continuitatea proiectului ne permite să vedem în prezent efectele imediate și impactul pozitiv în comunitate. Inițiativa a reușit pentru al patrulea an consecutiv să îndeplinească misiunea proiectului de a duce confortul chiar și acolo unde pare greu de atins și anume de a oferi persoanelor din România care nu au acces la apă caldă acest confort minim și nu ne oprim aici. Această inițiativă a fost gândită în cadrul strategiei noastre de sustenabilitate și are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă. Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații. 

– Ce prevede Strategia voastră de Sustenabilitate pentru următorii ani?

Ariston România urmează misiunea și direcțiile de dezvoltare ale Grupului Ariston, o companie care de peste nouă decenii s-a dedicat devotamentului față de sustenabilitate și obiectivului de a face lumea un loc mai confortabil, oferind inovații remarcabile în materie de tehnologie și design, atât la nivel local, cât și global. Viziunea noastră pentru viitor se bazează pe cuvintele cheie: sustenabilitate, confort și accesibilitate. Iar ceea ce ne dorim este să asigurăm confort în mod sustenabil în comunitățile în care activăm prin dezvoltarea și comercializarea produselor bazate pe energie eficientă și surse regenerabile, adaptate nevoilor de consumatori și accesibil la nivel global.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.