Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Ariston România: Peste 240.000 de persoane au acces la apă caldă, prin Comfort Challenge

Ariston Comfort Challange_1Ariston România a finalizat cea de-a patra ediție a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge realizată în parteneriat cu organizația Crucea Roșie Română.

În cei patru ani, 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240,199 de persoane.  

În cadrul ediției din 2021, implementată la nivel național cu sprijinul parternerului deja tradițional – Crucea Roșie Română, Ariston a donat 658 de echipamente termice de ultimă generație către 369 de instituții din întreaga țară, de care beneficiază în prezent peste 74,917 de copii și vârstnici.

Campania Ariston Comfort Challenge a fost lansată la nivel regional de către Ariston Group în 2018 atunci când a fost construit și donat un adăpost cercetătorilor din Groenlanda și are ca scop să identifice nevoile sociale din fiecare regiune și sa ducă confortul chiar și în locurile în care acesta pare imposibil de atins.

Ariston- catalinAriston Comfort Challange este unul dintre proiectele strategice de implicare socială pentru compania noastră și ne bucurăm că, alături de partenerul nostru tradițional Crucea Roșie Română, am finalizat a patra ediție consecutivă a programului de donații. Ne confruntăm încă cu o perioadă incertă din punct de vedere sanitar și este foarte important să îmbunătățim condițiile de trai ale copiilor și persoanelor care trăiesc sau lucrează în medii sociale vulnerabile. Astfel, prin acest proiect ne dorim să  ajungem la cât mai mulți beneficiari și să contribuim la acoperirea unei nevoi reale a comunității: accesul oamenilor la apă caldă, implicit la un confort minim și la standarde de igienă corecte,” a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România.

Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie și a parcurs 26 de județe pentru a ajunge în localitățile identificate de către Crucea Roșie Română unde au fost donate boilere electrice către instituții importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei, așa cum sunt: școli, grădinițe, cabinete medicale, cămine de bătrâni și copii. Proiectul face parte din platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate care reuneşte toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează.

 “ Este extraordinar să putem implementa proiecte de acest tip pe termen lung – numărul beneficiarilor, care crește an de an, demonstrează impactul pozitiv direct, concret în comunitate și se traduce prin îmbunătățirea condițiilor de trai a mii de oameni ce nu beneficiau de acces la apă caldă. Ne gandim în primul rând la copii și bătrîni, la cei care au probleme medicale, cei care sunt mult mai expuși și au nevoie de confort și acces la igienă. Mulțumim Ariston Romania pentru susținerea comunităților dezavantajate cu echipamente performante de încălzire a apei”, a declarat Ioan Silviu Lefter, Director General Crucea Roșie Română.

Inițiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă.* Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații.

În România sunt în prezent 17.656 de unități de învățământ, și potrivit datelor Ministerului Educației din 2020, mai puțin de 28% din clădirile școlilor din România au fost renovate, clădirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalații de climatizare, iar instalațiile sanitare și termice nu sunt adecvate. 33% dintre școli nu au autorizația sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate și 35% nu au toalete interioare. Numărul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.

Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 județe, nivelul de necesitate fiind mai pronunțat în Călărași, Olt, Buzău, Alba și Timiș. De exemplu, în Călărași au fost identificate 43 de gradinițe și școli fără acces la apă caldă, numărul de beneficiari după ce au fost montate 94 de boilere ridicându-se la peste 9.900 de persoane. În Olt, 55 școli și grădinițe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiții mai bune.

În cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulată împreună cu Crucea Roșie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totală de piață de peste 350.000 lei.

Respectând misiunea Ariston Comfort Challenge de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat și anul acesta parteneriatul cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiții optime de lucru în bazele de salvare și pentru a facilita intervențiile în situațiile de urgență. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.  Peste 1.100 de salvatori profesioniști și voluntari, care asigură patrularea preventivă și participă anual la misiuni de salvare în peste 100 de zone montane, vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de lucru din bazele, posturile de intervenție și cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reușit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.

Pentru a atrage atenția asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj și președinte al Federației Române de Canotaj și sportivul de anduranță Andrei Roșu s-au alăturat campaniei și în acest an. Aceștia și-au asumat experimentarea unei situații inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulți români este o rutină zilnică.

Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat aici: Ariston România YouTube

Elisabeta Lipă: Împreună aducem confortul oriunde este nevoie!

Andrei Roșu: Misiunea Ariston Comfort Challenge continuă!

Video-ul campaniei realizat în parteneriat cu Salvamont poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=6wX5ufchAZw


Prima misiune globală a grupului Ariston, Comfort Challenge, a avut loc în anul 2018, în Groenlanda, pe insula Disko. Grupul Ariston a livrat materialele necesare și a construit, pe un teren înghețat, cu diverse adversități, o casă modulară inovatoare și eficientă, denumită Ariston Comfort Zone. Construcția a fost donată Universității din Copenhaga pentru ca echipa de savanți de aici să poată cerceta impactul schimbărilor climatice asupra zonei arctice chiar și în sezonul de iarnă, când temperaturile sunt extrem de scăzute.

În urma studiilor, savanții trag un semnal de alarmă că în următorii 100 de ani, temperaturile locale vor creşte cu cel puţin 5°C, respectiv cu 10°C în cel mai rău caz. Zona arctică este primul loc care va fi afectat de schimbările climatice, cu repercursiuni care se pot extinde însă asupra întregii planete.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...