Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Asociația Berarii României: Webinarii în licee cu tema “Alcoolul nu te face mare”

KV_campanie Alcoolul nu te face mare, nov 2021Asociația Berarii României continua inițiativa #Alcoolulnutefacemare, prin care trage un semnal de alarmă cu privire la acest fenomen și își propune să informeze adolescenții cu privire la efectele negative ale consumului de alcool, atât la nivel psiho-emoțional, cât și la nivel fizic.

Aproximativ 86% dintre băieți și 79% dintre fetele în vârstă de 16 ani au consumat cel puțin o dată în viață o băutură alcoolică. Ponderea celor care au consumat alcool până la vârsta de 13 ani este mult mai mare în rândul băieților (45%) decât în rândul fetelor (27%), arată studiul ESPAD derulat în anul 2019 în 35 de țări între care 25 țări membre ale Uniunii Europene, inclusiv România. 52% dintre elevi au consumat alcool în ultimele 30 de zile înaintea realizării studiului și 10% au admis că s-au îmbătat cel puțin o dată în această perioadă, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul băieților (13%) decât în rândul fetelor (7,3%).

Având ca parteneri Ministerul Educației, Fundația Leaders și Teatrul Recul, Asociația Berarii României desfășoară în perioada 19-25 noiembrie o serie de webinarii în câteva licee din București și din țară în care discută în mod interactiv și creativ despre efectele consumului de alcool printre minori cu ajutorul tehnicilor de improvizație și jocurilor de rol  și cu implicarea unui psihoterapeut cu experiență în lucrul cu tinerii, Alexandru Bușilă, unul dintre inițiatorii proiectului Cortul Terapeutic.

Mesajul campaniei va ajunge în mod direct la aproximativ 200 de elevi.

„Campania #Alcoolulnutefacemare a Asociației Berarii României este parte din angajamentul de lungă durată al industriei noastre de a combate consumul de alcool în rândul minorilor. Demersul de conștientizare este dezvoltat ca un program susținut care ia în calcul factorii-cheie predictivi ai consumului de alcool în rândul tinerilor şi susţine prevenţia prin: participarea în activităţi organizate de timp liber, ședințe de psihoterapie sau consiliere psihologică, timpul petrecut cu părinţii, activităţile de relaţionare la şcoală, prezenţa acasă în timpul serii şi implicarea autorităţilor locale, şcolilor şi părinţilor. Ne bucurăm să îi avem alături de noi pe cei de la Fundația Leaders și Recul și să continuăm parteneriatul cu Ministerul Educației, într-un demers care se adresează tinerilor, dar implică totodată și profesorii și școala”, a declarat Julia Leferman, Director General al Asociației Berarii României.

Psihologii atrag atenția asupra riscurilor consumului de alcool la o vârstă timpurie

Potrivit experților (studiu longitudinal realizat de Liam Donaldson, 2009), adolescenții care încep să consume constant alcool înaintea vârstei de 15 ani au un risc de a dezvolta dependență de patru ori mai mare și un risc semnificativ pentru alte tulburări psihosomatice decât cei care nu consumă regulat alcool până la vârsta de 20 ani. Rezultatele aceluiași studiu sugerează că adolescenții care au început să consume alcool înaintea vârstei de 13 ani prezintă un risc de șapte ori mai mare de a se angaja în episoade de consum excesiv de alcool de mai mult de șase ori într-o lună față de cei care au început să bea după vârsta de 17 ani. Studii similare indică faptul că tinerii care consumă alcool înaintea vârstei de 14 ani au tendința de a consuma de trei ori mai mult alcool decât cei care consumă alcool după vârsta de 18 ani.

„Actualul context pandemic, care a generat o creștere a tulburărilor de anxietate și depresie în rândul tinerilor, este un factor de risc pentru creșterea consumului de alcool. În situația unui nivel ridicat de stres, tinerii care au experimentat deja consumul de alcool pot să transforme acest obicei într-unul regulat, iar în rândul adolescenților care consumă constant alcool, cantitatea consumată de către aceștia poate să crească, în special din cauza efectului depresor al alcoolului”, spune psihoterapeutul Alexandru Bușilă, implicat în proiect.

 

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...