AUTOLIV salveaza anual peste 25.000 de vieti si previne mii de accidente

Responsabilitatea Sociala este o valoare fundamentala in cadrul Autoliv, prin insusi obiectul de activitate de peste 50 de ani al companiei, respectiv fabricarea sistemelor de siguranta auto. Acestea salveaza anual mii de vieti si previn mii de accidente grave. Mai mult, Autoliv si-a asumat prin Codul Etic al companiei sustinerea si derularea politicilor de dezvoltare durabila. Totodata, pentru a sustine comunitatile locale, Autoliv a incheiat colaborari cu universitatile din comunitatile in care activeaza, cu autoritatile locale, dar si cu cele din domeniul traficului rutier. Pentru a afla mai multe destre actiunile si strategia de CSR a companiei am stat de vorba cu Alexandra Iubelhart, Country HR Manager Autoliv Romania.

– Care sunt proiectele de CSR pe care le sustineti?

– Principala noastra contributie in domeniul Responsabilitatii Sociale este data de obiectivul principal al Autoliv – acela de a salva vieti si de a evita accidentele rutiere cu urmari grave. In fiecare an produsele noastre salveaza peste 25.000 de vieti si previn de peste zeci de ori mai multe accidentari grave.

Alte activitati presupun sustinerea tinerilor cu potential si sprijinirea lor in cariera, suport acordat unor membri dezavantajati ai comunitatilor locale in care activam, incercam sa rasplatim aceste comunitati pentru ca relatia dintre ele si Autoliv a devenit una speciala. Totodata, am facut deja o constanta in a incerca sa aratam angajatilor nostri cat inseamna pentru noi, ei si familiile lor, astfel incat am venit in intampinarea lor si atunci cand a venit vorba de cariera de parinti. Am incercat, de fiecare data cand am aflat despre calitatile si talentele copiiilor unor angajati, sa ii sustinem, fie ca a fost vorba de aptitudini sportive, culturale, participarea lor la diverse actiuni educationale sau competitii.

Anul acesta vrem sa ne canalizam energia in sustinerea activitatilor de constientizare a importantei disciplinei in trafic, a respectarii regulilor rutiere, a folosirii centurii de siguranta, incercand sa influentam si mentalitatea adultilor in acest domeniu, dar si sa pregatim viitoarele generatii pentru un comportament responsabil in trafic.

– Care sunt criteriile dupa care analizati sustinerea unui proiect?

– In primul rand ne intereseaza sustinerea unor proiecte relevante pentru comunitatile noastre, incercam sa fim destul de selectivi si in general planificam cu mult timp inainte profilul fiecarei actiuni. In al doilea rand activitatile au de cele mai multe ori legatura cu obiectivul nostru principal, acela de a salva vieti, in fiecare zi. Atunci cand o companie precum a noastra are un rol important in comunitate, solicitarile de sprijin sunt foarte dese si pe domenii care mai de care mai diversificate. Incercam sa ramanem pe directia pe care ne-am stabilit-o si sa vedem care sunt prioritatile, in functie de profilul nostru si de politicile companiei. Facem insa mereu tot ce ne sta in putinta pentru a spune DA cat mai multor provocari in zona aceasta si satisfactiile nu se lasa asteptate.

– Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporativa pentru 2012?

– Nu intotdeauna lucrurile sunt cuantificabile corect la nivel de cifre si bani. Cred ca tinand cont si de contextul economic, de criza profunda prin care trece societatea de astazi, trebuie in primul rand sa investim un buget considerabil de ”timp, energie, pasiune si spirit”. Multe din lucrurile pe care le facem nu tin atat de mult de bani, cat de implicare, de mobilizare, in primul rand a resursei umane din companie. Si cred ca aici putem noi sa ne laudam si sa fim si foarte optimisti pentru anul care vine. Bugetul de ”resurse umane” este impresionant si cred ca asta face diferenta!

– Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor?

– E un subiect mereu delicat. Realitatea este ca nu este intotdeauna usor sa-i convingi pe oameni sa participe activ la aceste actiuni, nu doar sa le ”aplaude”. Dar cum spuneam si mai devreme, am facut pasi foarte mari in ultimii ani la capitolul implicare si mobilizare a angajatilor, am creat o cultura a responsabilitatii sociale in primul rand in interiorul lor. Sigur insa ca provocarea ramane foarte mare, intrucat angajam sute sau chiar mii de oameni noi in fiecare an, fiecaruia dintre acestia trebuind sa-i transmitem pe langa cunoasterea profesionala propriu-zisa si acest spirit si aceasta cultura de companie. De asemenea ne straduim sa-i facem pe oameni dornici de a transmite genul acesta de mentalitate si mai departe catre familiile lor. Doar in felul asta cred ca schimbam lucrurile cu adevarat, pe termen lung.

– Care este strategia de CSR a companiei pentru 2013?

– Pe langa directiile deja mentionate, intentionam sa ducem mai departe colaborarile care la noi au devenit o traditie. E vorba despre sprijinul constant pe care l-am acordat Serviciului de Ambulanta Brasov, cu care avem un parteneriat trainic, implicarea in proiectul ”Let’s Do It Romania” care devine si el o traditie, dar si ”Ziua Portilor Deschise” la fiecare dintre unitatile noastre. Acest tip de actiune prilejuieste atingerea a doua obiective: familiarizarea familiilor angajatilor nostri cu mediul de munca al celor dragi lor, dar si o mai buna constientizare de catre toata lumea a importantei sistemelor de siguranta auto si a responsabilitatii pe care o implica fabricarea lor.

Sa nu uitam de asemenea ca ne dorim continuarea poate celui mai de succes proiect de anul trecut, cel de educatie rutiera in gradinite si de sustinere a purtarii centurii de siguranta de catre copii. In acelasi timp copiii pot deveni cei care sa-si responsabilizeze parintii privitor la purtarea centurii. Pentru ca, nu-i asa, stim cu totii cat de convingatori pot fi.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– Credem ca in anii care urmeaza tot mai multe companii vor intelege importanta solidaritatii si a implicarii in viata comunitatilor in care isi desfasoara activitatea. Noi dorim sa ne continuam activitatea in Romania, avand la baza principiile de dezvoltare durabila specifice la nivel global companiei Autoliv. De asemenea dorim sa oferim mai mult comunitatilor in care activam, incercand sa implicam activ toti noii angajatii astfel incat acestia sa imbratiseze la randul lor valorile Autoliv, in domeniul responsabilitatii sociale. Daca si restul companiilor din tara vor intelege importanta acestui domeniu, vom putea vedea progrese reale, de altfel foarte necesare.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.