AVON: CSR4WOMEN – Proiectele pentru femei, piese intr-un domino al responsabilitatii

CSR4WOMEN by AVON 1   CSR4WOMEN by AVON de anul acesta a reunit personalitatile, proiectelele sociale si ceilalti actori care sprijina lupta pentru drepturilor femeilor, care impreuna functioneaza ca piese intr-un domino al responsabilitatii. Tema conferintei a fost Efectul Domino, asa ca proiectele din cele trei paneluri au fost prezentate ca piese intr-un domino al responsabilitatii, in care fiecare actiune sociala pozitiva determina o alta si in care initiativele care genereaza o schimbare in bine nu trebuie sa ramana izolate.

Am pornit acum cinci ani din nevoia de a promova si sustine proiecte care vin in sprijinul femeilor, dar si de a adresa probleme reale, teme incomode, care afecteaza romancele. Ne bucuram ca, an de an, exista tot mai multe initiative laudabile, problemele sunt din ce in ce mai bine intelese si ni se alatura tot mai multi sustinatori. Spre exemplu, Fundatia Globala AVON ofera 250.000 de lire sterline pentru a sustine buna functionare a cinci centre pentru victimele violentei domestice, iar Romania este a X-a tara care gazduieste un program de pregatire pentru specialistii din domeniu – Justice Institute”, a declarat Stela Toderascu, Senior Manager Commercial Marketing AVON Romania & Moldova.

Primul panel, denumit Dreptul la Demnitate, a reunit proiecte locale si internationale care lupta impotriva violentei domestice, totul in contextul derularii recente a programului Justice Institute in Romania.

Justice Institute e un program inovator de formare, care apartine organizatiei Vital Voices, si un parteneriat public-privat care isi propune sa ofere raspunsuri holistice in adresarea violentei impotriva femeilor, cu ajutorul si implicarea specialistilor din domeniu. Acesta s-a desfasurat timp de 3 zile, intre 14 si 16 noiembrie, iar cei 50 de participanti (procurori, judecatori, avocati, coordonatori ONG si asistenti sociali) au cautat solutii si au dezbatut bune practici din alte state. Intre temele dezbatute s-au aflat: Raspunsul la intimidare, Evaluarea unui incident de violenta domestica in care sunt prezenti si copii, Lucrul cu si pentru victima care isi retrage acuzatiile sau Imputernicirea victimelor ca supravietuitoare.

Astfel, panelul a debutat cu discursul Alexandrei Maier, Communication and CSR Coordinator AVON Romania & Moldova, despre Campania Respectului, deCSR4WOMEN by AVON - Nicole Hausburg - Vital Voicesmarata de AVON in 2008 si care in 2017 a continuat prin sustinerea unor proiecte care ajuta la constientizarea problemei sau la nivelul protectiei victimei.

In continuare, Nicole Hausburg, Program Manager Vital Voices, a povestit cum s-a desfasurat Institutul de Justitie pentru Violenta de Gen in Bucuresti si care au fost raspunsurile si solutiile pe care participantii – judecatori, procurori si alti actori locali relevanti – le-au gasit pentru asigurarea protectiei victimei in tara noastra. La discutie a mai participat Christine Jaworsky, Directorul Fundatiei Globale AVON, care a reiterat increderea companiei AVON in programul Justice Institute si in capacitatea acestuia de a genera o schimbare reala pentru victimele violentei domestice.

Mihaela Mangu, Presedintele Asociatiei Anais, le-a povestit participantilor despre amploarea fenomenului violentei domestice pe plan local, despre provocarile cu care organizatiile precum Anais se intalnesc atunci cand lupta pentru cauza aleasa si despre nevoia de parteneriate stabile intre companii, organizatii non-guvernamentale si alti actori care se pot implica in cauze sociale.

La finalul panelului, Andreea Marin – ambasador al cauzelor sociale AVON – a vorbit despre Fundatia Pretuieste Viata, despre demersurile realizate pentru stoparea violentei domestice si ajutorarea victimelor, dar si despre initiativele care pot fi imbratisate de orice individ in acest sens.

Al doilea panel, intitulat Dreptul la Viitor, s-a concentrat pe inceputuri si noi inceputuri.

Alina Manole, Talent & Resourcing Manager Vodafone Romania, le-a povestit celor prezenti despre programul international ReConnect, prin care Vodafone isi propune sa recruteze in urmatorii trei ani, la nivelul intregului grup, 1000 de femei care doresc sa-si reia activitatea profesionala dupa o pauza in cariera. De asemenea, a vorbit despre Girls in STEM, o initiativa prin care compania sprijina elevele de liceu sa descopere ce inseamna o cariera in IT&C si sa acumuleze cunostinte practice in domeniu.

Karin Budrugeac, Project Manager al Fundatiei Friends for Friends, a continuat cu povestea din spatele proiectului In a relationship, parte din Campania Respectului AVON, a carui misiune este sa ii ajute pe liceeni sa constientizeze potentialele abuzuri in cuplu si sa previna violenta din timpul liceului. Rezultatele proiectului sunt disponibile pe https://ffff.ro/licee/.

In continuare, Ruxandra Burcescu si Nicoleta Radacina au povestit despre proiectul editorial Si au trait fericiti pana la prima poza, bazat pe fenomenul revenge porn in randul adolescentilor din Romania (1, 2, 3) si realizat cu ajutorul unei Burse Superscrieri.

Al doilea panel s-a incheiat cu o dezbatere pe marginea cunoscutului fenomen #MeToo, cu accent pe amploarea pe care acesta a capatat-o in Romania. Teodora Ghenciu – jurnalist Digi24 – a prezentat o parte din analiza realizata pentru emisiunea Plan Detaliu si a relatat cum s-au desfasurat discutiile cu victimele, agresorii, cu reprezentanti ai autoritatilor, ai ONG-urilor, cu psihologi si sociologi si care au fost concluziile extrase pentru analiza Digi24.

Al treilea panel s-a concentrat pe Dreptul la Sanatate al femeilor.

Ultimul panel a debutat cu prezentarea Asociatiei Amazonia. Corina Burcea (vice-presedinte) a vorbit despre activitatea asociatiei, despre proiecteleCSR4WOMEN AVON Corina Burcea Amazonia in derulare si despre colaborarea cu spitalul si beneficiarii, iar Victoria Asanache (presedinte) a vorbit despre ocupatia de navigator de pacienti oncologici, ce implica aceasta si cum ii ajuta pe bolnavii de cancer.

In continuare, Theo Pislaru si Anca Teodorescu – invingatoare ale cancerului de san – au vorbit despre Revista SANté, proiect creat in colaborare cu Asociatia Amazonia, prin care realizatoarele isi propun sa le indrume pe femeile diagnosticate cu cancer la san – de la depistare, pe parcursul tratamentului si pana la insanatosire.

Al treilea moment din panel a fost sustinut de Dr. Flavius Pavelescu, care a povestit in numele Federatiei Asociatiilor Bolnavilor de Cancer din Romania despre Campania Nu am facut destul, destinata depistarii cancerului de san pentru femeile din zonele rurale.

In incheiere, Loredana Ciubotaru – Corporate Communications & CSR Specialist AVON Romania & Moldova – le-a povestit celor din sala despre a doua faza a proiectului #CancelCancer, din Campania pentru Sanatatea Sanilor. Acesta a debutat anul trecut cu 10 marsuri roz, in cadrul carora participantii au primit coduri de inscriere pentru consultatii mamare gratuite si continua anul acesta prin oferirea de consultatii gratuite in zonele special amenajate din parcarile Kaufland. Proiectul a fost foarte bine primit pana acum, se afla inca in derulare, iar anul acesta se va desfasura in opt orase din Romania.

La fel ca in fiecare an, conferinta a avut si un moment dedicat celor trei distinctii CSR4WOMEN by AVON, care sunt oferite celor care s-au remarcat prin proiecte si initiative sociale:

  • Jurnalism: Ana Maria Ciobanu, pentru realizarea serialului audio Satul Madalinei, publicat de catre Decat o Revista (DOR).
  • Advocacy: Corina Bacanu, pentru implicare in schimbarea legii pensiilor pentru invaliditate, cu initiativa #SchimbaLegeade39Lei.
  • Crowdfunding: Melania Medeleanu, pentru campania MagicHOME – Refugiul Parintilor.

Prin Campania pentru Sanatatea Sanilor, AVON sprijina femeile diagnosticate cu cancer la san, dar deruleaza si programe de preventie, donand pana acum peste 3 milioane de dolari. Investitiile au vizat dotarea a 11 centre oncologice cu aparatura medicala performanta, 2 caravane rurale pentru depistarea cancerului la san, programe de consiliere medicala si psihologica si campanii de educare.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.