CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

BAT: INTERVIU -Ileana Dumitru: “Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi și cu fiecare gest pe care îl facem”

În cadrul campaniei BAT România – Alege Asumat un Oraș Curat, IRES a realizat studiul “Comportamente de sustenabilitate ale Românilor”, ce evidențiază comportamentele de sustenabilitate ale românilor. Conform analizei, jumătate dintre români au auzit vorbindu-se recent despre ideea de sustenabilitate, iar 2 din 3 români se declară pro sustenabilitate, ceea ce arată  că românii își doresc un comportament social responsabil.

Pentru a afla mai multe despre acest studiu și despre planurile și politicile în direcția sustenabilității ale BAT, am stat de vorbă cu Ileana Dumitru, Director juridic și Afaceri externe al Ariei Europa de Sud-Est.



  • În campania “Alege Asumat un Oraș Curat” ați susținut realizarea studiului IRES “Comportamente de sustenabilitate ale Românilor”. Cum se raportează aceștia la un viitor mai bun?

Am realizat acest studiu alături de partenerii noștri de la IRES plecând de la ideea că un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi și cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel de societate, dar mai ales la nivel individual. Ne-am propus să înțeleagem gradul de interes și așteptările societății în ceea ce privește sustenabilitatea, iar rezultatele obținute reprezintă un reper important de informare, așa cum au indicat și respondenții, pentru încurajarea unui comportament responsabil la nivel de societate.

Ne bucurăm să vedem că studiul a evidențiat un interes crescut al românilor față de acest subiect.  Spre exemplu, jumătate dintre respondenți au auzit recent despre conceptul de sustenabilitate, iar 2 din 3 se declară pro-sustenabilitate. În plus, respondenții au indicat drept factori stimulatori pentru un comportament pro sustenabil informația, implicarea, exemplele de bună practică sau implicarea companiilor, iar familia este factorul cheie care influențează comportamentul sustenabil.

Acest rezultat coincide cu ideea care a stat la baza campaniei pe care am lansat-o  de  ziua Mediului, ”Învață să Reciclezi de la Cei Mai Buni!” prin intermediul căreia am comunicat importanța protejării mediului și a comunității în care trăim prin reîntoarcerea la obiceiuri de reutilizare a resurselor deprinse cu mult timp în urmă, înainte chiar ca noțiuni precum sustenabilitate și responsabilitate să fie în atenția noastră. Mulți dintre noi ne reamintim obiceiuri familiare de reutilizare a hârtiei, a borcanelor, a pet-urilor care deveneau stropitori. Este momentul să ne inspirăm din trecut, de la cei care ne-au insuflat aceste bune practici, și să le transmitem la rândul nostru mai departe pentru un viitor mai bun pentru fiecare și pentru societate.

  • Cum percepeți asocierile făcute de români în legătură cu sustenabilitatea?

Conform studiului IRES*, românii asociază sustenabilitatea cu diverse aspecte, precum susținerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitatea, protecția mediului, resurse regenerabile, reciclare și preocupare pentru viitor. Rugați să definească conceptul, cei mai mulți intervievați au menționat „susținerea financiară a unei idei sau a unui proiect” (18%), iar 15% au precizat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficientă a resurselor, conservarea acestora; mai sunt amintite frecvent și continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) sau activități benefice pentru mediu și omenire (6%).  Aceste conotații reflectă o înțelegere complexă a sustenabilității în societatea noastră.

 

  • Cum se încadrează BAT în această temă a sustenabilității?

 BAT este o companie globală, cu un istoric de peste 100 de ani, cu activitate în circa 75 de piețe și cu peste 50.000 de angajați. O afacere de această dimensiune nu poate fi durabilă dacă nu este sustenabilă. Mai mult decât atât, sustenabilitatea este un pilon central în cadrul strategiei noastre globale.

Obiectivele noastre de sustenabilitate vizează în primul rând reducerea impactului asupra sănătății, împreună cu atingerea excelenței în protejarea mediului, dezvoltarea unui impact pozitiv în societate și respectarea unor standarde înalte de bună guvernanță. La nivel de companie, acest proces implică o monitorizare complexă și un sistem bine determinat de politici, proceduri și indici de performanță, reflectate în rapoartele noastre anuale. Iar BAT este o companie extrem de activă în acest sens, cu eforturi recunoscute pe plan internațional – suntem singura companie din tutun inclusă pentru 21 de ani consecutiv în prestigiosul Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).  

La nivelul celor 3 entități din România, BAT organizează continuu ample acțiuni de protejare și conștientizare a reducerii consumului de resurse. În 2021, am dezvoltat o infrastructură la nivel național pentru colectarea selectivă a dispozitivelor noastre electronice, în peste 360 de puncte de colectare din țară, iar echipa locală a companiei a participat la plantarea a peste 2.000 de copaci doar în 2023. Totodată, fabrica BAT din Ploiești a obținut anul trecut certificarea AWS (Alliance for Water Stewardship), confirmând angajamentul companiei pentru protejarea resurselor de apă.

CSR Awards
  • Ce reprezintă „A Better Tomorrow™” în contextul strategiei BAT?

 BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gama variata de produse cu risc redus**. Pentru a realiza acest obiectiv, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori, iar sustenabilitatea are un rol central în strategia de transformare a companiei. Ne propunem ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele noastre cu risc redus până în 2030 și să generăm venituri de 5 miliarde de lire sterline din aceste categorii până în 2024.

BAT și-a stabilit de asemenea și o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea utilizării plasticului de unică folosință non-necesar și realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.

Sustenabilitatea și generarea unui impact pozitiv în societate fac parte din acest obiectiv strategic de a construi un viitor mai bun – A Better Tomorrow™. Anul acesta BAT a publicat primul raport anual combinat al performanței de business și sustenabilitate, prin care a anunțat rezultate remarcabile obținute în atingerea obiectivelor ambițioase privind protejarea mediului, sociale și de guvernanță (ESG), fiind între primele companii la nivel global care au efectuat și prezentat rezultatele unei Evaluări de Dublă Materialitate. Este o abordare care reflectă angajamentul puternic al companiei față de raportarea transparentă și de integrarea durabilității și a aspectelor ESG în modul în care ne gestionăm afacerea.

  • Ce vă așteptați să aducă viitorul în ceea ce privește sustenabilitatea pentru BAT România?

 Ne așteptăm ca viitorul să aducă noi provocări și oportunități în domeniul sustenabilității. Vrem să fim în continuare lideri în inițiativele care contribuie la un mediu mai curat, la cunoaștere și la binele comunităților în care activăm.

Un viitor mai bun începe cu fiecare dintre noi și cu fiecare gest pe care îl facem, la nivel individual. Ne bucurăm ca, prin acest studiu, să oferim un reper important de informare, așa cum au indicat și respondenții, pentru a încuraja comportamentul responsabil la nivel de societate. Sustenabilitatea este în centrul afacerii BAT și, alături de o strategie foarte clară la nivel de grup și de parametri de evaluare specifici, credem în acțiuni concrete și exemple de bună practică care pot să contribuie, în mod real, la un viitor mai bun pentru generațiile următoare.


* Studiul a fost realizat de IRES în cadrul campaniei BAT România – Alege Asumat un Oraș Curat. Concluziile sale se bazează pe percepțiile unui eșantion reprezentativ de 1101 respondenți adulți. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 28 iulie – 4 august 2023, iar echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).

**Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.



 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.