Romanian CSR Awards 2023
Banner

BAYER: Interviu cu Ana Gheorghiu, Public Affairs, Science & Sustainability Lead Romania / Bulgaria / Republic of Moldova

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Prima ediție a Revistei a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.
Rubrica online cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestui domeniu.

În continuare puteți citi un interviu cu Ana Gheorghiu, Public Affairs, Science & Sustainability Lead Romania / Bulgaria / Republic of Moldova la Bayer.


– Care sunt cele mai cele mai importante repere și obiective asumate în domeniul Sustenabilității?

Pentru Bayer, grija pentru dezvoltarea durabilă nu este o activitate suplimentară, ci un element fundamental al strategiei și operațiunilor noastre. Fiind unul dintre leaderii globali în domeniile sănătății și nutriției, ne dorim să avem o contribuție semnificativă la o calitate ridicată a vieții, pe o planetă sănătoasă: prin activitățile și produsele noastre, contribuim la îmbunătățirea durabilă a agriculturii și la securitatea alimentară, dar și la asigurarea unei vieți sănătoase. În același timp, încercăm să ne reducem propria amprentă ecologică în operațiunile noastre, conservând biodiversitatea și reducând impactul asupra mediului.

Strategia Bayer de sustenabilitate are trei dimensiuni:
1) să creștem calitatea vieții pentru cât mai mulți oameni,
2) să ne reducem amprenta ecologică de-a lungul lanțului valoric și
3) să promovăm o conduită responsabilă în afaceri.
Obiectivele noastre pentru sustenabilitate sunt aliniate Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite (ODD), însăși viziunea noastră fiind «Sănătate pentru toți, nimeni fără hrană».

Pe plan local, pe măsură ce implementăm strategia globală, pentru mine este extrem de important să prioritizez specificul și nevoile grupului de țări din care facem parte, respectiv România, Bulgaria și Republica Moldova. În fiecare dintre cele 3 țări avem parteneri de nădejde, cu care împărtășim valori și principii și alături de care mă simt onorată să lucrez pentru o viață mai bună. În România, Bayer este membru al Coaliției România Sustenabilă, organizație care aduce laolaltă companii, ONG-uri, societatea civilă, lideri de opinie și facilitează dialogul între aceștia și autoritățile publice pentru promovarea și implementarea conceptului de dezvoltarea durabilă. Similar, în Bulgaria, Bayer este membru al United Nations Global Compact Network, iar în Republica Moldova, colaborăm cu United Nations Population Fund.

În plus, dacă vorbim despre agricultură, consider că sustenabilitatea este viitorul. În centrul strategiei noastre locale de sustenabilitate pentru divizia Crop Science se află identificarea soluțiilor agronomice adecvate pentru a răspunde la problema schimbărilor climatice, cu un impact din ce în ce mai vizibil în zona geografică în care ne aflăm. Astfel, încercăm să oferim fermierilor uneltele potrivite pentru a gestiona cât mai bine seceta, fie că vorbim de agricultura de precizie cu ajutorul soluției noastre digitale Climate FieldView, de hibrizi toleranți la secetă și dăunători sau de noi produse de protecție a plantelor cu profiluri de mediu mai favorabile. Împreună, aceste soluții rezultă în reducerea consumului de apă, forță de muncă și energie. Ne dorim să creștem performanța și profitabilitatea fermierilor, utilizând mai puține resurse, să protejăm mediul înconjurător – apa, solul, biodiversitatea și să demonstrăm că agricultura este parte a soluției, ca răspuns la marile provocări globale. Suntem la început de drum, însă am demarat în acest an un parteneriat cu Asociația Producătorilor de Porumb din România, tocmai pentru a testa și exemplifica beneficiile agriculturii regenerative.

În domeniul sănătății, colaborăm pentru al șaselea an consecutiv cu Asociația Caravana cu medici, care acordă îngrijiri medicale de bază, popularizează testele de screening și informează persoanele din mediul rural, pentru o populație mai responsabilă și mai dedicată propriei sănătăți și a celor din jur. Caravana activează în zone cu risc crescut de sărăcie și acces dificil la serviciile medicale de bază, pentru a ajuta copiii din familiile defavorizate, vârstnicii, populația neasigurată. La caravane participă, voluntar, echipe multi-disciplinare de medici specialiști și rezidenți, în colaborare cu autoritățile locale. Complementar caravanelor, Asociația susține cursuri de educație medicală în școli, prin care dorește să schimbe mentalitatea tinerilor și să formeze o nouă generație cu principii solide, bazate pe prevenție. Colaborarea noastră de anul acesta este dedicată nu doar susținerii activităților tradiționale ale Asociației, ci și dezvoltării unui proiect esențial pentru eficientizarea muncii lor – crearea unei aplicații dedicate stocării datelor pacienților în format electronic.

În ceea ce privește protecția mediului, unul dintre subiectele mele « de suflet », Bayer susține eforturile Asociației Mai Mult Verde, implementând împreună pentru al doilea an consecutiv proiectul „Walk the talk – Sustenabilitatea de zi cu zi, de la obiective globale la contribuții personale”. Este practic o campanie de conștientizare, pentru educarea și implicarea persoanelor în problemele de mediu, cum ar fi schimbările climatice, risipa alimentară, poluarea apei, transportul durabil sau moda sustenabilă. Anul trecut publicul țintă a fost format chiar din angajații Bayer, în timp ce în 2022, Mai Mult Verde se îndreaptă către studenții din unitățile de învățământ cu profil agricol, pentru a dezbate împreună cu ei impactul agriculturii asupra mediului, dar și contribuția inovațiilor în agricultură în conceptul de dezvoltare durabilă. Scopul nostru, la fiecare final de an, este de a planta arbori în cadrul programului Asociației Mai Mult Verde « Fă cadou un copac » și de a extinde pădurea Bayer.

banner

Cum se aplică conceptul de Sustenabilitate în activitatea de zi cu zi a companiei?

Dincolo de integrarea sustenabilității în deciziile de business și în oferta noastră de produse și servicii, dincolo de a ne asigura că operațiunile noastre și ale lanțului de distribuție sunt sustenabile, încercăm să lucrăm durabil zilnic. La birourile din București, Sofia și Chișinău am înlocuit apa îmbuteliată în sticle de plastic cu filtre de apă, reducând astfel total utilizarea de PET-uri. Avem stații de colectare selectivă a deșeurilor, pentru a contribui la educarea colegilor cu privire la gestionarea corespunzătoare a diferitelor tipuri de deșeuri, dar și pentru a îi provoca să se ridice de la birou din când în când. Colectăm de asemenea separat capacele de plastic și deşeurile de echipamente electrice şi electronice, pe care le dăm mai departe organizațiilor care le gestionează corespunzător. Reciclăm hârtia și cartonul și utilizăm de fapt doar hârtie «verde», certificată a fi prietenoasă cu mediul.

În plus, începând cu acest an ne aliniem politicii globale Bayer și demarăm, în măsura în care ne permite infrastructura fiecărei țări, schimbarea flotei de mașini din vehicule cu combustie internă în vehicule electrice.

Iar adevărata «campioană» a sustenabilității este stația noastră de procesare a semințelor din Sinești, județul Ialomița. Totul începe cu practicile agricole din câmpurile de producere de sămânță, unde în cele peste 800 de hectare folosim irigarea cu rată variabilă, irigarea prin picurare și soluții de agricultură de precizie, astfel încât fiecare plantă primește exact câtă apă are nevoie. Apoi, încercăm întotdeauna să optimizăm amplasamentul loturilor și rutele camioanelor care transportă semințele la Sinești, pentru a reduce timpul petrecut în trafic și implicit consumul de combustibil. Iar în final, optimizăm și automatizăm funcționarea marilor echipamente din fabrică, reducând astfel consumul de energie electrică și gaz, instalăm panouri solare și fotovoltaice, avem sisteme de iluminat LED în 85% din stație și nu în ultimul rând, avem un minunat colț verde în care ne destindem și respirăm aer curat.

Unele schimbări pe care le implementăm sunt mai mici, altele mai mari, mai palpabile, dar sunt convinsă că fiecare contribuție contează. Și nu ne oprim aici, încercăm să luăm decizii sustenabile nu doar în activitatea noastră profesională, ci și în viața de zi cu zi.

Ce înseamnă o afacere sustenabilă pentru dumneavoastră?

Ca Public Affairs, Science and Sustainability Lead, consider că sustenabilitatea este esențială pentru strategia și operațiunile noastre. Această abordare ne va spori potențialul de a stimula noi inovații, precum și de a crea noi oportunități pentru afacerea noastră, motto-ul Bayer fiind «Știință pentru o viață mai bună». Pentru mine este important ca obiectivele de sustenabilitate să fie măsurabile și să reflecte impactul pe care îl generăm. De aceea, le urmărim cu aceeași rigoare cu care urmărim obiectivele financiare și le integrăm pe deplin în procesul decizional.

Sper că ceea ce este bun pentru oameni și mediu va fi benefic și pentru Bayer: sustenabilitatea este un motor de creștere pentru afacere. Cred că din ce în ce mai mult, succesul unei companii va consta în furnizarea clientilor săi – în cazul nostru fermieri, consumatori sau pacienți, instrumentele și soluțiile necesare pentru a duce o viață mai bună, asigurându-se în același timp că și generațiile viitoare vor beneficia de aceleași resurse de care ne bucurăm noi astăzi.

În procesul de implementare a standardelor ESG (Environmental, Social and Governance) există numeroase provocări. Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați?

Reglementările ESG sunt importante pentru a ne măsura progresul și performanțele și pentru a seta, în final, anumite standarde de conformitate.

Bayer publică anual un Raport de sustenabilitate global cuprinzător, în care descrie în mod transparent subiectele legate de ESG si îndeplinirea cerințelor și așteptărilor părților interesate. Raportul de sustenabilitate este descris într-un mod tehnic și auditabil și include atât declarații calitative detaliate, cât și date cantitative. Pe plan local, dimensiunea organizației nu implică raportarea obligatorie, însă am decis să demarăm anul acesta un proiect prin care să lucrăm, în mod voluntar, la primul raport de sustenabilitate. Fiind primul exercițiu local de acest fel, principala provocare pentru mine este bineînțeles aceea de a colecta datele relevante, cât mai complete și cuprinzătoare.

–  Ce prevede Strategia voastră de Sustenabilitate pentru următorii ani?

La nivel global, cele 3 divizii BayerCrop Science, Pharmaceuticals și Consumer Health au ținte clare, de îndeplinit până în 2030, în funcție de domeniul de activitate: divizia Pharmaceuticals își îndreaptă eforturile către a oferi acces la planificare familială și mijloace de contracepție pentru 100 de milioane de femei, Consumer Health își dorește să extindă accesul la servicii de sănătate pentru 100 de milioane de oameni din comunitățile defavorizate din întreaga lume, iar Crop Science să susțină activitatea a 100 de milioane de mici fermieri din țările cu venituri reduse și medii. Local, ambiția mea este să continuăm să fim un leader în sustenabilitate și să dezvoltăm parteneriatele solide pe care le avem în prezent.

– Cum vedeți dinamica domeniului în care activați din punct de vedere al Sustenabilității?

În domeniul agricol, sustenabilitatea vine cu un paradox: acela de a produce mai mult, cu mai puțin. Populația planetei este în continuă creștere, în timp ce terenurile agricole, din ce în ce mai puține, sunt afectate sever de presiunea schimbărilor climatice. De aceea, ambiția noastră este de a atinge un echilibru între producție și protecție – pe scurt, cum hrănim lumea fără să înfometăm planeta?

Cred că industria noastră este pregătită să integreze practicile sustenabile, deja a început această tranziție și, în opinia mea, nu mai este o chestiune de alegere, ci o nevoie și o responsabilitate. Cu toții trebuie să contribuim și să sprijinim fermierii cu soluții agronomice pentru a rămâne competitivi, asigurându-ne totodată că resursele noastre naturale sunt conservate pentru generațiile care ne urmează.

De asemenea, sistemele globale de sănătate sunt supuse presiunii. O populație îmbătrânită, un număr tot mai mare de boli legate de stilul de viață și creșterea costurilor inhibă accesul la asistență medicală pentru tot mai mulți oameni, lăsând în urmă comunitățile defavorizate ale lumii și afectând în mod deosebit femeile și copiii. Reducerea decalajului de acces la servicii de sănătate de calitate va depinde de capacitatea noastră de a preveni boala înainte de a fi nevoiți să o tratăm. Extinderea accesului la soluții de sănătate de zi cu zi nu ajută doar pacienții de astăzi să prevină îmbolnăvirea, ci construiește un viitor sănătos pentru următoarea generație, reduce costurile și oferă un colac de salvare comunităților în care îngrijirea personală este atât prima, cât și ultima opțiune pentru ingrijire medicală. De aceea, ne concentrăm pe creșterea durabilă și incluzivă, în căutarea sănătății pentru toți.

Cred cu tărie că cel mai important lucru este să fim aici, prezenți, acum, ca parte activă din acest proces global de păstrare a resurselor Pământului, pe care îl avem în “arendă” și îl vom lăsa moștenire generațiilor viitoare!  


 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.