Connect with us

Hi, what are you looking for?

AFACERI SUSTENABILE

BCR: Interviu cu Nicoleta Deliu-Pașol – Șef Departament Comunicare

2022 - Nicoleta Deliu

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Revista a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.

Rubrica online cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestei zone.


– Care a fost prima direcție spre Sustenabilitate și Implicare socială a companiei pe care o reprezentați?

Ne-am propus ca prin proiectele noastre de implicare în comunitate să susținem dezvoltarea valorilor sănătoase în societate. Focusul nostru a fost de la început pe educație, iar de câțiva ani construim împreună cu partenerii noștri programe de educație digitală și antreprenorială.

Unul dintre primele proiecte implementate în zona de sustenabilitate este Bursa Binelui, platforma de donații necomisionate pentru organizații mici și mijlocii, care le ajută să facă fundraising mai ușor și să-și facă mai bine cunoscute programele în comunitățile lor.

De asemenea, am dezvoltat programe de educație financiară prin care i-am ajutat pe români să devină mai echilibrați din punct de vedere financiar.

În BCR, zona de sustenabilitate nu este o noutate deoarece aceasta era integrată în principiile și angajamentele Grupului Erste de mult timp.

Dezvoltarea durabilă rămâne una dintre prioritățile noastre și în acest sens implementăm bune practici pentru clienții noștri, suntem transparenți și avem grijă să fim echilibrați atunci când ne raportăm la zona de business.

Care sunt cele mai cele mai importante repere și obiective asumate în domeniul Sustenabilității?

În primul rând, ne-am uitat la partea comercială a activității noastre și la modul în care putem implica sustenabilitatea în viața noastră de zi cu zi. Ca parte a acestui proces de transformare, încercăm să ne adaptăm modelul de business, să avem carduri prietenoase cu mediul, de exemplu, sau să ne extindem strategia pentru alinierea companiei la criteriile ESG. Ne dorim să încurajăm comportamente responsabile în rândul comunității și să ajutăm românii să adopte mici schimbări ale comportamentului şi obiceiurilor. Toate aceste acțiuni au scopul de a-i ajuta pe oameni să aibă o viață mai bună și de a reduce inegalitățile sociale.

Un alt aspect important este reducerea amprentei de mediu a companiei noastre. Căutăm modalități de a achiziționa mai multă energie verde și credem cu tărie că aceste schimbări în modelul nostru de business aduc un impact direct în zona de mediu.

– Cum se aplică conceptul de Sustenabilitate în activitatea de zi cu zi a companiei?

Pentru BCR, sustenabilitatea este în centrul strategiei și este parte integrantă din valorile care ne definesc cultura organizațională. Avem grijă să păstrăm o abordare echilibrată și să contribuim la redefinirea societății prin finanțările sustenabile pe care le oferim.

De exemplu, am început să ne redefinim portofoliul de carduri și ne-am propus ca până la finalul anului 2022 să emitem doar carduri prietenoase cu mediul. Am făcut deja pași importanți în acest sens și, începând cu luna octombrie, cardul de credit BCR IKEA şi cardul de debit George sunt emise pe un suport fizic prietenos cu mediul, realizat din 85% plastic reciclat.

Nu în ultimul rând, ne implicăm angajații în acțiuni de voluntariat care duc la schimbarea în bine a multor vieți. Colegii noștri sunt implicați la nivel local în multe inițiative care au drept scop dezvoltarea comunităților în care activăm.

Sănătatea financiară a românilor este o prioritate pentru noi încă din 2016, când am lansat Școala de Bani, cel mai amplu program de educație financiară, iar prin Școala de Business susținem antreprenorii să-și dezvolte simțul afacerilor cu toate cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. Ne susținem clienții să ia decizii sustenabile și cu impact pozitiv în viața lor și a celor din jur.

– Ce înseamnă o afacere sustenabilă pentru dumneavoastră?

Sustenabilitatea este cheia dezvoltării oricărei afaceri. Acesta este viitorul. Nu cred că mai este loc de interpretare aici. Dincolo de performanțele economice, o abordare sustenabilă de business presupune o strategie pe termen lung prin care compania să își adapteze procesele cu scopul de reduce amprenta asupra mediului, să creeze produse și servicii de calitate care au ca scop îmbunătățirea vieții clienților. Cred că încorporarea principiilor sustenabilității în viața de zi cu zi a unei companii duce la o creștere responsabilă a companiei și la promovarea unui model de business responsabil, prin care compania să fie activă și implicată în societate.

 – Care sunt direcțiile strategice ale politicii de Sustenabilitate și Responsabilitate Socială și care sunt cele mai importante rezultate înregistrate de-a lungul anilor?

Continuăm eforturile în zona de dezvoltare a pieței de capital, iar BCR a lansat de curând prima emisiune de obligaţiuni verzi, în valoare totală de 500 de milioane de lei. Prin această emisiune generăm dezvoltare durabilă și reducem inegalitățile sociale și, în acest fel, ne consolidăm eforturile pentru alinierea la criteriile ESG. Un alt rezultat important este legat de lansarea proiectului Casa Mea Natura, un nou tip de credit ipotecar verde, destinat achiziţiei de locuinţe verzi, prin care clienţii băncii sunt susţinuţi să facă alegeri inteligente cu impact minim asupra mediului. Ne extindem proiectele de finanțare pentru antreprenori și am lansat un produs de finanţare dedicat proiectelor de eficienţă energetică, care se adresează companiilor private şi de stat.

– Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați în procesul de implementare a standardelor ESG ?

Desigur că întâmpinăm provocări în implementarea standardelor ESG, însă este responsabilitatea noastră, a tuturor, să ne construim o lume mai bună și o economie sustenabilă care să aducă oportunități pentru mediul de business românesc.

Cred că cele mai mari provocări vin din nevoile comunităților care de multe ori au caracter urgent atât în zona socială, cât și în cea economică. Cred că educația este singura noastră șansă de a face o tranziție mai ușoară către o economie sustenabilă. Noi intensificăm constant eforturile în domeniul educațional și încercăm să reducem inegalitățile sociale prin acțiuni concrete și rapide implementate la nivel local.

– Ce prevede Strategia voastră de Sustenabilitate pentru următorii ani?

Vom continua dezvoltarea finanțărilor verzi pentru că acesta este unul dintre principalele noastre roluri. În BCR, susţinem Pactul Ecologic European şi iniţiativele prin care ţările membre UE se angajează să nu mai emită gaze cu efect de seră până în 2050. De altfel, obiectivele Green Deal sunt în concordanţă şi cu cele ale iniţiativei Net-Zero Banking Alliance, la care Erste Group a aderat, luându-şi angajamentul de reconfigurare a portofoliului de creditare şi investiţii cu emisii nete zero până în 2050 cel târziu. De asemenea, vom continua investițiile în programe complexe de educație financiară și educație digitală pentru a ajuta comunitățile să prospere și pe cetățenii lor să aibă o viață mai bună.



Notă: Interviul a fost publicat în prima ediție a Revistei Afaceri Sustenabile 2022. Informațiile au fost colectate înainte de începerea războiului din Ucraina.


 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.