BERGENBIER investeste si in 2012 in proiecte de responsabilitate sociala

Strategia  de responsabilitate sociala a Bergenbier se concentreaza pe patru arii de interes asociate profilului de activitate al companiei si nevoilor stakeholder-ilor, incluzand consumatorii, angajati, furnizori, parteneri de afaceri si comunitatile locale. Cele patru arii sunt: consumul responsabil de alcool, protejarea mediului, implicarea in viata comunitatii si cea de angajator responsabil.  Pentru a afla mai multe despre proiectele de CSR ale companiei, despre strategia pentru anul 2012 si viziunea asupra evolutiei domeniului de CSR am stat de vorba Ileana Dumitru, Legal & Corporate Affairs Director – Bergenbier SA.

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa pe care le sustineti?

Anul acesta, o atentie speciala a fost acordata mediului. Pe 15 noiembrie, am lansat oficial statia de biogaz de la fabrica noastra de bere de la Ploiesti. Aceasta recupereaza biogazul rezultat din procesul de epurare a apelor uzate si permite refolosirea lui pentru a genera energie termica. Statia de biogaz a fost realizata printr-o initiativa a echipei noastre de la fabrica din Ploiesti. Proiectul se inscrie intr-un demers mai amplu de punere in practica la fabrica noastra a unor solutii prietenoase cu mediul, menite sa optimizeze consumul de resurse si sa diminueze emisiile de dioxid de carbon. Lucrarile de proiectare, de constructie si perioada de probe a statiei de biogaz au durat aproximativ un an si au implicat o investitie de 200.000 de euro. Statia va asigura producerea anuala a unei cantitati de 500.000 metri cubi de biogaz prin tratarea unei cantitati de aproximativ 1 milion metri cubi de ape reziduale.

Tot in acest an, am continuat proiectele educative in privinta colectarii selective a deseurilor. Am derulat in Ploiesti – in colaborare cu Eco-Rom Ambalaje si Primaria Municipiului Ploiesti – un proiect de informare si educare a populatiei in privinta colectarii selective a deseurilor. Au fost distribuite fly-ere informative, s-au organizat concursuri la punctele de colectare selectiva si au fost transmise informatii despre colectarea selectiva pe canalele media locale (online, print si radio). Proiectul a fost implementat in perioada 28 mai – 4 iunie si a vizat locuitorii Municipiului Ploiesti si, in special, pe cei aproximativ 40.000 de locuitori care au acces la serviciile de colectare selectiva.

Acest proiect include si o componenta interna, prin care intreaga noastra echipa colecteaza selectiv deseurile, atat la birouri cat si la fabrica.

Pe segmentul implicarii comunitare, am derulat, prin marca noastra Noroc, un proiect in parteneriat cu Asociatia Antrec menit sa sprijine redescoperirea si revalorizarea gastronomiei traditionale autentice si incurajarea micilor producatori locali. Intre iunie si noiembrie 2011, Noroc a sprijinit organizarea a sase festivaluri de traditii locale precum: Festivalul Bulzului (din comuna Turia, judetul Covasna), Festivalul Pastravului (de la Ciocanesti, judetul Suceava), Ziua Recoltei (de la Poiana Marului, judetul Brasov), Festivalul Branzei si Pastramei (de la Bran, judetul Brasov), Festivalul Carnatilor de Plescoi (de la Berca, judetul Buzau) si Festivalul Placintelor (de la Comanesti, judetul Bacau).

Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporativa pentru 2011?

E greu de cuantificat. Si cand spunem aceasta avem in vedere si faptul ca multe din proiectele derulate sunt multianuale iar bugetele alocate sunt, implicit acoperite in exercitii financiare diferite. Exista apoi proiecte initiate si implementate de fabrica de la Ploiesti – cum e si cazul statiei de biogaz lansate recent – care intra pe liniile bugetare de investitii ale fabricii – sau proiectul sustinut de marca Noroc – care este o componenta a bugetului de marketing. Exista, de asemenea, componenta de initiativa interna prin care echipele decid sa participe – pe baza de voluntariat – la implementarea anumitor proiecte.

Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor.

Depinde de proiect si de complexitatea lui.  La fabrica, de pilda, vorbim de proiecte initiate de echipa. Ne mandrim cu faptul ca avem una din cele mai putin poluante fabrici din Ploiesti, iar oamenilor nostri de acolo le vin tot felul de idei de cum pot face sa creasca eficienta, sa fie mai prietenosi cu mediul. Aici apar «probleme» inerente oricarui proiect in procesul parcurs de la idee la implementare : conceptul, bugetul, planul de implementare, constituirea echipei etc. Insa, in cele din urma se gasesc solutii – o echipa implicata intr-un proiect identifica si solutii pentru depasirea eventualelor probleme.

Precizati care este strategia de CSR a companiei pentru 2012.

Ne vom continua strategia si ne vom concentra, pe mai departe, pe cele patru directii: mediu, consum responsabil, implicare in comunitate si sustinerea echipei noastre interne. In ceea ce priveste proiectele concrete, inca nu avem definitivat planul integral de actiune pentru tot anul 2012. Avem o serie de proiecte in curs de definitivare – de pilda, echipa de la Ploiesti are deja in faza de studiu de fezabilitate un proiect de co-generare prin care sa se refoloseasca reziduurile din procesul de productie pentru producerea de biogaz. Ne propunem, apoi, sa continuam si in 2012 proiectul cu Antrec prin marca noastra Noroc pentru redescoperirea gastronomiei traditionale – urmeaza sa vedem care vor fi evenimentele in care ne vom implica in 2012. Vom continua sa ne avertizam consumatorii in privinta importantei consumului responsabil de alcool si vom continua proiectele care implica echipa.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

Consider ca vom asista la o evolutie. Si, cand spun aceasta, iau in considerare implicarea tot mai accentuata a companiilor in proiecte ample de CSR, pe de o parte si profesionalizarea vizibila a organizatiilor societatii civile si, implicit, a capacitatii lor de a gestiona sustenabil bugete in proiecte concrete cu impact in viata comunitatii, pe de alta parte.

 

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.