Bosch ajuta motociclistii sa ia viraje mai sigure si sa evite accidentele

Bosch a dezvoltat un sistem de control al stabilitatii pentru motociclete care va intra in productia de serie incepaind cu acest an. Sistemul de control al stabilitatii motocicletei (MSC) reprezinta un pas important inainte in privinta sigurantei motocicletelor. Sistemul Bosch sprijina motociclistul in toate situatiile, atat in timpul frainarii, cat si al accelerarii, in timpul deplasarii in linie dreapta sau al efectuarii virajelor. Din punct de vedere tehnic, sistemul de control al stabilitatii motocicletei (MSC) are la baza sistemul ABS avansat, care a fost extins acum de inginerii Bosch din cadrul centrului japonez de competenta pentru siguranta autovehiculelor pe doua roti, incluzand o gama extinsa de senzori si software-uri sofisticate. Acest sistem le ofera producatorilor de motociclete si clientilor o gama intreaga de functii de siguranta.

„Circa 24 la suta din totalul accidentelor de motocicleta se produc in timpul efectuarii virajelor. Sistemul de control al stabilitatii motocicletei (MSC) poate ajuta la reducerea suplimentara a numarului accidentelor. Manevrele efectuate de motociclist si, prin urmare, placerea de a conduce, raman neschimbate”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al sasiului.

In anul 2009, doar in Europa au murit peste 5.000 de motociclisti in accidente rutiere. Studiile efectuate dovedesc faptul ca doar sistemul ABS poate preveni aproximativ un sfert din totalul accidentelor de motocicleta care cauzeaza raniri sau decese. Controlul stabilitatii va reduce si mai mult numarul accidentelor.

Sistemul de control al stabilitatii motocicletei utilizeaza o gama extinsa de senzori pentru a inregistra dinamica de conducere a autovehiculului. Senzorii de roata masoara viteza de rotatie a rotii fata si spate, iar un modul de senzori de inertie calculeaza unghiurile de inclinare ale motocicletei de peste 100 de ori pe secunda. Prin analizarea datelor asigurate de senzori, a diferentei dintre viteza de rotatie a rotilor fata si spate, precum si a altor parametri specifici motocicletelor, cum ar fi dimensiunea si forma pneurilor si locul de amplasare al senzorilor, unitatea de comanda ABS calculeaza limitele fizice ale fortei de frainare pe baza unghiului de inclinare.

Specialistii atentioneaza ca sistemul Bosch MSC poate salva vietile motociclistilor, insa, la fel ca in cazul sistemului ABS, acesta nu poate actiona decat in limitele legilor fizicii. In situatii speciale, se pot produce accidente in cazul in care motociclistii apreciaza gresit situatia din timpul conducerii sau comit erori majore. Cu toate acestea, sistemul sprijina motociclistii in situatiile critice, ajutandu-i sa obtina performante mai mari cu motocicletele lor si, in acelasi timp, oferindu-le o siguranta mai mare.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.