CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

Bosch pune accent constant pe sustenabilitate în toate ariile de activitate

Bosch a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ 4% față de anul trecut.

În ciuda perspectivelor economice modeste, compania are în vedere o creștere a cifrei vânzărilor de 6 – 9 procente pentru întregul an 2023.

Pentru Bosch, sustenabilitatea înseamnă asigurarea unui echilibru între aspectele economice, de mediu și sociale ale activităților sale comerciale. Astfel, în 2020, Bosch a devenit prima companie industrială globală care a devenit neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cele 400 de locații din lumea întreagă. În plus, compania continuă să-și consolideze portofoliul de soluții pentru conducerea electrificată.

„Păstrând accentul pe cercetare și dezvoltare în domeniile cheie ale mobilității viitorului, transformând provocările în oportunități, adaptându-ne modul de lucru la noile circumstanțe și aplicând un stil de conducere incluziv și transparent, anul trecut am reușit să atragem noi talente și să ne menținem poziția printre cei mai buni angajatori din țară”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul Grupului Bosch în România.  

În Romania, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj dezvoltă software pentru mașini electrice, precum unități de comandă pentru managementul bateriilor sau servicii pe bază de cloud pentru a spori performanța și durata bateriilor, în timp ce fabrica din Jucu produce deja unități de comandă electronice pentru mașini electrice și hibrid.

Totodată, Bosch se preocupă activ de îmbunătățirea eficienței energetice a fabricilor și a clădirilor sale de birouri. Pe lângă utilizarea soluțiilor de monitorizare a consumului de energie, achiziționarea energiei electrice din surse regenerabile, utilizarea căldurii de la compresoare pentru producerea apei calde menajere, sau pentru susținerea sistemului de încălzire și înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED, fabricile din Blaj și din Cluj au început să-și producă propria energie verde prin instalarea de panouri fotovoltaice.

În 2021, fabrica din Blaj a devenit prima unitate Bosch din România care a montat panouri fotovoltaice pe acoperiș, fiind urmată de fabrica Bosch din Cluj. În 2022, sistemul fotovoltaic din Cluj a produs 3.721 MWh, reprezentând aproximativ 7 procente din totalul consumului de electricitate al fabricii. Valoarea totală a investiției ajunge la 5 milioane de euro.

În plus, Bosch susține tranziția către electromobilitate prin instalarea de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice la locațiile sale de producție din România. Totodată, Bosch susține ideea economiei circulare prin utilizarea de materiale reciclate și prin reducerea utilizării de materii prime noi.

Astfel, începând din toamna acestui an, divizia Bosch Scule electrice va oferi 23 de aparate de măsură cu un concept nou de sustenabilitate. De exemplu, pentru fabricarea carcasei și accesoriilor pentru nivela cu laser în cruce Quigo Green, vor fi utilizate materiale reciclate în proporție de 90 de procente.
În materie de responsabilitate socială, Bosch își extinde constant activitățile în România, oferind sprijin pentru o serie de organizații caritabile și instituții sociale, să dezvolte proiecte destinate comunităților locale.

CSR Awards

În plus, începând din 2020, Fundația Bosch România a implementat o serie de programe, precum Fondul Științescu pentru educație și Centrele Generații, care desfășoară activității de tip after-school, ce aduc laolaltă copiii și persoanele în vârstă. În 2022, fundația a investit peste o jumătate de milion de lei în educație, asigurând acces la studii pentru 600 de copii.

Bosch este un partener de încredere în proiecte educaționale

Bosch este un partener pe termen lung al sistemului de învățământ din România. În cadrul programului Școală duală Bosch, demarat în 2013, peste 600 de elevi au fost instruiți în domenii specifice în cadrul unităților de producție Bosch din Cluj și Blaj.

În plus, studenții pot accesa trei programe de masterat și patru cursuri concepute de Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și cu Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. De asemenea, compania oferă o serie de oportunități studenților, precum programul Working Student, stagii de lucru plătite  sau acces la Academiile Bosch.

Bosch a continuat investițiile în România

În 2022, Bosch a investit aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) în România, în principal în dezvoltarea unităților de producție din sectorul de activitate Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj, precum și în domeniul cercetării și dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creștere semnificativă în 2022, producând cu 12 procente mai multe unități de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră și pentru asistență la condus față de anul precedent. Bosch produce la Cluj produse de ultimă generație încă din anul 2013, oferind un portofoliu larg și competitiv de unități de control electronice pentru creșterea siguranței în trafic și a confortului la volan. De la inaugurare, fabrica a livrat pentru clienții internaționali peste 350 de milioane de piese auto de înaltă calitate.

Lupta cu schimbările climatice

Lupta cu schimbările climatice generează schimbări considerabile în mediul de afaceri și în societate, accelerând, totodată, transformările tehnologice.

„Această transformare tehnologică creează oportunități de creștere de care dorim să profităm. În acest context, este ideală filosofia noastră „Tehnică pentru o viață”, și nu doar în materie de tendințe majore de electrificare, automatizare și digitalizare, ci și, mai mult decât oricând, în materie de software și inteligență artificială”, a declarat dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH.

Bosch răspunde acestei tendințe către ingineria auto pe bază de software prin realinierea activității sale de aprovizionare în domeniul auto: în cadrul Robert Bosch GmbH, Bosch Mobility va fi gestionată în viitor ca un domeniu de activitate ce va răspunde pentru propriile acțiuni și care va avea propria echipă de conducere.

Se urmărește posibilitatea de a deservi nevoile clienților existenți, precum și cele ale clienților noi, într-un mod și mai bun și mai rapid, cu ajutorul unor soluții personalizate dintr-o singură sursă.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.