Brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro intr-un nou Fond pentru clima si natura

World sustainabilityUnilever anunta un nou set de masuri si angajamente menite sa imbunatateasca sanatatea planetei prin actiuni care sa combata schimbarea climatica, sa ajute la protejarea si regenerarea naturii si la conservarea resurselor pentru generatiile viitoare.

Compania isi asuma angajamentul fata de zero emisii ale produselor pana in 2039 – de la aprovizionarea cu materialele pe care le foloseste si pana la punctele de vanzare ale produselor noastre.

De asemenea, Unilever va sustine si va lucra cu o noua generatie de fermieri si mici proprietari agricultori, prin dezvoltarea de programe care sa protejeze si sa regenereze padurile, solul si biodiversitatea. Nu in ultimul rand, compania va colabora cu guvernele si alte organizatii abilitate pentru a imbunatati accesul la apa in comunitatile care intampina dificultati in accesarea resurselor de apa.

Pentru a avansa cu aceste actiuni, brandurile Unilever vor investi 1 miliard de euro intr-un nou Fond pentru clima si natura. Acesta va fi utilizat in urmatorii 10 ani pentru realizarea unor actiuni de impact prin proiecte ce vizeaza reimpadurirea, captarea carbonului, protejarea vietii salbatice sau conservarea resurselor de apa.

 „In timp ce lumea se confrunta cu efectele devastatoare ale pandemiei de coronavirus si cu probleme serioase ce privesc inegalitatea de sanse, credem ca este important sa nu uitam de inca o amenintare care ne priveste pe fiecare dintre noi: criza climatica. Schimbarile climatice, degradarea naturii, efectele serioase asupra biodiversitatii, accesarea resurselor de apa – toate aceste probleme au legatura unele cu altele, de aceea trebuie sa luptam pentru a le combate pe fiecare simultan. Si, pentru a face acest lucru, trebuie sa fim constienti de faptul ca aceasta criza climatica nu este doar o urgenta la nivel de mediu, dar are un impact semnificativ si asupra oamenilor si comunitatilor. Astfel, avem responsabilitatea de a contribui in combaterea acestei crize: atat ca business, cat si prin actiunile directe realizate de brandurile noastre”, a declarat Alan Jope, CEO Unilever.

Combaterea crizei climatice

In acest moment, obiectivele stiintifice ale Unilever sunt: eliminarea emisiilor de carbon din operatiunile noastre si reducerea la jumatate a amprentei de gaze cu efect de sera a produselor noastre pana in 2030. Avand in vedere amploarea crizei climatice, astazi ne luam un angajament suplimentar: zero emisii nete ale tuturor produselor noastre – de la aprovizionarea cu materiale si pana la punctele de vanzare – pana in 2039.

Pentru a atinge acest obiectiv cu 11 ani mai devreme decat termenul impus de Acordul de la Paris pentru 2050, trebuie sa lucram impreuna cu partenerii nostri de-a lungul intregului lant de distributie, pentru a reduce in mod colectiv emisiile de gaze cu efect de sera. Prin urmare, compania va acorda prioritate dezvoltarii de parteneriate cu furnizorii care si-au stability propriile lor obiective stiintifice.

Transparenta in ceea ce priveste amprenta de carbon va reprezenta un accelerator in cursa globala spre zero emisii si este ambitia Unilever sa comunice amprenta de carbon a fiecarui produs pe care il vinde. Pentru a face acest lucru, compania va initia un sistem pentru furnizori, prin care acestia vor putea declara amprenta de carbon a produselor sau serviciilor furnizate; de asemenea, Unilever va crea parteneriate cu alte companii si organizatii pentru a standardiza colectarea, diseminarea si comunicarea datelor.

Cursa spre zero emisii trebuie sa fie un efort colectiv, deoarece compania, de una singura, nu poate conduce tranzitia la viteza necesara. Ne bazam pe toate guvernele sa seteze obiective ambitioase pentru zero net emisii, precum si obiective de reducere a emisiilor pe termen scurt, sprijinite cu cadre legislative permisive, cum ar fi stabilirea preturilor de carbon.

Protejarea si regenerarea naturii

Alaturi de obiectivele de a incuraja utilizarea surselor sustenabile si de a pune capat defrisarii padurilor, Unilever se ambitioneaza sa ocroteasca si sa regenereze natura prin conservarea biodiversitatii locale, redresarea solului si conservarea resurselor de apa. In acest scop, compania va sustine o noua generatie de fermieri si mici proprietari agricultori care se dedica protejarii si regenerarii mediului in care isi desfasoara activitatea. Initiativele pe care le vor dezvolta includ asigurarea drepturilor asupra terenurilor, cat si accesul la fonduri.

Aceasta abordare integrata va imbunatati stilul de viata al micilor fermieri si ii va sustine in activitatea pentru regenerarea naturii. De peste un deceniu, Unilever este lider in industrie in ceea ce priveste aplicarea practicilor de aprovizionare sustenabile – 89% din activitatile in sectorul forestier sunt certificate ca provenind din surse durabile la standarde recunoscute la nivel global.

Vom avea un lant de aprovizionare fara defrisari pana in 2023.

In acest scop, compania va creste gradul de trasabilitate si transparenta prin utilizarea celor mai noi tehnologii, cum sunt monitorizarea prin satelit, geolocalizarea si blockchain-ul. 

De asemenea, compania isi asuma angajamentul de a colabora cu reprezentanti ai industriei, ONG-urilor si autoritatilor guvernamentale pentru a proteja, alaturi de paduri si turbarii, si alte zone importante cu valoare de conservare mare si rezerve de carbon ridicate, care sunt amenintate acum de transformarea in teren arabil, cu potentialul unui impact devastator asupra habitatelor naturale.

Nou Cod pentru Agricultura Regeneratoare pentru toti furnizorii

Acesta va fi elaborat pe baza Codului pentru agricultura durabila deja existent, care este recunoscut la nivel global ca fiind cel mai bun din industrie, si va cuprinde detalii despre activitatile agricole care contribuie la restaurarea resurselor. La fel ca si in trecut, Codul pentru Agricultura Regeneratoare va fi pus la dispozitia oricarei organizatii care ar putea avea nevoie de el, cu scopul de a putea face o schimbare in bine la nivel de industrie.

Unilever se va implica direct si in conservarea reurselor de apa. In prezent, 40% din populatia globului este afectata de lipsa apei si peste 2,1 miliarde de oameni consuma apa nepotabila.  Compania va implementa programe de administrare a apei pentru comunitatile locale in 100 de zone pana in 2030. Pentru a face acest lucru, ne vom inspira din programul nostru dezvoltat in India, Prabhat, care are in vedere calitatea apei si potentialele riscuri din fabricile noastre. 

De asemenea, Unilever se va alatura parteneriatului Water Resource Group 2030, gazduit de Banca Mondiala, pentru a extinde programele de rezilienta in domeniul apei in piete care se confrunta cu dificultati in accesarea resurselor de apa, precum India, Brazilia, Africa de Sud, Vietnam si Indonezia.

De asemenea, compania isi propune sa dezvolte formulele produselor pentru a fi biodegradabile pana in anul 2030, pentru a minimiza impactul acestora asupra apei si a ecosistemelor acvatice. Desi unele dintre ingredientele folosite in prezent nu au alternative biodegradabile viabile, vom lucra impreuna cu partenerii nostri pentru a inova si pentru a gasi solutii care sa ne ajute sa ne atingem scopul.

„Responsabilitatea noastra colectiva in rezolvarea crizei climatice este sa promovam o reducere absoluta a emisiilor de gaze cu efect de sera, nu doar sa ne axam pe compensarea acestora – avem resursele si determinarea sa facem acest lucru. Dar asta nu este de ajuns. Daca ne dorim sa avem o planeta sanatoasa pentru mult timp de acum inainte, trebuie sa si ocrotim natura: paduri, sol, biodiversitate si ecosisteme acvatice. In cele mai multe parti ale lumii, incluziunea economica si sociala a fermierilor si a micilor agricultori in productia agricola durabila este cel mai important stimul pentru oprirea defrisarilor, restaurarea padurilor si regenerarea naturii. In cele din urma, ei sunt administratorii pamantului. De aceea, trebuie sa sustinem si sa colaboram cu noua generatie de fermieri si mici proprietari agricultori pentru a face un pas important in regenerarea naturii”, a declarat Marc Engel, Unilever Chief Supply Chain Officer Unilever.

„Planeta este in criza si trebuie sa luam masuri decisive pentru a reduce pagubele si pentru a-i reda sanatatea. Anul trecut am pus bazele unui plan de a ataca probabil cea mai vizibila problema a mediului inconjurator pe care o avem in industria bunurilor de larg consum: ambalajele de plastic. Ne-am stabilit tinte precise care includ reducerea la jumatate a folosirii de plastic nereciclat si colectarea si procesarea unei cantitati mai mari de plastic decat vindem. Desi este critic sa adresam impactul pe care il au produsele noastre cand ajung la finalul vietii, este cu atat mai important sa ne orientam catre impactul pe care il au la aparitia lor – prin procurarea materialelor – precum si in productia si transportul lor. Vom reduce impactul pe care il au produsele si operatiunile noastre asupra mediului inconjurator si ne vom face datoria de a reda sanatatea planetei.” – Alan Jope.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.