BusinessMark a organizat o noua editie a conferintei CSR Overview (Parteneriat)

Business MArk 2018BusinessMark a organizat conferinta CSR Overview, ce a reunit specialisti CSR, organizatii si ONG-uri care au discutat care sunt trendurile din domeniu, in ce directie se indreapta actiunile de CSR si cum se poate aduce un impact social puternic cu fiecare initiativa adoptata.

CSRmedia.ro a sustinut acest eveniment in calitate de Partener Media.

Cei prezenti la eveniment au putut afla de la speakeri care sunt proiectele pe care le deruleaza si cum pot fi acestea un exemplu de buna practica.

  • “Alaturi de Initiativa Plantam fapte bune in Romania am plantat Padurea JYSK la Sotanga, in judetul Dambovita. Actiunile de plantare au avut loc in noiembrie 2017 si 2018. Am plantat pana acum 30.000 de puieti pe o suprafata de 16 hectare, iar in primavara vom ajunge la o suprafata de 20 de hectare. De altfel, in 2007 am devenit sponsor principal al sportivilor paralimpici din Romania din 14 discipline (400.000 lei pentru conditii mai bune de antrenament, echipamente mai performante si posibilitatea de a participa la competitii internationale de amploare) – sustinem sportivii paralimpici din 7 tari: Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda, Romania, Republica Ceha si Slovacia.  De asemenea, din 2018 am devenit principalul sponsor al Asociatiei Salvamont Victoria (50.000 lei pentru dotarea asociatiei cu echipament necesar desfasurarii activitatii sale)”-  Alex Bratu – Country Manager JYSK Romania & Bulgaria.
  • “Sustenabilitatea devine o norma, iar trendurile par sa se indrepte catre: consum etic, sustenabilitate la raft, sanatate si well-being, branduri etice, transabilitate completa, atentie acordata economiei circulare si plasticului, zero waste si risipa alimentara, tehnologie si start-upuri, parteneriate, transparenta. Sunt din ce in ce mai multi consumatori care astepta mai degraba ca actiunile sa vina din partea companiilor, si atunci isi muta increderea dinspre guverne catre companii. Pun capital social in spatele organizatiilor responsabile si atunci guvernele se simt amenintate si pentru a reechilibra balanta, acestea actioneaza – prin protejarea interesului national, practicarea de taxe, astfel incat sa para niste guverne mai morale. Avem de exemplu, un proiect de lege prin care se solicita taxarea bauturilor racoritoare pentru continutul de zahar pe care il au. In ceea ce priveste sustenabilitatea la raft, din ce in ce mai multe companii isi vor mentiona pe etichete faptul ca produsele lor sunt fabricate in mod responsabil.’ Dana atrage atentia asupra rolului ONG-urilor: ‘Presiunea ONG-urilor continua sa fie mare si e bine astfel. Doar asa putem face ca astfel de initiative sa ia viata. Desigur, facem foarte mult advocacy prin care incercam sa schimbam sistemul, fiind un efort dintre cele mai dificile de pana acum” – Dana Dobrescu – Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez Romania.
  • “A face bine si a face binele este o responsabilitate a tuturor, doar unindu-ne fortele putem ajunge sa schimbam lucrurile pe vertical. Dincolo de politicile de CSR, un comportament responsabil presupune stabilirea si comunicarea interna a politicii de responsabilitate sociala, propuneri de actiuni, proiecte, cauze sau sustinerea de ONG-uri, animarea interna, recompensarea si promovarea bunelor practici si a initiativelor personale.’ Dintre exemplele de initiative pe care UP Romania le practica, Oana a amintit cateva actiuni: implicarea angajatilor in actiuni si evenimente deja devenite ‘traditionale’ – Targul de fapte bune, Crosul Casiopeea, sustinerea cauzelor din cadrul Bucharest Marathon; incurajarea comportamentului responsabil in situatii diverse, cum ar fi reciclarea selectiva, reducerea consumului de resurse, concursuri si promovarea actiunilor – best practices.” – Oana Ciobanu – HR & CSR Manager, UP ROMANIA.
  • “Cuvantul cheie pentru noi la nivel global este partneriatul si ne indreptam atentia in special catre educatia de tip tehnologic, deoarece atunci cand vrem sa angajam tineri absolventi, asteptarile noastre sunt acelea de a sti sa faca lucruri. Asadar, am lansat proiectele iTech Skills and Challenge, Honeywell Technology Laboratories – laboratoare cu tehnologie de ultima ora care vrem sa devina platforme in care profesorii si studentii sa faca practica, unde invata despre industria 4.0, IoT etc., TeChallenge, Honeywell Leadership Challenge Academy, Honeywell Educators at Space Academy. Ne dorim sa implicam cat mai mult angajatii in astfel de proiecte, din ce in ce mai multi dintre ei devin voluntari care vor sa predea la clase sau sa vorbeasca despre parcursul lor professional”, – Madalina Dicu – Global Corporate Citizenship, HONEYWELL Romania.
  • “Cream valoare din vopsea, sustinem arta urbana si siguranta si vorbim despre implicare in viata comunitatii. De ce am ales sa ne implicam in sustinerea artei? Pentru a intelege ce inseamna un proiect artistic si ce inseamna sa intelegi valoarea artistica, sa respectam intotdeauna actul artistic si obiectivul de final. Si desigur, pentru a da mai departe aceste valori, catre comunitate. Ajunsa la cea de-a IV-a editie, campania de responsabilitate sociala a Policolor, Culorile Romaniei, a continuat si in 2018 cu noi proiecte, cele mai multe din zona culturala – arta urbana si contemporana: de exemplu, colaborarea cu Sibiu International Street ART Festival a continuat si anul acesta cu scopul transformarii unei parti de oras intr-o galerie de arta stradala” – Camelia Dragomirescu – Coatings Group Marketing Director, POLICOLOR-ORGACHIM.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.