Campania “De profesie: medic in Romania”, lansata de Consiliul Investitorilor Straini si sustinuta de compania GlaxoSmithKline, a fost premiată la prestigioasa competitie internationala European Excellence Awards. Juriul a apreciat creativitatea campaniei romanesti, nivelul de inovatie, strategia din spatele campaniei si eficienta in privinta raportului dintre costuri si publicul atins de mesajele acesteia, in conditiile in care initiativa a izbutit, in mai putin de un an, sa atinga o serie de cifre impresionante. Astfel, peste 10 milioane de persoane au aflat despre campanie prin intermediul stirilor si reportajelor din presa audio, video, scrisa si online, iar mai bine de 20.000 de profesionisti din randul personalului medical au fost informati prin contact direct sau parteneriate speciale.
Campaniei i-au fost dedicate, pana acum 26 de emisiuni de televiziune, iar 15 dintre cei mai importanti bloggeri din Romania s-au implicat in aceasta initiativa.
“Sunt extrem de bucuros ca aceasta campanie a reusit sa patrunda in sufletele romanilor si sa fie apreciata chiar si la nivel european. Avem nevoie, in continuare, de o implicare cat mai mare, fie ca vorbim de oameni simpli, de profesionisti din domeniu, autoritati sau de marile companii din Romania. Valorile indicatorilor de sanatate se afla inca la un nivel extrem de scazut comparativ cu celelalte tari europene, iar un factor important e reprezentat de exodul in masa al medicilor romani – vedem in fiecare mai multi medici care parasesc Romania decat cei care ies de pe bancile facultatii. Cu totii ne dorim ca aceasta tara sa prospere, dar pentru acest lucru avem nevoie, in primul rand, de sanatate. Oamenii sanatosi sunt mai activi, mai productivi si au o contributie mai mare la dezvoltarea economiei”, a declarat Pascal Prigent, director general al GSK Romania.
La editia din 2013 a European Excellence Awards au fost inscrise peste 1.500 de campanii din toata Europa, structurate in 60 de categorii. Acestea au fost analizate de un juriu format din peste 30 de specialisti in comunicare de la cele mai mari agentii europene de comunicare, dar si din directori de comunicare de mari companii sau ONG-uri.
Campania “De profesie: medic in Romania” a fost lansata la inceputul lunii aprilie 2013 sub sloganul ”Toti pentru medici, medici pentru toti”. Initiativa isi propune sa contribuie la solutionarea uneia dintre cele mai stringente probleme ale sistemului de sanatate din Romania – exodul personalului medical din tara – care afecteaza starea de sanatate a romanilor pe termen lung si are consecinte severe asupra economiei nationale.
Cu cei peste 14.000 de medici care au parasit tara din 2007 pana in prezent, Romania are o rata a migratiei doctorilor de 9% in timp ce media europeana este de 2,5%, potrivit datelor Colegiului Medicilor din Romania (CMR). Mai exact, conform Eurostat 2011, numarul de medici romani la mia de locuitori este de 2,4, in timp ce media celorlalte tari europene este de 3,4 medici la mia de locuitori.