Coalitia Champions 12.3 a lansat un raport de progres despre situatia risipei alimentare in lume

champions 12.3Coalitia intersectoriala 12.3, cea mai ambitioasa si complexa structura de actiune dedicata indeplinirii unui Obiectiv de dezvoltare durabila – ODD 12.3, a lansat astazi al doilea raport de progres privind eforturile guvernelor lumii si ale companiilor de reducere a risipei alimentare. ODD 12 se refera la consum si productie responsabile, iar prin punctul 3 al acestui obiectiv se urmareste ca pana in 2030 sa se reduca la jumatate risipa de alimente la nivel comercial si al consumatorului, in contextul in care anual o treime din alimentele lumii sunt aruncate la gunoi.

Acest al doilea raport al Coalitiei prezinta o evaluare a ceea ce s-a facut in ultimele 12 luni la nivel mondial, analizandu-se gradul de indeplinire a obiectivelor propuse, modul in care risipa de alimente a fost monitorizata si masurata la nivelul companiilor si al statelor si, desigur, ce s-a intreprins concret in aceasta perioada si ce urmeaza in perioada imediat urmatoare. In comunicarea Coalitiei se precizeaza, de pilda, ca mari retaileri alimentari, precum Ahold Delhaize, Danone, Kellogg, Nestle etc., nu doar ca isi masoara risipa si deseurile alimentare, dar si comunica public aceste aspecte, devenind din acest punct de vedere pionieri ai bunelor practici.

Cateva concluzii ale raportului:

  • 28% din populatia lumii traieste intr-o tara sau o regiune cu obiective clar stabilite de reducere a risipei si a deseurilor alimentare;
  • 60% dintre 50 cele mai mari companii din domeniul alimentar au obiective si programe strategice in acest sens;
  • un minus semnalat in raport este ca putine tari masoara si raporteaza risipa;
  • acelasi minus este inregistrat si la nivelul companiilor (doar 20% dintre 50 cele mai mari companii masoara si raporteaza).

Sursa foto: champions123.org

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.