COCA-COLA Romania a creat nuclee de societate civila activa in protectia mediului

Strategia de CSR a companiei Coca-Cola HBC Romania pentru anul 2012 are in vedere, in principal, continuarea proiectelor incepute. Acestea vizeaza protectia resurselor de apa, de colectare selectiva a deseurilor de ambalaje si a educatiei tinerilor in ce priveste protectiea mediului. “Responsabilitatea sociala a unei companii este, sau ar trebui sa fie, parte a unei strategii de dezvoltare durabila. Zona de CSR incepe sa devina unitara. Sunt din ce in ce mai multe proiecte multianuale pe strategii bine conturate care au mai multe sanse sa produca schimbari importante, in locul proiectelor punctuale, conjuncturale, de imagine”, ne-a declarat Laura Sgarcitu, Specialist Programe Comunitare, Coca-Cola HBC Romania.

Un milion de euro pentru Parcul National Calimani

Un proiect important sustinut de Coca-Cola Hellenic a primit in aceste zile de la Uniunea Europeana o finantare nerambursabila de un milion de euro. Beneficiarul grant-ului este Asociatia  Tasuleasa Social, partener strategic al Coca-Cola Hellenic Romania. Proiectul vizeaza dezvoltarea unui plan de management pentru Parcul National Calimani aflat in aceeasi regiune in care Coca-Cola Hellenic Romania are operatiuni de extragere a apei minerale. Activitatile proiectului presupun protejarea biodiversitatii, dezvoltarea managementului institutional, precum si programe de formare pentru personal si localnici.

“Lucram cu Asociatia Tasuleasa Social din 2007, incercand sa educam cat mai multi tineri in spiritul implicarii voluntare, a responsabilitatii cetatenesti, a curajului civic si a grijii pentru mediul inconjurator. In 2011, in campusul Tasuleasa Social am inaugurat o Padure Pedagogica, care impreuna cu Centrul de Educatie vor arata copiilor pe viu importanta unei interactiuni corecte a omului cu apa si cu padurea”, ne-a declarat Laura Sgarcitu.

Padurea Pedagogica se intinde pe o suprafata de trei hectare si contine 29 de elemente practice care ii ajuta pe tineri sa inteleaga rolul apei curate in natura, relatia apei cu oamenii si padurea, dar si felul in care aceste trei elemente coexista.

Colectarea selectiva a deseurilor, importanta in protectia resurselor de apa

Anii 2007 si 2008 au reprezentat pentru Coca-Cola Romania si organizatiile sustinute de aceasta ani de mare entuziasm. Au fost peste 5.000 de ore de pregatire in domenii ca responsabilitatile actorilor sociali, rolul ONG-urilor, relatia lor cu mediul de afaceri si cu autoritatile, implicare civica, notiuni de supravietuire si prim ajutor, comunicare, leadership, project management.

“Am urmarit crearea unor nuclee de societate civila active in protectia mediului si credem ca am reusit pentru ca, daca in 2007 si 2008 am mobilizat 2.500 de tineri care au plantat 45.000 de puieti si au curatat 450 de kilometri de albie de rau, in 2009 30 dintre ei au derulat singuri proiecte in orasele lor. Au realizat parteneriate cu conducerile scolilor si cu autoritatile locale, au accesat fonduri de la mediul de afaceri local, au comunicat catre presa si au reusit sa informeze 8.000 de colegi despre importanta colectarii selective a deseurilor in protectia resurselor de apa”, a adaugat Laura Sgarcitu.

Pentru ca face actiunile sustenabile pe termen lung, Coca-Cola a implementat la Poiana Negri un pilot de colectare selectiva a deseurilor de plastic. La sfarsitul lui 2010 peste 95% din populatia locala preda colectorului acest plastic strans care, altfel, ar fi ajuns in albia raului. Tot in 2010 a fost  deschis si un Centru de Educatie in Dorna Candreni, intr-o fosta fabrica de imbutelierea a apelor, care va functiona ca un centru de resurse in zona. Pana acum peste 1.200 de copii au participat acolo la sesiuni de instruire privind turismul responsabil, interactiunea om-natura, in discutii cu rangerii Parcului National Calimani. “Credem ca anul 2009 a reprezentat tranzitia de la voluntariatul entuziast la cel sustenabil, apreciaza Laura Sgarcitu.

Despre companie

Coca-Cola Hellenic este, potrivit Dow Jones Sustainability Index, una dintre cele mai sustenabile companii din lume. In 2011, pentru al patrulea an consecutiv, Coca-Cola Hellenic a fost una din cele trei companii din industria bauturilor non-alcoolice la nivel mondial care au fost incluse in editia 2011 a DJSI World. Coca-Cola Hellenic s-a remarcat prin rezultate de top in cele noua categorii de analiza, dintre care: un procent de 100% in categoriile Politici de Mediu/ Sisteme de Management si Ambalaje, 99% pentru Managementul Relatiilor cu Clientii, 97% Raportare de Mediu, 93% Raportare Sociala, 88% Politici de Munca, 84% Sanatate si Nutritie, 76% Corporate Citizenship si 66% Atractia/ Retentia Talentelor. De asemenea, fata de editia 2010, scorul obtinut in urma analizei in 2011 a crescut cu 5 procente, de la 72% la 77%. Mai multe informatii, gasiti aici

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.