Coca-Cola si PepsiCo, umar la umar in stimularea reciclarii deseurilor in U.K. si S.U.A

Coca-Cola-PepsiCo-strategii-reciclareCoca-Cola si PepsiCo si-au facut public luna trecuta, la doar cateva zile distanta, intentia si strategiile de crestere a ratei de recuperare si reciclare a ambalajelor. Coca-Cola a anuntat ca va dubla cantitatea de plastic reciclat in toate sticlele sale comercializate in U.K., de la 25%, in prezent, la 50% pana in 2020. Aceasta crestere va fi posibila printr-un nou acord incheiat cu Clean Tech, companie britanica care exploateaza cea mai mare si mai avansata instalatie de reprelucrare a recipientelor din plastic din Europa. Potrivit Coca-Cola, odata ce sticlele sunt recuperate si reciclate, acestea vor reveni in rafturile magazinelor in doar sase saptamani. Strategia Coca-Cola U.K. face parte dintr-un plan ambitios de reformare a culturii reciclarii in Marea Britanie, tara in care sunt reciclate anual 70% din recipientele de aluminiu si 57% din cele din plastic.

Compania si-a lansat astfel la sfarsitul lunii trecute cea mai mare campanie de comunicare pe tema reciclarii din U.K. Campania se va desfasura pana la finele anului si se estimeaza ca va atinge 35 de milioane de britanici. In cadrul acestei campanii, compania va avea o noua eticheta cu un mesaj pe tema reciclarii si va fi pezenta la toate marile evenimente cu public din acest an. Tot in cadrul acestei strategii, Coca-Cola va testa un program propriu de crestere a ratei de colectare si reciclare a ambalajelor prin introducerea unei scheme bazata pe stimulente.

La randul sau, PepsiCo a anuntat incheierea unui parteneriat strategic cu una dintre cele mai mari organizatii neguvernamentale de mediu din Statele Unite, The Recycling Partnership – Parteneriatul pentru Reciclare. Obiectivul celor doua organizatii este ca, printr-o abordare trans-sectoriala, sa stimuleze cresterea ratei de reciclare a deseurilor in S.U.A. In prezent, rata de colectare si reciclare a deseurilor provenite din gospodarii este de 22 mil. de tone pe an, dintr-un total de 46 mil. de tone.

PepsiCo a anuntat anul trecut ca obiectivul sau e ca, pana in 2025, toate ambalajele produselor sale lichide sau solide sa foloseasca materiale reciclabile. PepsiCo este membru fondator al Fondului Closed Loop, in valoare de 100 mil. de dolari, fond care investeste in proiecte de crestere a ratei de reciclare in S.U.A. Un alt program de constientizare si stimulare a reciclarii este PepsiCo Recycling, implementat la nivelul a peste 4000 de scoli si in comunitatile locale din Statele Unite. Potrivit comunicatului PepsiCo, aprox. 93 de mil. de cutii din aluminiu si sticle din plastic au fost colectate in aceste scoli.

Potrivit unui comunicat AGERPRES publicat in februarie 2017, care citeaza un raport de mediu al C.E., Romania are niveluri de reciclare si compostare a deseurilor de 16%, sub media europeana de 44%.

Sursa foto: Recycling Partnership

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.