Connect with us

Hi, what are you looking for?

AFACERI SUSTENABILE

Confederația Concordia: GHID – Economia circulară în businessul românesc

Concordia- Ghid de bune practici

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Revista a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.

Rubrica online cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestei zone.


Confederația Patronală Concordia a publicat Ghidul – Economia circulară în businessul românesc care cartografiază practicile de economie circulară implementate deja de companii membre, acoperind multe dintre cele mai importante sectoare ale economiei (Horeca, retail, producătorii de băuturi, bănci, energie,  etc.).

Ghidul scoate în evidență practicile din peste 20 de companii din diferite sectoare , pentru a se identifica cele mai întâlnite practici de economie circulară.

Ghidul descrie practici ale companiilor: Coca-Cola HBC, Ursus Breweries, Bergenbier, IKEA România, Carrefour România, Lidl România, OMV Petrom Marketing, eMAG , Accor Hotels, Continental
Hotels,  ING Bank România
, Grupul ACCOR, Delgaz Grid, Auchan România, Profi, OMV Petrom, Groupama Asigurări, Raiffeisen Bank România.

Având în vedere necesitatea de a decarboniza economia, de a conserva și utiliza cât mai eficient resursele planetei pentru a reduce la minim impactul activităților de producție și consum asupra mediului înconjurător, este necesar ca această tendință de adoptare a unor practici de economie circulară să accelereze, tranziționând de la modelul liniar actual (preponderent). Trebuie ca aceste practici să se extindă și către companiile mai mici (IMM-uri), susținute evident și de politici cuprinzătoare și eficiente adoptate de către instituțiile statului și de mecanisme de finanțare și suport în implementare adecvate. Este important să conștientizăm că economia circulară și practicile asociate aduc beneficii atât actorilor din mediul de afaceri, dar și consumatorilor, directe și indirecte”, spun reprezentanții Confederației Concordia.

Companiile, mai mari sau mai mici, înțeleg că e nevoie de schimbări sistemice, dar și de acțiuni punctuale în fiecare sediu și  zonă de operațiuni, pentru ca schimbarea să se producă în direcția unei afaceri mai sustenabile. De la managementul iluminatului și al sistemelor de încălzire pentru a asigura eficiența energetică, la instalarea sistemelor de colectare selectivă a deșeurilor în locații și digitalizarea proceselor și a documentelor, reciclarea sau reutilizarea mobilierului sau colectarea și reciclarea uniformelor uzate, cei care fac eforturi oferă în ghid detalii despre cum poate fi replicat modelul lor pentru ca împreună să putem asigura atingerea țintelor climatice.

 

GHID – Economia circulară în businessul românesc

Concordia Ghid Economie Circulara 2022 by CSRMedia Network

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.