COSMOTE Romania se implica activ in sustinerea mediului social

COSMOTE Romania sustine progresul si prosperitatea sociala a comunitatii prin derularea unor programe coerente de responsabilitate sociala in domenii diverse. Compania implica angajatii, clientii, furnizorii si partenerii de afaceri in diferite initiative si programe care raspund cerintelor mediului social din Romania. Pentru a afla care sunt proiectele derulate de companie, obiectivele si rezultatele acestora, strategia de dezvoltare, precum si viziunea in ceea ce priveste evolutia domeniului CSR in perioada urmatoare am stat de vorba cu Ruxandra Voda, Corporate Affairs Manager, COSMOTE Romania.

 

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti?

Printre proiectele de CSR derulate pana in prezent se numara Mesaje de Iubire, Safer Internet, Green Office, Adopta o padure si, in desfasurare, a doua editie a Burselor COSMOTE. Pentru al treilea an consecutiv, in cadrul programului „Mesaje de iubire”, COSMOTE Romania a oferit in 2011 o suma considerabila din contravaloarea SMS-urilor trimise de clientii COSMOTE in ziua de Anul Nou organizatiilor non-guvernamentale si asociatiilor de caritate care ofera servicii de ingrijire, consiliere sau educationale pentru copiii bolnavi si/sau defavorizati. Un numar de 9 ONG-uri care sunt implicate in programe destinate protejarii drepturile copiilor, copiilor disparuti si exploatati sexual, copiilor care sufera de cancer sau dizabilitati, orfanilor si copiilor defavorizati au primit in total 45.000 euro pentru a-si putea continua proiectele dedicate copiilor. In 2011, 128 de ONG-uri au aplicat pentru granturile “Mesaje de iubire”.

De asemenea, in 2009 si 2010, aproape 100.000 de euro au fost oferiti unui numar de sase ONG-uri pentru a le ajuta sa-si continue proiectele de care au beneficiat mii de copii.

Safer Internet este cea mai ampla campanie nationala care vizeaza protejarea copiilor si a tinerilor impotriva continutului digital neadecvat, ca parte a angajamentul sau de a imbunatati dimensiunea sociala si de mediu in care opereaza si in calitate de membru responsabil al societatii. COSMOTE Romania sprijina aceasta campanie de 3 ani, inclusiv prin distribuirea a 80.000 mii de exemplare din brosura „Cum sa ne protejam copiii de pericolele internetului”, ajunsă la a treia editie si 30.000 de flyere, materiale disponibile in magazinele COSMOTE si Germanos. Toate materialele au fost publicate pe hartie recliclata.

In acesta perioada, COSMOTE Romania deruleaza cea de-a doua editie a Burselor COSMOTE, un program destinat absolventilor de liceu din anii 2010 si 2011, care au fost admisi intr-o institutie de invatamant superior in cadrul sesiunii de admitere din acest an. Scopul programului este de a identifica tinerii cu potential, aflati la inceput de drum si care pot face diferenta in mediul de afaceri si nu numai. Desfasurat sub forma unui concurs, Bursele COSMOTE ofera, in fiecare an, 5 burse in valoare de 150 euro/luna, pe parcursul anilor de studiu universitar. In prima editie a Burselor s-au înregistrat 263 de aplicatii, dintre care 195 au fost valide.

De asemenea, COSMOTE este singurul operator de telefonie mobila partener al Asociatiei Telefonul Copilului, si ofera acces gratuit clientilor sai la linia telefonica speciala a organizatiei 116 111. „Asociatia Telefonul Copilului” primeste sesizări despre incalcarea drepturilor copiilor si ofera sprijin legal si consiliere victimelor. 44.671 de apeluri au fost efectuate catre Telefonul Copilului in 2010, dintre care 14.222 au reprezentat cazuri de abuz preluate de Asociatie.

Din 2007, COSMOTE a asigurat gratuit 3 milioane de mesaje text in retea pentru membrii Asociatiei Nationale a Surzilor din Romania (ANSR), vizand imbunatatirea vietii persoanelor cu dizabilitati auditive. ANSR numara aproape 30.000 de membri la nivel national.

Mai mult, pentru a ajuta categoriile defavorizate prin deschiderea accesului la retea si tehnologie, COSMOTE ofera suport ONG-urilor romanesti pentru strangerea de fonduri prin deschiderea de linii de SMS prin care clientii pot face donatii pentru cauze umanitare. In fiecare an, COSMOTE ofera servicii operationale pentru asemenea cauze si faciliteaza astfel ajutorul pentru mii de persoane cu afectiuni grave, copii si persoane in varsta aflate in dificultate. In perioada 2008-2010, peste 500.000 euro au fost stransi prin intermediul liniilor de SMS pentru cauze umanitare.

In plus, angajatii COSMOTE Romania contribuie la sustenabilitatea companiei prin economisirea de apa si energie. Astfel, programul intern Green Office, lansat in 2008 de COSMOTE Romania, a plasat compania pe calea sustenabilitatii si a generat dividende masurabile in economia de energie si apa, cresterea cantitatilor de materiale trimise spre reciclare si imbunatatirea initiativei si comportamentului fata de mediu ale angajatilor sai. In cei 3 ani de la lansare, programul Green Office a contribuit la colectarea a 6,25 de tone de deseuri de hartie tiparita, care au fost trimise spre reciclare. Consumul de hartie a scazut cu 16,4% in 2010 fata de 2009 si cu 6% in 2009 fata de 2008. De asemenea, COSMOTE a trimis spre reciclare 2.59 de tone de plastic, de la startul programului in 2008. Sediile de birouri ale COSMOTE au consumat cu 30% mai putina apa in 2010 fata de 2009 si cu 12,75% mai putina in 2009 fata de 2008. Consumul de electricitate a scazut, in birouri, depozite, precum si magazine, in ciuda unei usoare cresteri a numarului de salariati: economisire energetica de 2,2% in 2010 fata de 2009 si de 7.35% in 2009 fata de 2008.

Intampinati problemele in derularea actiunilor de CSR?

De-a lungul perioadei in care am activat pe piata din Romania, am cladit relatii durabile alaturi de partenerii nostri, astfel incat, de regula, nu intampinam dificultati majore in implementarea unor astfel de proiecte.

Care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

Si in 2012 compania noastra va continua implicarea in proiecte de responsabilitate sociala pe directiile protectia mediului, educatie, societate in general. In mod cert, vom continua sa sustinem proiectele deja consacrate, atat pe cele interne, cat si pe cele care vizeaza categorii de public relevante.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania in urmatorii ani?

Cu siguranta demersurile de CSR vor creste in cadrul organizatiilor, pentru ca observam deja un grad crescut de voluntariat, dar si variante tot mai numeroase de promovare si “call to action” pentru fiecare dintre actiunile de acest gen. Va creste si numarul companiilor care vor raporta responsabilitatea corporativa in mod transparent si la standarde internationale, mai ales ca trendul legislativ european se indreapta catre institutionalizarea practicii de raportare de CSR. De asemenea, consideram ca initiatorii de programe CSR vor apela la mijloace din ce in ce mai variate pentru a comunica si a interactiona cu stakeholderii companiilor, iar ponderea comunicarii prin mediul online si mijloace neconventionale va creste.

 

 

 

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.