CSR BRAND – AVON COSMETICS

 avon-ro-cf

La nivel strategic, Avon Cosmetics a ales sa sprijine doua cauze asociate principalelor probleme sociale care afecteaza femeile de pretutindeni. Cancerul de san, prin Campania pentru Sanatatea Sanilor si Violenta Domestica, prin Campania Respectului.

9000 de romance sunt diagnosticate anual cu cancer de san si desi Romania nu e tara europeana cu cea mai mare incidenta a acestei forme de cancer, inregistreaza cea mai ridicata mortalitate. Motivul? Amanam vizita la medic si deseori forma de cancer de san e diagnosticata in stadiile 3 sau 4, atunci cand lupta devine mult mai grea.

Numarul victimelor violentei domestice in Romania nu e cunoscut nimanui. Autoritatile estimeaza ca 1 din 4 romance e victima unui abuz in familie. 13.000 cazuri de violenta in familie raportate in 2016 si 191 de femei au murit din cauza violentei in familie.  Estimarile arata ca 80% din femei nu raporteaza agresiunea.

Prin Campania pentru Sanatatea Sanilor si Campania Respectului, AVON sprijina femeile in lupta lor pentru sanatate si demnitate, in principal prin actiuni de cause related marketing (100% din profitul obtinut din vanzarea produselor cu fundita roz si a celor cu simbolul infinitului prezente in fiecare Brosura AVON este donat). Fondurile sunt directionate catre 2 piloni:

  • Depistare precoce/Preventie (ex. campanii de screening gratuit, donatii de aparatura medicala, campanii de informare, marsuri de constientizare)
  • Interventie (Dotarea centrelor de adapost pentru victime, programe de navigator de pacienti, crowdfunding).

In 2014, s-a lansat prima platforma de crowdfunding Avon din lume, www.doneazacuavon.ro. Cu ajutorul ei, orice femeie diagnosticata cu cancer de san isi poate spune povestea, iar fiecare donator AVON poate redirectiona donatia din produsul sau social catre un caz inscris in platforma. In egala masura, platforma incurajeaza comunitatile locale AVON sa organizeze propriile campanii de strangere de fonduri.

 

CAMPANIA PENTRU SANATATEA SANILOR

In Romania, Campania pentru Sanatatea Sanilor a fost initiata in 2002. Misiunea acesteia este sa incurajeze romancele sa isi ofere timp pentru a depista la timp o forma de cancer de san si sa stranga fonduri pentru a finanta programe destinate informarii si educarii femeilor in acest scop si pentru a asigura ingrijire medicala de calitate pentru toate pacientele care sufera de aceasta boala. Cateva dintre actiunile principale:

  • 2002: are loc prima actiune de strangere de fonduri, printr-o campanie cu sloganul “O simpla atingere iti poate salva viata!”.
  • 2003: alaturi de Fundatia Renasterea, are loc prima donatie catre Institutul Oncologic Bucuresti, in valoare de 60.000 USD (pentru un detector gamma al ganglionului santinela).
  • 2005: are loc primul ”Mars Roz” din Romania. Compania achizitioneaza pentru Institutul Oncologic Ion Chiricuta din Cluj-Napoca o camera gamma de scintilatie (aparat care depisteaza metastazele osoase), in valoare de 300.000 USD.
  • 2006: are loc o campanie cu mesajul “1 din 8 femei risca sa dezvolte cancer la san. Mergi la control acum!”. Alaturi de Fundatia Renasterea, Avon doneaza aparatura in valoare de 150.000 USD catre Institutul Oncologic Bucuresti. Aparatura destinata Laboratorului de anatomopatologie, cu ajutorul ei obtinandu-se noi date despre structura celulei de cancer dezvoltata de paciente.
  • 2007: se continua campania ”1 din 8” si se lanseaza site-ul www.stopcancerlasan.ro. Alaturi de agentia Starcom, Avon castiga premiul Silver Lion la festivalul international de advertising Cannes Lions. Totodata, compania doneaza 150.000 USD pentru Spitalul Sf. Spiridon din Iasi.
  • 2008: In calitate de partener principal, Avon lanseaza alaturi de Fundatia Renasterea proiectul ”Unitatea de Diagnostic Mobil – San si Col uterin”, destinat femeilor din comunitati cu acces limitat la investigatii medicale.
  • 2009: Avon sponsorizeaza finalizarea primului spital de oncologie din Timisoara (150.000 USD), unde peste 900 de pacienti beneficiaza anual de servicii gratuite. De asemenea, continua sa finanteze ”Unitatea de Diagnostic Mobil – San si Col uterin”.
  • 2010: este al treilea an de implicare in proiectul de Diagnostic Mobil. De asemenea, compania sponsorizeaza Institutul Oncologic Ion Chiricuta din Cluj-Napoca, pentru achizitionarea unor noi aparate medicale de ultima generatie.
  • 2011: Avon sponsorizeaza achizitionarea unui ecograf ultraperformant (115.000 $) pentru Centrul Oncologic OncoHope din Craiova si a unui computer tomograf (140.000 $) pentru Centrul Oncologic OncoHelp din Timisoara.
  • 2012: compania initiaza teledonul “O mamografie, o sansa la viata”. Cu sprijinul a zeci de mii de romani, strange peste 62,000 de euro, folositi pentru asigurarea unor mamografii pentru 4.700 de femei. Tot in 2012, Avon doneaza un mamograf digital in valoare de 270,000 USD Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Tirgu-Mures si un ecograf ultraperformant in valoare de 80.000 USD Spitalului de Urgenta “Sf. Apostol Andrei” Galati.
  • 2013: se organizeaza caravana ”Lectii de victorie” in 5 orase din Romania (Iasi, Craiova, Alba Iulia, Tirgu-Mures, Timisoara). In cadrul acesteia, au loc sesiuni de informare despre cancerul la san, intalniri cu medici, competitii pentru parinti si copii. La actiuni participa peste 6000 de persoane.
  • 2014: se lanseaza o platforma de crowdfunding pentru sustinerea cazurilor unor femei depistate cu cancer la san. Are loc prima colaborare cu designeri romani pentru realizarea a 2 tricouri sociale (Andreea Badala- Murmur, Ioana Avram).
  • 2015: Compania initiaza impreuna cu Asociatia Caravana cu Medici consultatii medicale in zone rurale izolate, realizate cu ajutorul unui ecograf mobil donat de AVON. De asemenea, organizeaza in luna octombrie in Bucuresti Marsul Trupelor Roz, impreuna cu 1000 de sustinatori.
  • 2016: Spitalul Judetean Bacau beneficiaza de un ecograf performant si se lanseaza cel mai amplu proiect de informare si screening al companiei (#CancelCancer) 10 marsuri in 10 orase si 5000 de femei participante care au avut posibilitatea de a realiza gratuit o ecografie sau mamografie.
  • 2017:  Dupa 15 ani de proiecte sociale ce vin in sprijinul romancelor, am invatat ca e vital sa ne indreptam spre grupuri sau comunitati ce rareori primesc sprijin. Astfel, am decis ne-am propus sa ajutam acolo unde nimeni altcineva nu o face si alaturi de partnerii nosti am conturat urmatoarele programe:
    CancelCancer: alaturi de Kaufland, Asociatia Simte Romaneste si Reteaua de Sanatate Regina Maria, am realizat ecografii in zona dedicata din parcarile Kauflaund a 8 orase.
    Peste 1300 de femei au beneficiat de consultatii gratuite.
    Scr
    eening in mediul rural: alaturi de Caravana cu Medici pentru comunitatile izolate (primele Caravane dedicate exclusiv Sanatatii femeii) si Federatia Asociatiilor Bolnavilor de cancer (cu ajutorul aparatului ecograf donat de AVON in 2017, peste 1000 de femei din regiunea Moldovei au beneficiat de examinari).
    Sprijin pentru pacienti: Programul Navigator de Pacienti in Institutul Oncologic Bucuresti (ghidare pentru pacientii oncologici-explicarea pasilor din tratament, consiliere psihologica, masaj pentru limfedem) – alaturi de Asociatia AMAZONIA.

    • Prima revista de dat curaj, SANte. Material distribuit gratuit in 10.000 de exemplare si realizat exclusiv de foste paciente.
    • 12 intalniri destinate drepturilor pacientilor, recomandari medicale– alaturi de Asociatia AMAZONIA
    • Sprijin pentru femeile neasigurate alaturi de Fundatia Policlinici Sociale Regina Maria: investigatii medicale si grupuri de suport.

CAMPANIA RESPECTULUI

In 2008, Avon a initiat si Campania Respectului pentru femei, campanie pe termen lung, al carei scop este prevenirea violentei impotriva femeilor, prin educarea publicului si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen. 

Daca in 2008, la lansare, initiativa isi propunea in principal sprijinirea centrelor de adapost pentru victime, in scurt timp a devenit cert ca schimbarea poate interveni doar atunci cand problema e abordata din mai multe unghiuri. De aceea, dupa aproape 10 ani, Campania Respectului insumeaza donatii de aproape 1 milion $, fonduri directionate catre 15 centre de adapost pentru victime, 12 burse jurnalistice care documenteaza responsabil amploarea fenomenului (Bursele Superscrieri/AVON), 2 proiecte educationale pentru tineri (Licee Albastre, Inarelationship), un proiect pentru tinerii din mediul rural (Inspiratie pentru viitor- Fundatia PACT), un proiect pentru tinerii din sistemul de protectie (Asociatia The Social Incubator), o culegere de spete juridice (Asociatia ANAIS) si 4 campanii ample de informare (Nu doar vanataile te transforma in victima!, Share It to stop It, 1000 de paturi, Cealalta fata a cuplului perfect).

  • 2009: Avon organizeaza, impreuna cu Fundatia Sensiblu, o serie de traininguri in cadrul carora sunt instruiti 300 de angajati din centre de adapost, pentru identificarea, gestionarea si orientarea cazurilor femeilor si copiiilor victime ale violentei in familie.
  • 2011: este lansata campania “Nu doar vanataile te transforma in victima”, prin care Avon incurajeaza si ajuta victimele violentei domestice sa obtina certificate medico-legale care sa ateste agresiunile.
  • 2012: alaturi de Fundatia Sensiblu, Avon lanseaza proiectul “Abuzul emotional asupra adolescentului in familie”. In cadrul lui, psihologii fundatiei explica unor elevi din clasele a X-a si a XI-a din 32 de licee din tara ce forme poate lua violenta si cum se pot proteja de acestea. Peste 1.200 de elevi participa la sesiunile de informare.
  • 2013: Avon initiaza proiectul ”1.000 de paturi”, prin care isi propune sa creasca numarul de locuri din adaposturile dedicate victimelor violentei domestice din Romania. In 2013, au fost sustinute financiar 3 centre de adapost: Asociatia Touched (20.000 USD), Casa Estera Sibiu 30.000 USD si Casa Esther (15.000 USD). 

Tot in 2013, Avon lanseaza campania ”Share it to stop it”, prin care isi propune sa aduca in atentia publica subiectul violentei domestice. Pentru aceasta, compania apeleaza la sprijinul a 6 persoane publice (Cornel Ilie, Andi Vasluianu, Leonard Doroftei, Catalin Stefanescu, Razvan Fodor si Andreea Marin), care transmit mesaje video de incurajare femeilor abuzate.

  • 2014: Avon initiaza un proiect de educare a liceenilor pe tema violentei in cuplurile de adolescenti, denumit ”Licee Albastre”. In cadrul lui, Cornel Ilie, solistul trupei Vunk, si Simona Burduja, psihoterapeut al Fundatiei Sensiblu, vorbesc cu peste 1.000 de elevi din 10 orase despre ce inseamna violenta in cuplu, cum se manifesta si cum poate fi evitata. 

In plus, compania incearca sa aduca din nou in atentia publica subiectul violentei domestice, prin stimularea dezbaterilor pe aceasta tema in mass-media. Pentru aceasta, Avon ofera 3 burse a cate 1000 de euro pentru idei de proiecte jurnalistice realizate pe tema violentei domestice prin Bursele Superscrieri\AVON. 

  • 2015: Continua sustinerea pentru o documentare responsabila in media a fenomenului prin Bursele Superscrieri\AVON si alaturi de DecatoRevista lansam platforma http://violenta.decatorevista.ro/
  • 2016: Cinci organizatii care sprijina victimele finantate cu 50.000 $ (Touched, ALEG, ANAIS, ADRA, SOLWODI). Lansam campania de informare Cealata fata a cuplului perfect si, alaturi de Fundatia Friends For Friends, proiectul „In a Relationship”, a carui specificitate vine din faptul ca este co-creat cu adolescenti, la nivel de continut, grafica sau comunicare.
  • 2017: Sprijin pentru primul centru de adapost 24/7 din Romania si prima culegere de spete juridice pentru victime (Asociatia ANAIS)
    Proiect educational pentru tineri si Burse Jurnalistice pe tema violentei in cuplurile de adolescenti. INARELATIONSHIP (Fundatia Friends for Friends)
    Proiect pentru tinerele din mediul institutionalizat (Asociatia The Social Incubator)
    Proiect pentru tinere din mediul rural. INSPIRATIE PENTRU VIITOR, Fundatia PACT

RECUNOASTERE INTERNATIONALA

Eforturile echipei de voluntari AVON sunt recunoscute la nivel global. Romania e selectata alaturi de Argentina, Marea Britanie si Africa de Sud si beneficiaza de cel mai mare grant oferit de companie: The £1 Million Avon Fund. In Romania, organizatiile ADRA (Bucuresti), Institutul Est European de Sanatate a Reproducerii (jud. Mures), Asociatia Femeilor si Familiilor din Mediul Rural (jud. Bacau), Atena Delphi (jud. Cluj), Asociatia Necuvinte (Bucuresti) au beneficiat de cate £50.000 .

In plus, Fundatia Globala AVON alaturi de Asociatia ANAIS au organizat la Bucuresti al 16-lea eveniment Justice Institute. Justice Institute e un program inovator de formare al organizatiei globale Vital Voices si in egala masura un parteneriat public-privat care are scopul de a facilita raspunsurile holistice, coordonate ale specialistilor din domeniu in adresarea violentei impotriva femeilor. Timp de 3 zile, intre 14 si 16 noiembrie, cei 50 de participanti (procurori, judecatori, avocati, coordonatori ONG si asistenti sociali) alaturi de facilitatorii internationali au cautat solutii si au dezbatut bune practici din alte state.

JUSTICE INSTITUTE – Institutul de Justitie pentru Violenta de Gen in Romania