CSR BRAND: CARREFOUR

carrefour-cf

 

Grija pentru mediu: Lupta impotriva poluarii si a risipirii resurselor naturale fac parte din angajamentul Carrefour pentru o dezvoltare sustenabila atat in Romania, cat si in restul tarilor in care suntem prezenti. Actiunile de protejare a mediului implica atat proiectele de responsabilizare a clientilor si angajatilor, cat si cele de imbunatatire a operatiunilor sediului si a magazinelor pentru a asigura viitor cat mai verde generatiilor viitoare.

Solidaritate: Ne implicam activ in sustinerea financiara si logistica a programelor sociale pe teme de nutritie, educatie, sanatate si integrare profesionala.

Relatii interumane: Luptam pentru a le oferi o viata mai buna clientilor nostri, fara a uita ca, mai intai de toate, trebuie sa fim un angajator responsabil pentru oamenii care ne ajuta sa indeplinim acest obiectiv. Angajatii Carrefour beneficiaza de programe de formare continua care le permit avansarea in cadrul companiei. Incurajam dezvoltarea personala a acestora si ii sustinem, prin proiecte interne si prin colaborari cu partenerii nostri sociali, sa se implice in actiuni de voluntariat. Carrefour sustine diversitatea la locul de munca si ne mandrim cu un procent relevant de femei in pozitii de conducere dar si prin oferirea de sanse reale de angajare pentru beneficiarii atelierelor de reinsertie sociala colaboratoare.

Relatie furnizori: La Carrefour intelegem ca exista o relatie stransa intre o comunitate sanatoasa si prospera si o companie de succes. Carrefour a acordat intotdeauna prioritate produselor de provenienta locala, chiar si in cazul in care producatorii pot acoperi doar o mica parte din volumul necesar. Dezvoltarea unei colaborari stranse cu producatorii si procesatorii nationali atrage dupa sine beneficii atat economice, cat si de mediu, prin scurtarea distantelor de transport a marfurilor.

  • Caravana “Pofta de carte”: Caravana cuprinde sesiuni de citit ce se vor intinde pe tot parcursul anului scolar 2016-2017. Proiectul isi propune sa creasca carrefour-sesiuni-de-lectura-interactivanivelul de constientizare a importantei cititului interactiv, “cu glas tare”, dar si a necesitatii unei alimentatii sanatoase pentru copii. In cadrul programului,copiii de varsta prescolara – indiferent daca sunt inscrisi sau nu – sunt invitati alaturi de parintii lor sa participe la sesiuni de citit interactiv, cu glas tare, la gradinita din localitate.  La finalul acestor sesiuni, fiecare copil primeste propria carte (,,Sa mancam multe culori’’), personalizata cu numele lui de catre profesor, pe care o poate lua apoi acasa. Tema sesiunilor de citit de anul acesta este alimentatia sanatoasa, iar cititorii pornesc activitatea de la o carte publicata initial in limba engleza si adaptata de OvidiuRo pentru copiii din Romania.
  • Operatiunea Ghiozdanul: Prin aceasta actiune compania ureaza «Bine ati venit la scoala!» elevilor de clasa I care vor trece pentru prima data pragul carrefour-poza-operatiunea-ghiozdanulscolii. Astfel, echipele Carrefour vau vizitat scolile din cele 18 orase in care grupul Carrefour opereaza hipermarketuri si au oferit pachete cu rechizite unui numar de 44.936 de elevi din clasa I. In total, au fost vizitate 614 scoli din Bucuresti, Brasov, Buzau, Constanta, Drobeta, Focsani, Galati, Oradea, Suceava, Iasi, Targu Jiu, Botosani, Ploiesti, Sibiu, Cluj, Braila, Pitesti si Timisoara. Operatiunea Ghiozdanul face parte din strategia Carrefour de a se implica in societate, in diferite momente cheie din viata oamenilor, prin a oferi acestor copii sansa la o viata  mai buna, cu o educatie accesibila si continua.
  • Directionarea a 1% din vanzarea produselor marca proprie catre 55 echipe de fotbal de juniori: cARREFOUR C.S.M.S IasiCarrefour va directiona 1% din vanzarea fara TVA a produselor marca proprie si a produselor partenere special semnalizate la raft, catre cluburile de fotbal de juniori din 47 de orase din tara. Campania “Carrefour-Sponsorul fotbalistilor de maine” isi propune sa ofere clientilor Carrefour sansa de a deveni suporteri adevarati ai echipelor locale de fotbal de juniori, echipe ce se afla la inceput de drum, dar si sa incurajeze in acelasi timp pasiunea romanilor pentru fotbal. Astfel, Carrefour, alaturi de clientii sai, investeste in evolutia juniorilor in jucatori profesionisti si se mobilizeaza pentru sustinerea echipelor care au nevoie de resurse pentru a trece in etape sportive superioare.
  • “Ora Pamanului” la Carrefour Romania: Compania a marcat pe 19 Martie Ora Pamantului, prin implementarea in magazinele sale, dar si in centrele comerciale partenere actiuni de diminuare a consumului de energie electrica.  Alaturandu-se initiativei WWF Romania, Carrefour isi reafirma grija pentru mediul inconjutaror si angajamentul pentru o dezvoltare durabila, continuand totodata eforturile de imbunatatire a operatiunilor magazinelor prin intermediul unor sisteme integrate de economisire a energiei electice.
  • Primele 1000 de zile din viata unui copil, din momentul conceptiei, pe perioada sarcinii si continuand cu primii 2 ani de viata, sunt o perioada cruciala in determinarea sanatatii viitorului adult. Conceptul conform caruia stilul tau de viata iti poate afecta sanatatea este bine stiut, insa implicatiile sunt inca destul de neclare pentru multi dintre noi. Boli cronice precum cele cardiace, diabetul, obezitatea, bolile pulmonare sau osteoporoza nu sunt doar rezultatul stilului nostru de viata, ci poate fi legat de nutritia din primele 1000 de zile din viata noastra.
    Te invitam pe www.primele1000zile.ro sa descoperi mai multe despre importanta nutritiei in primele 1000 de zile.
  • “Fiecare Copil in Gradinita” alaturi de OvidiuRo:Din dorinta comuna de a ajuta copiii sa primeasca cea mai buna educatie disponibila si de a pune bazele unei societati sanatoase, impreuna cu Ovidiu Ro, ne implicam in lupta impotriva nivelului tot mai ridicat de abandon scolar. Inca din 2006, atunci cand am pus bazele acestui parteneriat, am sprijinit programul “Fiecare Copil in Gradinita” prin donatii de haine, rechizite si alimente necesare copiilor. Prin sprijinul financiar al Carrefour Romania si al Fundatiei Carrefour, OvidiuRo a oferit acces la educatie timpurie si o nutritie mai buna pentru peste 2.200 de copii cu risc ridicat de abandon scolar.
  • “Banca de Alimente” alaturi de Crucea Rosie: In septembrie 2009, pe fondul impactului crizei economice mondiale, Crucea Rosie Romana a lansat proiectul Banca de Alimente, o solutie imediata de ajutorare a persoanelor fara venituri sau cu venituri foarte mici. Proiectul presupune colectarea de alimente greu perisabile, donate de populatie in supermarketurile partenere si distribuirea acestora catre persoanele vulnerabile din Bucuresti si din tara pe baza anchetelor sociale. De-a lungul programului, 95.000 de familii si persoane singure au fost ajutate cu alimente de baza in greutate de 12 kg continand: ulei, zahar, faina, malai, orez, paste fainoase, conserve de carne sau peste, conserve de legume, biscuiti si alte produse alimentare greu perisabile. Pana in prezent a fost colectata din donatiile in magazinele Carrefour partenere o cantitate de 180.000 kg de alimente.
  • “Impreuna la scoala” este un proiect derulat impreuna cu Fundatia Caminul Phillip de prevenire a abandonului scolar si din cadrul familiilor, de integrare si reintegrare in sistemul educational. In fiecare an, Carrefour asigura necesarul de alimente pentru ca Fundatia sa poata oferi zilnic o masa calda celor peste 130 de copii proveniti din familii defavorizate, beneficiari ai Caminului Philip. Fundatia ofera sprijin umanitar copiilor defavorizati si familiilor acestora din cartierul Prelungirea Ferentari si satul Valea Nehoiasului, judetul Buzau.
  • Sustinerea Asociatiei Samusocial: Carrefour Romania si Fundatia Carrefour au contribuit activ la programele derulate de Samusocial Romania, Grupul Carrefour fiind unul dintre principalii parteneri care asigura zi de zi bunul mers al celor trei mari programe desfasurate de asociatie. Samusocial este singura organizatie neguvernamentala din Bucuresti care ofera ajutor celor aproximativ 5.000 de persoane adulte fara adapost din Capitala.
  • “Si eu traiesc sanatos!”, impreuna cu Fundatia Prais: Fundatia PRAIS a organizat pentru 170 de elevi din Bucuresti si Cluj-Napoca, implicati activ in miscarea nationala “Si eu traiesc sanatos!” – SETS, o expeditie cu tema “Descoperiti piramida alimentara!”, gazduita cu generozitate de 7 magazine Carrefour, cu ocazia Saptamanii Sanatatii, organizata de lantul de magazine la nivel national in 2015. Miscarea nationala “Si eu traiesc sanatos!” – SETS, care are ca obiective sa contribuie activ la prevenirea obezitatii infantile in randul copiilor cu varsta pana la 12 ani si promovarea stilului de viata sanatos in randul familiilor din Romania.
  • Operatiunea ghiozdane pentru boboci: Cu ocazia inceperii fiecarui an scolar, Carrefour Romania ofera aproximativ 45.000 de pachete cu rechizite, penare, dulciuri si alte surprize copiilor de clasa 1 din cele 17 orase in care este prezent cu hipermarketuri. Inca din prima zi de scoala, echipele Carrefour pornesc incarcate cu cadouri si ghiozdane pentru a-i surprinde pe cei mici intr-una dintre cele mai emotionante zile din viata lor.Proiectul se desfasoara cu acordul si sprijinul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti si al Inspectoratelor Scolare Judetene.

 

Ajutor umanitar in caz de urgenta

  • Ianuarie 2014 – Carrefour Romania a donat peste 3.900 kg de alimente pentru sinistatii din zonele afectate de viscol si ninsori abundente prin urmatorii colaboratori: Fundatia Mereu Aproape, Jandarmeria Romana si Kanal D.
  • Septembrie 2013 – Carrefour Romania a fost una dintre primele companii care au ajutat persoanele afectate de inundatiile din judetul Galati, oferind paturi, alimente greu perisabile, ulei si apa sinistratilor din localitatea Cudalbi, ale caror gospodarii au fost distruse de ploile abundente din prima parte a lunii septembrie.
  • Fundatia Carrefour a donat aproximativ 15.000 de euro pentru a ajuta persoanele care au inregistrat cele e mai mari daune sa isi refaca viata. Donatia, constand plite cu gaz, vase si detergenti a fost facuta in beneficiul direct al aproximativ 1000 de oameni.
  • Februarie 2012 – O echipa de angajati Carrefour Buzau a adus alinare sinistratilor din judet prin oferirea de apa si alimente persoaneor afectate de inundatiile masive de la inceputul lunii februarie.

Alte organizatii partenere: Fundatia Renasterea, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei si Salvati Copiii Romania.

 Proiecte de MEDIU:

  • SIGUREC: Alaturi de Green Group, implementam statii inteligente de preluare a deseurilor direct de la consumatori prin sistemele SIGUREC.In prezent, statiile sunt amplasate in 12 orase cu hipermarketuri Carrefour, SIGUREC fiind cea mai moderna solutie de colectare selectiva la ora actuala in Romania, cu un sistem automatizat de preluare a deseurilor si un software inteligent ce inregistreaza fiecare deseu introdus. Oamenii pot aduce la SIGUREC peste 10 tipuri de materiale reciclabile, avand garantia ca toate ajung direct in fabricile de reciclare din Romania. Impreuna cu Green Group, oferim utilizatorilor sistemelor SIGUREC recompense in functie de cantitatea colectata, sub forma de vouchere de cumparaturi valabile in hipermarketurile Carrefour.
  • Colectarea bateriilor uzate: Am lansat in hipermarketurile din toata tara un program de colectare a bateriilor si a acumulatorilor uzati. Fiecare client care recicleaza 4 baterii sau acumulatori portabili va fi recompensat cu o baterie noua Marca Proprie Carrefour.
  • Sustinerea Asociatiei Ateliere Fara Frontiere:Carrefour sustine colectarea, reciclarea de DEEE si revalorizarea materialului IT, fiind una dintre firmele care au donat peste 5500 de calculatoare in perioada 2008-2013 pentru a fi reconditionate si donate catre 1000 de scoli si asociatii din intreaga tara. Totodata, compania sustine proiectul Remesh dezvoltat de Ateliere fara Frontiere in vederea confectionarii gentilor, mapelor de conferinte si a portofelelor din mesh-uri publicitare ca o solutie de reciclare prietenoasa cu mediul.

 

Carrefour – 2015 Annual Activity and Responsible Report by CSRMedia Network