CSR BRAND – Coca Cola HBC

coca-cola-hbc-cf

 

Coca-Cola HBC si-a inceput activitatea in Romania in 1991, iar implicarea pe plan local a crescut de-a lungul anilor. Cele 3 fabrici din Ploiesti, Timisoara si Poiana Negrii deservesc aproximativ 22 de milioane de consumatori pe piata locala. Strategia Coca-Cola HBC este construita pe principiul crearii si distribuirii de valoare tuturor partilor co-interesate: consumatori, clienti, comunitati, angajati.

Irina Ionescu - coca colaSustenabilitatea este o prioritate pentru noi si face parte din strategia de afaceri Coca‑Cola HBC. Importanta pe care o acordam acestei zone merge dincolo de cifre si rapoarte: colegii nostri sunt ambasadori ai sustenabilitatii, promoveaza in mod activ un stil de viata responsabil. Foarte multi dintre ei se implica direct in reducerea impactului asupra mediului, sunt voluntari in proiecte de mediu si proiecte pentru comunitate. Raportul pentru anul 2015 arata evolutia noastra in aceasta zona, de care suntem foarte mandri. Insa bucuria cea mai mare vine din faptul ca vedem cum echipa Coca‑Cola HBC sustine filozofia companiei: suntem, intotdeauna, ceea ce lasam dupa noi. Si, asa cum spune si titlul raportului: Viitorul incepe azi. Cu noi.” – Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca‑Cola HBC Romania

Domeniile de interes

Intrucat provocarile sociale si de mediu se inmultesc si se diversifica, Coca-Cola HBC isi concetreaza actiunile pe trei piloni strategici:

  • Protejarea mediului si a resurselor de apa
  • Dezvoltarea comunitatii si a tinerilor
  • Sanatate si stare de bine

Eforturile de eficientizare a costurilor sunt sustinute de programe de mediu care vizeaza reducerea consumului de energie, apa si ambalaje.

  • DupaNoi:   Proiectul „Dupa Noi” a inceput cu Tara Dornelor, o zona foarte speciala pentru Coca-Cola HBC, pe de o parte pentru ca este unul din putinele locuri din Coca Cola HBC - Dupa Noi 11tara unde mediul natural a ramas intact, iar oamenii au ramas autentici, si pe de alta parte pentru ca este zona de unde izvoraste apa pentru produsele Dorna, Dorna Izvorul Alb si Poiana Negri. In Tara Dornelor, mai precis in Poiana Negrii, compania detine fabrica de imbuteliere a apei minerale, aici locuind peste 150 de angajati Coca-Cola HBC si familiile lor.

Strategia platformei “Dupa Noi” are in vedere crearea de continut pentru promovarea zonei, a oamenilor, traditiilor si mestesugurilor din Tara Dornelor, precum si incurajarea unui stil de viata responsabil, prietenos cu mediul inconjurator. Tara Dornelor a fost doar primul popas, iar in 2017 Dupa Noi a ajuns si la cascada Bigar.

  • ThinkBigar; Coca-Cola HBC, in parteneriat Viitor Plus, a reamenajat traseul eco-turistic din zona cascadei Bigar Coca Cola HBC - Dupa Noi 16 Demarate in luna iulie 2016, lucrarile de amenajare eco-turistica au vizat dezvoltarea unui traseu turistic coerent – incepand cu accesul in zona cascadei Bigar si continuand cu restul obiectivelor turistice din apropierea sa.

Ideea proiectului apartine angajatilor Coca-Cola HBC din fabrica de la Timisoara, care au remarcat potentialul zonei si si-au dorit ca accesul la baza cascadei sa fie mai usor si sigur. Valoarea totala a fondurilor alocate proiectului este de aproximativ 140.000 de euro. Proiectul de amenajare contribuie la protejarea cadrului natural si la valorificarea potentialului turistic al zonei. Proiectul face parte din platforma de sustenabilitate DupaNoi.ro.

  • La TINEri este puterea: Proiectul „La TINEri este Puterea„ este adresat tinerilor care nu au inca un loc de munca, obiectivul principal fiind acela de a le creste sansele de a deveni activi pe piata muncii. “La TINEri este puterea” este un program local, parte a initiativei #YouthEmpowered lansata de Grupul Coca-Cola HBC, in parteneriat cu The Social Incubator si se concentreaza pe dezvoltarea de aptitudini profesionale si personale care sa contribuie la imbunatatirea vietii tinerilor prin cresterea sanselor de angajare pentru acestia, dar si prin stimularea capacitatii de a lua decizii care sa le influenteze pozitiv viitorul. Mentionam Social Incubator drept parteneri.
  • Scoala de mers pe munte:  Scoala de Mers pe Munte a ajuns in 2017 la a treia editie. Proiectul desfasurat de Coca-Cola HBC in parteneriat cu Tasuleasa Social are ca obiectiv instruirea persoanelor dornice sa isi insuseasca un stil de viata activ si sanatos prin dobandirea cunostintelor necesare referitoare la mersul pe munte si prin punerea acestora in practica. In acest mod, compania pune in valoare potentialul natural al Muntilor Calimani, a Tarii Dornelor si al imprejurimilor. Parte din proiect este si Padurea Pedagogica, o padure care se intinde pe o suprafata de trei hectare si include elementele necesare care sa-i ajute pe tineri sa inteleaga rolul apei curate in natura.
  • Ziua Buna, Ziua Voluntarilor Mici: Ziua Buna! – Ziua Voluntarilor Mici este un proiect Coca-Cola HBC in parteneriat cu Tasuleasa Social, care ii invata pe elevii din mediul rural ce inseamna sa fii voluntar si cum poti aduce un plus de valoare comunitatii in care locuiesti.  Proiectul isi propune sa promoveze activitatile de voluntariat in zonele rurale, prin incurajarea participarii elevilor, profesorilor si parintilor, dar si al autoritatilor locale. Prin implicarea in activitati de voluntariat in comunitatea lor, locuitorii participa la rezolvarea unor probleme ale comunei din care fac parte, astfel dezvoltandu-se spiritul civic si responsabilitatea acestora.

Coca-Cola HBC, recunoscuta, pentru al doilea an consecutiv, drept cea mai responsabila companie din Romania: Coca-Cola HBC a fost recunoscuta, pentru al doilea an consecutiv, drept cea mai responsabila companie din tara, ocupand locul 1 in topul celor mai transparente si implicate companii din Romania privind responsabilitatea sociala si de mediu, „Romania CSR Index”. Coca-Cola HBC Romania a obtinut un punctaj de 94,57%, in crestere cu aproximativ 9 procente fata de punctajul obtinut in anul 2016.

 

 

Coca Cola HBC – Raport de Sustenabilitate – 2015