CSR Brand: DHL Romania

dhl-cf


Responsabilitatea corporativa este parte integranta a strategiei de afaceri a companiei. Avand motto-ul “Responsabilitate pentru viata”, DHL este o companie dedicata dezvoltarii de durata, imbinand experienta locala cu prezenta globala, in beneficiul oamenilor si al mediului inconjurator, punand accentul pe trei arii strategice de implicare – GoGreen (grija fata de mediul inconjurator), GoTeach (programul axat pe educatie) si GoHelp (grija fata de oamenii aflati in situatii dificile). Totodata, compania sustine voluntariatul angajatilor (Global Volunteer Day, Fundatia Living Responsibility).

Principalul obiectiv al programului GoGreen este minimizarea impactului operatiunilor de afaceri asupra mediului (emisiile de dioxid de carbon).

Incepand cu anul 2010 DHL Romania a aderat la acest program, continuand sa mentina certificarea ISO 14001 si sa-si asume obiective si responsabilitati in cadrul GoGreen Program, precum:
* CFA reporting la nivel de locatie DHL RO pentru toate resursele consumate: combustibil, energie, apa;
* Managementul deseurilor reciclabile si municipale;
* Evenimente de mediu dedicate cresterii implicarii in atingerea obiectivelor de mediu;
* Reducerea consumurilor, reciclarea ambalajelor DHL si a deseurilor din locatii, valorificarea deseurilor reciclabile etc.
Obiectivul companiei vizeaza imbunatatirea eficientei de carbon a intregii activitati a grupului DHL cu 30% fata de nivelurile actuale, pana in anul 2020. Principalele elemente ale programului GoGreen sunt optimizarea flotei in reteaua noastra, imbunatatirea eficientei energetice a cladirilor, introducerea unor tehnologii inovatoare, mobilizarea fortei de munca, inclusiv pentru subcontractorii si clientii companiei.

Prin Programul GoTeach compania si-a propus sa indrepte atentia societatii asupra oportunitatilor de viitor ale tinerilor. GoTeach reprezinta o arie cheie in cadrul strategiei de responsabilitate sociala DPDHL. Compania dezvolta si sprijina initiative educationale si ii ajuta pe tineri sa-si dezvolte abilitatile si cunostintele, prin programe precum:
UPstairs – Program de burse pentru copiii angajatilor
• Suport financiar, acordare burse, plata taxe scolare
Sprijin individual, ex: mentoring, cursuri de limbi straine sau IT, internships la DPDHL
• Obiectiv: permite copiilor angajatilor sa atinga niveluri mai ridicate de educatie
Partneriat cu Teach First Deutschland
• DPDHL este partener fondator si sponsor principal
• Absolventii de facultate sunt sprijiniti sa predea timp de 2 ani in scoli din zone defavorizate
• Obiectiv: Mai multa egalitate a sanselor in educatie; recrutarea de viitori angajati pentru companie
Partneriat cu Teach For All (TFAll)
• Sprijina dezvoltarea retelei globale a organizatiilor partenere Teach For All
• Colaboreaza cu organizatii nationale partenere in Peru, Chile, Argentina si India, sprijina infiintarea de organizatii partenere noi in Spania si Brazilia
• Obiectiv: Mai multa egalitate a sanselor in educatie; recrutarea de viitori angajati pentru companie
Partneriat cu SOS Satele Copiilor
• Colaborare cu cateva asociatii nationale SOS Satele Copiilor
• Obiectiv: Cresterea sanselor tinerilor de a-si gasi de lucru, prin voluntariatul angajatilor.

Prin Programul GoHelp compania ofera acces Organizatiei Natiunilor Unite la competenta in logistica si in reteaua globala.

 

  • Maratonul DHL Stafeta Carpatilor a adunat la start peste 1.500 de alergatori:  DHL Express Romania, cu sprijinul Ministerului Tineretului si Maraton DHL_StartSportului si al Directiei pentru Sport a Judetului Brasov, a organizat a saptea editie a evenimentului caritabil Maratonul DHL Stafeta Carpatilor pe traseul Predeal – Paraul Rece – Rasnov – Poiana Brasov, adunand peste 2000 de persoane (alergatori si suporteri) pe platoul de la Stana Turistica din Poiana Brasov. Sumele stranse la zi, in valoare de 12 000 de euro (din taxele de participare), la care se adauga si alte donatii, vor fi directionate catre Comitetul National Paralimpic, pentru a-i sustine pe sportivii paralimpici romani la Jocurile Paralimpice de la Rio din 2016.

 

  • DHL Express Romania a livrat kit-uri de rugby-tag in 799 de scoli din tara: DHL Express Romania, in colaborare cu DHL VanFederatia Romana de Rugby, a dat kit-uri de rugby-tag in 799 de scoli din tara, prin intermediul proiectului „DHL livreaza rugby”. Pe langa traditionalul balon de joc si centurile tag, kit-ul contine informatii concentrate pentru pregatirea lectiilor, intr-un format usor accesibil, toate dotarile necesare pentru desfasurarea orelor in siguranta si in acelasi timp in concordanta cu regulamentul jocului de rugby-tag, informatii despre beneficiile jocului de rugby si perspectivele practicantilor. Proiectul se inscrie in seria actiunilor de popularizare a rugbyului de catre Federatia Romana de Rugby. „DHL livreaza rugby” a trimis kit-ul de rugby-tag in 799 de scoli din Romania, fiind acoperite toate judetele, indiferent de traditia pe care o au in sportul cu balonul oval.

 

  • Maratonul DHL Stafeta Carpatilor:  DHL Express Romania, cu sprijinul Directiei pentru Sport a Judetului Brasov, a organizat a cincea editie a “Maratonului DHL Stafeta maraton DHL_ start 2014Carpatilor” pe traseul Predeal – Paraul Rece – Rasnov – Poiana Brasov. Cei peste 10.000 de euro stransi in urma acestei editii (taxe de inscriere si donatii separate) au fost directionati catre organizatia Salvati Copiii, pentru programul “Educatie si Informare impotriva consumului de droguri in randul tinerilor”. Proiectul isi propune sa informeze peste 8000 de elevi si studenti din 120 de scoli din Bucuresti si alte 12 judete, printre care si Brasov, despre efectele dezastruoase ale drogurilor asupra tinerilor. Maratonul DHL – Stafeta Carpatilor este un eveniment cu o traditie de 4 ani, devenind cel mai popular eveniment de acest gen din Romania cu un numar de participanti in continua crestere. In doar patru editii, Maratonul DHL s-a impus ca un eveniment de notorietate, numarul alergatorilor fiind de peste 2000, in timp ce, mai mult de 80 de companii importante si-au aliniat echipe proprii la start.
  • Sustinerea formarii profesionale a studentilor la ASE: DHL, in colaborare cu ASE Bucuresti, a organizat un workshop interactiv in care studentii au fost provocati sa raspunda la intrebarea “Cat de conectati suntem?” si cum influenteaza conetivitatea lumea logistica.
  • GoGreen. Programul cuprinde multiple arii de evaluare si monitorizare ale impactului asupra mediului, precum si aplicatii IT dezvoltate de DHL care permit controlul lunar al amprentei de carbon si raporteaza factorii principali de impact, astfel incat acestia pot fi diminuati prin actiuni locale, dar si la nivel national in toate Punctele de Lucru.In 2012, compania a redus cu 7% cantitatea de dioxid de carbon emis per kilogramul de expediere transportata la nivel DHL Romania, comparativ cu 2011.
  •  UpStairssustinem educatia pentru copiii angajatilor. Proiectul sprijina copii si tinerii care vor sa isi dezvolte cunostintele si abilitatile necesare succesului in scoala si in viata, dar carora familia nu le poate asigura sprijinul necesar.
  • Grupul de Voluntariat DHL: Grupul de voluntariat a fost creat in 2012 la initiativa angajatilor, iar din el fac parte circa 20% din angajatii companiei. Ei au initiat si desfasurat diferite activitati cum ar fi: zugravirea a 4 case de copii din toata tara, 6 intalniri de joaca si invatatura cu copiii orfani, donatii de haine, carti si jucarii, expozitii cu vanzare (banii au fost trimisi pentru sprijinul tinerilor cu handicap), donari de sange etc.
  • Think, Eat, Save  – Ziua Mediului 2013: Pe 5 Iunie 2013 angajatii companiei au sarbatorit Ziua Mediului 2013, care a avut o tematicaDHL 3 gastronomica si anume: Think, Eat, Save (Gandeste, Mananca, Salveaza). Impreuna cu Marius Tudosiei de la “Bacania Verde” s-au dezbatut subiecte legate de tot ce inseamna mancare sanatoasa si…buna.
    Evenimentul s-a bucurat de prezenta angajatilor din Head Office, cat si a celor din GTW Otopeni.
    Ziua s-a incheiat cu o concluzie optimista: Avem nevoie de mancare putina si buna! Deci… Think, Eat, Save.
  •  GoHelp: DHL Salveaza Vieti: La inceputul anului 2013 angajatii DHL Express Romania din Bucuresti si provincie au participat la o ampla actiune de donare de sange la nivelul intregii tari. DHL salveaza vietiSangele a fot recoltat de Institutul de Hematologie, ei fiind singurii autorizati pentru aceasta actiune. De asemenea, inainte de donare fiecare angajat a fost consultat de un medic al Institutului si numai dupa ce acesta si-a dat acordul au putut deveni donatori.
    La nivelul intregii tari, au fost verificati medical 45 voluntari, din care 29 au primit aprobarea pentru donare.
  • DHL Global Volunteer Day: Cele doua evenimente Global Volunteer Day din anul 2013 s-au desfasurat pe 6 septembrie, in Bucuresti la Centrul DHL Global Volunteer Dayde Zi “Harap Alb” si in Sibiu la  Asociatia Filantropica “Sf. Nicolae”. Evenimentele au fost organizate de catre DHL impreuna cu Asociatia “Noi Orizonturi – Familia” si cu sprijinul angajatilor DHL. Compania a donat ghiozdane pentru 115 copii din Bucuresti si Sibiu, ghiozdane care au fost umplute cu rechizite de catre angajatii DHL.
    Voluntarii DHL au participat in mod activ la programele de divertisment create special pentru cele doua evenimente si al caror scop a fost sa aduca zambete si voie buna pe chipurile copiilor prezenti.

DHL Corporate Responsibility Report 2012