CSR Brand: GSK Romania

gsk-cf

 

Compania farmaceutica GlaxoSmithKline (GSK) Romania este  un partener constant al comunitatilor locale. In perioada 2007-2012, compania a  investit 2 milioane de dolari in proiecte sociale si de sanatate, realizate impreuna cu parteneri din societatea civila. Parteneriatele pe care le-a creat si actiunile companiei sunt in linie cu obiectivul GSK de a contribui la cresterea sperantei de viata a romanilor, tara noastra fiind pe ultimul loc in randul statelor Uniunii Europene in aceasta privinta.
GSK_program_intern_de_reciclare0_2012De asemenea, toate proiectele derulate de GSK Romania se bazeaza pe nevoile stringente ale romanilor in domeniul sanatatii, nevoi semnalate si de cele mai recente rapoarte ale Organizatiei de Sanatate (OMS) si ale Bancii Mondiale. Avand in vedere aceste statistici ingrijoratoare, compania dezvolta programe de sanatate si de educatie in sanatate concepute pe termen lung in domenii critice precum mortaliattea infantila, comunitatile izolate sau ingrijirea paliativa.
Pentru implementarea acestor proiecte compania a investit in Romania, numai in ultimii 5 ani, aproximativ 2 milioane de dolari.

Compania si-a propus contribuie la binele societatii si al mediului inconjurator prin dezvoltarea si implementarea unor practici de business responsabile. Astfel, responsabilitatea companiei este ilustrata in tot ceea ce face – incepand cu calitatea medicamentelor si vaccinurile pe care le produce, pana la relatia cu angajatii, furnizorii si clientii si parteneriatele cu societatea civila.

Strategia de responsabilitate sociala a GSK este gandita pentru a raspunde celor mai importante nevoi ale comunitatilor locale din domeniul sanatatii. Astfel, compania si-a propus sa contribuie si la cresterea sperantei de viata a romanilor. Rapoartele OMS arata faptul ca Romania are cea mai scazuta speranta de viata, respectiv cea mai ridicata rata a mortalitatii infantile din Uniunea Europeana (aceasta fiind de doua ori mai mare decat media europeana). Prin consultarea partenerilor si pornind de la aceste statistici, compania si-a construit strategia de responsabilitate sociala pe trei piloni principali:

  • Sanatate pentru toti: Ne preocupa sanatatea comunitatilor din Romania si facem tot ce ne sta in putinta pentru a contribui la cresterea calitatii vietii a acestora. Astfel, prin tot ceea ce facem ne dorim sa ajutam la dezvoltarea unei societati sanatoase. Investim in cercetarea si dezvoltarea de noi medicamente si vaccinuri inovatoare pentru a gasi solutii de a lupta cu cele mai grave si raspandite boli din lume, in cele mai importante arii terapeutice. De asemenea, colaboram indeaproape cu autoritatile din Romania pentru a creste accesul pacientilor la tratamente si ingrijire medicala.
  • Oameni si comunitati: Ne dorim sa fim mai mult decat o companie farmaceutica. Prin urmare, punem accent pe dezvoltarea angajatilor si a comunitatilor din intreaga tara. De aceea, derulam programe de sanatate si educatie in sanatate pentru solutionarea celor mai grave cauze din comunitatile izolate. Programele noastre sunt create pentru a fi derulate pe termen lung, obiectivul nostru final fiind acela de a schimba viata oamenilor din aceste comunitati nu prin interventii specifice, ci prin incurajarea acestora de a identifica solutii prin care pot deveni sustenabile
  • Comportament etic: Pentru noi, conduita etica este o prioritate si in tot ceea ce facem ne ghidam dupa valorile noastre – respect pentru oameni, transparenta si integritate. Sustinem parteneriate transparente, pornind de la angajatii nostri si mergand pana la specialistii din domeniul sanatatii sau la partenerii din zona asociatiilor de pacienti cu care colaboram. In fond, noi existam pentru a contribui la imbunatatirea vietii pacientilor si avem grija intotdeauna ca modul in care relationam cu toti partenerii nostri (specialisti din sistemul medical romanesc, reprezentanti ai autoritatilor) sa se bazeze pe respect fata de pacient.

GSK este pionier in ceea ce priveste promovarea transparentei in industria farmaceutica si sustine eforturile tuturor companiilor in directia consolidarii standardelor etice in intreaga industrie. Compania a adoptat in ultimii ani un set de principii si reguli, numite Scientific Engagement, care guverneaza interactiunea cu partenerii nostri si garanteaza distinctia clara dintre activitatile stiintifice si cele promotionale.

Proiecte 2012:

  • Viata cu HIV: Programul vizeaza sustinerea persoanelor seropozitive in lupta lor de zi cu zi cu boala. Prin serviciul SMS+, pe care pacientii cu HIV din Romania il pot utiliza gratuit prin completarea unui formular existent pe website-ul programului, acestia pot primi pana la 2 sms-uri pe zi care sa le aminteasca de administrarea tratamentului.
  • Copiii pretiosi: Proiectul vizeaza facilitarea accesului la servicii medicale pentru tinerele insarcinate infectate cu HIV sau expuse la virus, sa asigure ingrijirea nou-nascutilor expusi si sa previna problemele de sanatate si sociale ale copiilor cu varste cuprinse intre 1 si 4 ani, expusi la HIV.
  • Pelicanii sanitari: Proiectul consta in sustinerea de lectii de prim-ajutor si dotarea scolilor din regiune cu truse de prim-ajutor si materiale didactice. Proiectul Pelicanii sanitari a incercat sa raspunda unora dintre cele mai grave probleme mentionate in raportul Delta Warning Report 2012 – Raportul de evaluare a starii de sanatate a copiilor din Delta Dunarii, realizat in noiembrie 2011 de Asociatia Salvati Dunarea si Delta, cu sprijinul GSK Romania.
  • GSK Traineeship Programme: Programul presupune recrutarea de tinere talente si sprijinirea acestora in construirea carierei.
  • Sistem de colectare selectiva a deseurilor in birourile din Bucuresti ale companiei Proiect-pilot:  Programul face parte din strategia implementata de GSK la nivel global de protejare a mediului pe intreg lantul de productie, de la materia prima pana la reciclarea ambalajelor.

Proiecte 2011:

  • Fiecare copil conteaza: Program-pilot de reducere a mortalitatii infantile, realizat cu sprijinul GlaxoSmithKline Romania (GSK) si al Directiilor de Sanatate Publica. Proiectul a fost implementat in 16 localitati defavorizate din mediul rural, respectiv din judetele Brasov, Caras-Severin, Dambovita si Vrancea.
  • Ceatalchioi (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: In cadrul proiectului au fost efectuate analizele biologice pentru 50 de copii (din totalul celor 61), iar 41 au fost consultati si de catre medici, dupa cum urmeaza: 10 prescolari, 20 de copii din ciclul primar si 14 din cel gimnazial. Obs: In cadrul intregului proiect au beneficiat de servicii medicale de 513 copii cu varste cuprinse intre 1 si 15 ani, carora le-a fost realizat un examen medical complet. Au fost examinati un numar de 269 baieti (52%) si 244 fete (48%). Varsta medie a celor doua grupuri a fost de 10 ani pentru baieti si de 9 ani pentru fete.
  • Pardina (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: Din cei 64 de copii care studiaza la scoala din localitate, in cadrul proiectului au fost consultati 55 de copii, dupa cum urmeaza: 9 prescolari, 15 din clasele primare si 31 de la gimnaziu.
  • Maliuc (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: Din cei 35 de copii de la Maliuc au fost consultati 29, dupa cum urmeza: 4 prescolari, 12 din ciclul primar si 13 de la gimnaziu.
  • Partizani (Tulcea) – Evaluarea starii de sanatate a copiilor din Delta Dunarii: Din cei 35 de copii din Partizani, au fost consulati 8 din 9 prescolari, 11 din 13 copii din ciclul primar si 12 din 13 din ciclul gimnazial.
  • Gorgova (Tulcea) – Evaluarea starii de sanatate a copiilor din Delta Dunarii: La Gorgova au fost consulati toti cei 5 prescolari si 4 din cei 6 copii din ciclul primar. Sprijinul financiar al GSK pentru acest proiect in toate cele 10 localitati s-a ridicat la peste 60.000 de euro. Populatia beneficiara a proiectului a constat intr-un numar de 513 copii cu varste cuprinse intre 1 si 15 ani, carora le-a fost realizat un examen medical complet.
  • Chilia Veche (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: Evaluarea starii de sanatate a copiilor din Delta, in paralel cu derularea unei campanii de educatie pentru sanatate.
  • Periprava (Tulcea) – Evaluarea starii de sanatate a copiilor din Delta Dunarii:  In cadrul proiectului, in aceasta localitate au  fost consultati un numar de 29 de elevi.
  • CA Rosetti (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: In comuna C.A. Rosetti au fost consultati peste 90% din totalul de copiilor care invata la cele trei scoli din comuna, respectiv la scolile din: Periprava, Rosetti si Letea. Astfel, din cei 25 de prescolari, au fost consultati 22. Cei 29 de copii din clasele I-IV au fost consultati in proportie de 100%, iar din cei 40 de copii din ciclul gimnanzial au fost consultati 37.
  • Letea (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: Scoala din Letea nu a avut parte de o renovare generala, insa, in urma unei campanii umanitare, o sala de clasa a fost reamenajata.
  • Sfantu Gheorghe (Tulcea) – Sanatatea copiilor din Delta Dunarii: Din cei 74 de copii din localitate, in cadrul proiectului au fost consultati 11 prescolari din cei 18 inscrisi, 17 copii din ciclul primar din 24 si 27 de copii din ciclul gimnazial din 32.
    Principalele probleme de sanatate ale copiilor din Delta sunt bolile parazitare si problemele stomatologice. Peste jumatate din copiii investigati in cadrul intregului proiect prezentau cel putin o carie la data efectuarii controlului medical general.

* da click pe fiecare proiect in parte pentru a afla detalii.

 GSK_Raport de Responsabilitate Sociala 2012

GSK Raport de Sustenabilitate 2011 by CSRmedia.ro Network