CSR BRAND: KAUFLAND Romania

kaufland-cf

kaufland-responsabilitate

Noi, la Kaufland, luam in serios responsabilitate pe care o avem fata de mediu si fata de societate. De aceea, asumarea responsabilitatii ecologice si sociale reprezinta un aspect esential al politicii noastre corporative.
In calitate de companie responsabila, suntem constienti de importanta si influenta pe care au actiunile noastre asupra mediului si asupra societatii, de aceea ne implicam in proiecte care aduc schimbarea in bine.


Protectia mediului la nivel de companie :
Ne concentram in special pe gestionarea responsabila a resurselor naturale. In acest fel dorim sa reducem cat mai mult impactul pe care il au actiunile noastre asupra mediului inconjurator.

Masuri de protectia mediului:

  • De la pungi biodegradabile pana la folosirea materialelor durabile, gandim ecologic fiecare actiune intreprinsa.
  • Sistem performant de climatizare: Noile noastre magazine nu folosesc pentru climatizare petrol sau gaze. In acest mod, contribuim in mod activ la protejarea climei.
  • Alegem sortimentul cu responsabilitate: Schimbarile climatice, diminuarea considerabila a resurselor naturale si pierderea biodiversitatii: avand in vedere provocarile timpurilor noastre, este important sa actionam responsabil fata de mediu. Astfel, acordam o grija deosebita alegerii sortimentului nostru.

Angajamentul fata de societate

  • Sustinem copiii provenind din medii defavorizate sa mearga la scoala si ne implicam in proiecte prin care promovam un stil de viata sanatos. Principiul esential este cel clasic: o minte sanatoasa in trup sanatos.
  • Punem accentul pe educatie: Viitorul sta in educatie. De aceea sustinem proiecte educationale si sociale care reafirma aceasta pozitie.
  • Promovam o viata echilibrata:  Intr-o lume a automobilelor, sportul nu trebuie neglijat. Sustinem miscarea si un stil de viata activ si sanatos.
  • Actiuni ecologice:  Avem convingerea ca actiunile ecologice intreprinse, cat de mici, contribuie semnificativ la un mediu echilibrat. Prin actiunea ”Let’s do it, Romania!” au fost adunate gunoaiele din arealele naturale ale tarii. Iar prin plantarea unei perdele de copaci de-a lungul depozitului central din Ploiesti, am crescut efectivul de copaci, creand astfel premisele unui mediu mai curat, oxigenat.

 

  •  Centru de tranzit in Baia Mare:  Kaufland Romania a sustinut realizarea Centrului de Tranzit, Asistenta si Consiliere din Baia Mare, construit de Fundatia Hope and Homes for Kaufland centrul-de-tranzit_02_inagurareChildren. Amplasat  pe un teren pus la dispozitie de Primaria Municipiului Baia Mare, noul centru are o capacitate de 19 locuri in garsoniere. Acesta a fost realizat cu scopul de a rezolva problema critica a locuirii, dar si a educatiei si asistarii tinerilor vulnerabili pentru ca acestia sa poata incepe o viata independenta si sa aiba acces la un loc de munca. Tinerii care parasesc sistemul de protectie a copilului beneficiaza de cazare pe o perioada cuprinsa intre 6 si 24 de luni, precum si de sprijinul permanent al unui asistent social, al unui psiholog si al unui asistent medical. In tot acest timp, ei primesc alocatia de hrana, stabilita conform legii, costurile utilitatilor fiind suportate de Serviciul Public de Asistenta Sociala (SPAS) Baia Mare.
  • Traieste fresh”: Kaufland Romania a lansat campania „Traieste fresh”, un concept bazat pe un stil Andrei Rosu_ambasador al platformei Traieste Fresh_de viata sanatos ce porneste de la prospetimea alimentelor consumate in fiecare zi si merge pana la o noua filosofie de viata. Cu ocazia acestei campanii, Kaufland Romania lanseaza un proiect la nivel national, adresat tuturor romanilor: platforma digitala www.kaufland.ro/traiestefresh,  unde cititorii vor putea gasi in permanenta invitatii la noi provocari si experiente traite pentru prima data in viata: sfaturi si lucruri mai putin stiute despre rolul alimentelor proaspete in nutritie, oferite de dr. Serban Damian, nutritionist, retete culinare in combinatii fresh marca Chef Foa si informatii despre cum sa ajungi la un stil de viata sanatos, impartasite romanilor de Andrei Rosu.
  • Sustinerea initiativei „Atlantic Challenge”: Kaufland fb_post_cu-barca-pe-atlantic_1200x900Romania sustine initiativa „Atlantic Challenge”, in care 4 romani vor traversa pentru prima data Oceanul Atlantic intr-o barca cu vasle. Astfel, Andrei Rosu (39 ani, sportiv de anduranta, ultra-maratonist, detinator de recorduri nationale si mondiale, primul roman care a traversat inot Canalul Manecii in 2015 si castigator al locului 3 in tandem la maratonul Polul Nord din 2016), alaturi de Vasile Osean (37 ani, doctor – medicina sportiva) vor forma prima echipa romaneasca ce va traversa Atlanticul vaslind, in cadrul celei mai dure curse de canotaj din lume: „Talisker Whisky Atlantic Challenge”.
  • Finantare sectia de pediatrie a Centrului de ingrijire paliativa HOSPICE:Kaufland Romania sustine HOSPICE Casa Sperantei in asigurarea de servicii integrate in cadrul Kaufland - HOSPICE 18mai_03sectiei de pediatrie a Centrului de ingrijire paliativa din Bucuresti. Costurile realizarii proiectului sunt de 610.000 de euro, pe o perioada de doi ani. 75% din aceasta suma este acoperita de Kaufland Romania, restul fiind furnizat de HOSPICE Casa Sperantei. Sectia este compusa dintr-o unitate cu o capacitate de 8 paturi, un centru de zi, un cabinet de consultatii, o sala de stimulare multisenzoriala, un cabinet de explorari functionale, sala de kinetoterapie, Scoala HOSPICE, in care activitatile educationale sunt concepute individualizat pentru cresterea autonomiei personale si a stimei de sine, si va avea si echipa de ingrijire la domiciliu si in spitalele partenere.
  •  Olimpiadele Kaufland: Compania  va premia 103 institutii de invatamant cu pana la 40.000 de euro dupa ce au trecut proba Olimpiadelor Kaufland, un proiect national infografic Olimpiadele Kauflandorganizat impreuna cu Scoala de Valori. Locul intai va fi premiat cu 40.000 de euro, locul doi cu 30.000 de euro, iar urmatoarele 101 scoli din clasament vor fi recompensate cu cate 20.000 de euro fiecare. Premiile vor fi folosite pentru proiecte dedicate scolilor, cu scopul imbunatatirii actului educational. Pentru a fi castigatoare, unitatile de invatamant au format echipe de elevi si dascali si au desfasurat actiuni de diferite categorii pentru care au primit punctaje. Intreg procesul de selectie a castigatorilor a avut la baza un sistem electronic.
  • Partener strategic al Habitat for Humanity Romania: Kaufland Romania a devenit partener strategi_vip9170-1200x900c misiunii Habitat for Humanity Romania, de a eradica locuirea saracacioasa. Astfel, peste 1.000 de familii vor avea o locuinta noua sau una mai sigura si mai calduroasa. Contributia Kaufland va facilita constructia de locuinte pentru familii cu venituri mici, renovarea caselor Processed with Snapseed.pentru familii ce traiesc in saracie extrema si interventii pentru prevenirea riscului de incendii si inundatii in gospodariile aflate in zone predispuse dezastrelor.


  • Centru pentru copiii cu autism in zona Pipera: Asociatia Help Autism, cu sprijinul Kaufland Romania, a deschis primul centru de servicii gratuite integrate in autism din zona de nord a capitalei. In cadrul Centrului HelpAutism Pipera, echipa multidisciplinara formata din psihologi si si logopezi, va oferi gratuit servicii de diagnostic pentru tulburari pervazive de dezvoltare, suport familiilor copiilor cu diagnostic si terapie zilnica pentru 18 copii, prin programe intensive si personalizate de analiza aplicata a comportamentului.