CSR Brand – KFC Romania

kfc-cf

 

Implicarea in comunitate prin proiecte adresate tinerilor este una dintre directiile strategice de CSR ale KFC si Pizza Hut in Romania, directie sustinuta in ultimii opt ani prin parteneriate cu organizatii nonprofit.Astfel, cele douacompanii se implica in mod constantin comunitate, sprijinind educatia si dezvoltarea tinerilor.

In acest context, KFC si Pizza Hut organizeaza si finanteaza, incepand din 2008, programul de strangere de fonduri „Vreau in clasa a noua”, pentru organizatia World Vision Romania. De asemenea, in anul 2015, lantul de restaurante KFC a decis sa isi creasca implicarea comunitara prin consolidarea colaborarii cu organizatia non-guvernamentala SOS Satele Copiilor, demarand campania „Bucket de bine”.

Campaniile „Vreau in clasa a noua” face parte din programul World Hunger Relief, cea mai mare initiativa internationala din sectorul privat, lansata de YUM! Brands Inc. al carei beneficiar este World Food Programme, o subsidiara a Organizatiei Natiunilor Unite. Programul World Hunger Relief se desfasoara in peste 130 de tari si teritorii si in mai mult de 40.000 de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell, implicand aproape 1,5 milioane de angajati.

 

 

  • Vreau in clasa a noua: KFC si Pizza Hut organizeaza si finanteaza, incepand cu anul 2008, programul de strangere de fonduri „Vreau in clasa a noua”, pentru organizatia World Vision Romania. Fondurile merg catre copiii fara posibilitati materiale din judetele Dolj, Ialomita, Valcea si Vaslui care isi pot continua, asKFC - Intalnire Dani Otil - bursierii Vreau in clasa a noua Doljtfel, studiile la liceu. In program sunt inscrisi, in fiecare an, intre 160 – 200 de copii, fiecare primind o bursa lunara de 250 de lei pentru cheltuieli precum transport, rechizite, imbracaminte si consiliere asigurata de reprezentantii World Vision.
    In cadrule ditiei din 2015, Pizza Hut Delivery, lantul de restaurante cu livrare la domiciliu, s-a alaturat KFC si Pizza Hut in organizarea campaniei de strangere de fonduri pentru programul „Vreau in clasa a noua”.
    KFC, Pizza Hut si Pizza Hut Delivery sustin programul „Vreau in clasa a noua” printr-un efort multidirectional: de la asigurarea logisticii necesare strangerii de fonduri, la comunicarea programului, mobilizarea resurselor umane si sustinerea copiilor prin donatii si actiuni complementare strangerii de fonduri.
    Rezultate: In 2015, campania a atins un nou record din punct de vedere al fondurilor stranse – 80.000 euro, fata de 75.000 de euro, suma stransa in 2014. Astfel, au fost sustinuti cu burse pentru inca un an de liceu 120 de copii, cu 27 mai multi decat in urma campaniei din 2014.

 

  • Scoala Altfel:  In cadrul parteneriatului cu World Vision Romania, KFC, Pizza Hut si Pizza Hut Delivery Romania au organizat un atelier special cu ocazia KFC -Scoala Altfel 2016_1“Scolii Altfel”, pentru o parte dintre bursierii inscrisi in programul „Vreau in clasa a noua”. La cursurile realizate de patru bloggeri parteneri – Victor Kapra, Andrei Craciun, Doru Panaitescu si Carmen Albisteanu – au participat 36 de elevi.
    Victor Kapra a fost dirigintele clasei pentru o zi, ghidandu-i pe copii prin activitatile pregatite special pentru ei. De asemenea, el a tinut cursul de Educatie in tehnologie, invatandu-i pe tineri despre comunicarea in mediul online. Andrei Craciun le-a povestit elevilor, in cadrul seminarului de Scriere Creativa, despre exprimarea ideilor intr-un mod creativ si importanta unui research amanuntit. Doru Panaitescu le-a vorbit despre pasiunea sa pentru fotografie si despre varietatea speciilor de pasari. El i-a invatat pe cei prezenti ‚tips & tricks’ pentru a fotografia animalele si pasarile in mediul lor. Ultimul curs al zilei a fost cel de sport, sustinut de Carmen Albisteanu, in cadrul caruia copiii s-au intrecut in diverse probe distractive: de la alergare, la jocuri cu stafeta, care sa le dezvolte spiritul de echipa.
    Rezultate: Evenimentul „Scoala Altfel” a insemnat pentru elevi un prilej de a invata lucruri interesante, intr-un mod diferit fata de cel de la liceu, intorcandu-se acasa cu amintiri frumoase si cunostinte noi.

 

  • Bucket de bine: In 2014, KFC a sponsorizat SOS Satele Copiilor Romania cu suma de 3000 euro, iar in 2015 lantul de restaurante a decis sa isi creasca KFC_Bucket de bine(2)implicarea comunitara prin consolidarea colaborarii cu organizatia non-guvernamentala, ‚adoptand’ in intregime o Casa SOS.
    Astfel, cunoscutul Hot Bucket de la KFC a devenit Bucket de bine, iar KFC doneaza 1 RON catre SOS Satele Copiilor pentru fiecare bucket vandut. Prin aceasta donatie recurenta, KFC si-a propus sustinerea unei familii cu 5 copii – 2 fete si 3 baieti, care beneficiaza permanent de sprijinul unei mame sociale. Bucket-ul de bine isi propune, lunar, sa asigure bugetul pentru hrana, imbracaminte, medicamente si educatie al acestei familii.
    KFC a initiat noul proiect in parteneriat cu SOS Satele Copiilor din Romania din dorinta de a sprijni si mai mult comunitatea locala si pentru a valorifica rezultatele activitatii sale in proiecte care sa vina in rezolvarea unor probleme din societate.
    Rezultate: Bucket-ul de bine a transformat un produs traditional KFC – Hot Bucket – intr-un produs cu rol social. KFC a dezvoltat o identitate noua pentru un produs propriu, celebru, care a devenit un instrument de fundraising, precum si intr-un vehicul de comunicare pentru mesajele campaniei. In fiecare luna, vanzarile Bucket-ului de bine, incurajate de o promovare constanta, au generat o donatie cu minumum 20% mai mare decat obiectivul asumat. Sprijinul financiar a asigurat celor 5 copii si mamei sociale din familia adoptata un trai zilnic decent, acces la educatie si sustinerea tuturor necesitatilor specifice pentru a avea o copilarie normala.

 

  • „Ziua Curateniei” la SOS Satele Copiilor: In 2015, KFC a dat startul “Zilei Curateniei” la SOS Satul Copiilor Bucuresti. Peste 60 de angajati ai KFC au KFC -Ziua Curateniei_1participat la o ampla activitate de amenajare a spatiului din jurul unora dintre casele asociatiei, au plantat flori, au amenajat locul de joaca, le-au pregatit copiilor un barbeque si s-au jucat impreuna.
    Rezultate: Activitatea a implicat peste 60 de angajati ai companiei, oferind o schimbare pozitiva in viata copiilor din cadrul SOS ramasi fara ingrijirea parintilor.

 

  • Graduate Training: KFC a lansat programul de training gratuit si remunerat Graduate Training, care se adreseaza tuturor absolventilor de studii superioare cu varsta minimade 22 de ani. Programul de pregatire intensiva se desfasoara pe parcursul a 18 luni, perioada in care tinerii selectati parcurg metode rapide de formare si dezvoltare. La finalizarea programului de training, tinerii au sansa de aobtine pozitia de Restaurant General Manager, intr-una dintre locatiile KFC din Bucuresti. Rezultate: KFC ofera absolventilor de studii superioare posibilitatea de a obtine experienta in operatiunile restaurantului, dea invata cum sa conduca o echipa si de a-si dezvolta cunostintele de management.

 

  • Parteneriat Academia de Studii Economice: In anul 2014, KFC a demarat parteneriatul cu Academia de Studii Economice din Bucuresti, oferind studentilor de la ASE stagii de internship remunerate, pentru anul universitar in curs. Studentii au putut  opta pentru unul dintre departamentele: HR, Operational, Financiar, Supply Chain sau Marketing. Studentii selectati au fost angajaticu contract de munca in cadrul departamentului ales, pe o perioada de doua luni, cu un program flexibil de patru sau sase ore pe zi, stabilit in functie de orarul lor.
    Rezultate: Programul de internship ofera studentilor posibilitatea de a intelege cat mai bine brandurile Yum! si modul in care se desfasoara activitatea in companie. Studentii au avut ocazia sa se implice in activitatile zilnice, sa invete de la echipa KFC si sa puna in practica cele invatate in cadrul facultatii.

* da click pe fiecare proiect in parte pentru a afla detalii.

 

KFC – Revista Liceului 2016