CSR BRAND: LIDL ROMANIA

lidl-CSR BRAND

 

Lidl este o companie care actioneaza responsabil in toate domeniile de activitate. Astfel, suntem in permanenta orientati catre sustenabilitate si eficienta, fapt care se poate observa in toate proiectele dezvoltate si implementate de-a lungul prezentei pe piata din Romania.

A actiona sustenabil este metoda noastra de a ne indeplini promisiunea fata de clienti cu privire la calitate si, in acelasi timp, de a ne asigura noua tuturor un viitor mai bun.
Strategia noastra de CSR are 5 dimensiuni principale: mediu, societate, sortimentatie, angajati si parteneri.

Mediu

Suntem constienti de impactul pe care il avem asupra mediului, prin natura business-ului nostru.

Construim sustenabil

Grija pentru mediu se reflecta, de exemplu, in constructiile noastre, prin implementarea solutiilor si tehnologiilor moderne care ating cele mai inalte standarde de eficienta.
Avem in portofoliu 2 cladiri care urmeaza sa fie certificate BREEAM – depozitul din Lugoj si noul sediu central din Bucuresti. Certificarea BREEAM este cea mai utilizata metoda folosita in prezent pentru evaluarea performantei ecologice a unei cladiri si ne ajuta sa construim intr-un mod responsabil, sa limitam atat impactul asupra mediului, cat si costurile operationale, dar si sa dispunem de un spatiu de munca mai productiv si mai sanatos.  
Pentru a ne asigura ca toate magazinele noastre se ridica la standardele noastre de mediu, periodic  facem o analiza a unitatilor care au nevoie de modernizare. De aceea, o partea dintre magazinele noastre au trecut in anul 2016 printr-un proces de modernizare ce a vizat inclusiv schimbarea instalatiilor neperformante din punct de vedere energetic.
In 2017 am obtinut certificarea ISO 50001. Acesta este un standard international care vizeaza optimizarea performantei energetice si managementul  eficient al energiei.

Optimizam transportul de marfuri

Transportul  de marfuri joaca un rol crucial in activitatea noastra si lucram in permanenta la optimizarea acestuia. Monitorizam distantele parcurse de camioane, gradul de incarcare a acestora, cresterea numarului de kilometri per camion, pentru a utiliza cat mai putine vehicule si a reduce astfel poluarea provenita din transport si impactul asupra mediului.
Luam masuri pentru a reduce cantitatea de deseuri
Suntem constienti de impactul pe care il au ambalajele si deseurile asupra mediului. Luam in permanenta  masuri pentru a reduce cantitatea de ambalaje si a trimite deseurile catre centrele de reciclare.  Pentru un mediu mai curat, in fiecare an, depunem in centrele specializate de reciclare tone de deseuri de hartie si mase plastice.
Pentru ca suntem preocupati si de provenienta materialelor din care se produc ambalajele noastre, ne-am propus ca certificarea FSC (Forestry Stewardship Council ) sa  devina obligatorie pentru toti furnizorii nostri locali care produc etichete si cutii.

Societate

Ne implicam activ in proiecte de responsabilitate sociala de anvergura, cu impact local, regional si national fiind preocupati in primul rand de problemele care vizeaza protectia mediului si educatia, fara a ne limita insa la acestea. Am sustinut, de-a lungul timpului, peste 30 de organizatii, cu donatii ce totalizeaza peste 2 milioane de Euro.

  1. In 2017, Lidl a investit 770.000  de euro in 17 proiecte din zona de educatie si mediu, demarate de ONG-uri precum EFDEN – Asociatia Solar Decathlon, Organizatia Nationala Cercetasii Romaniei sau WWF.   Acestea au fost dedicate educatiei (ex: programe de formare pentru profesori, scoli verzi: educatie de mediu la nivel national) si mediului (ex: reciclare, ecologie urbana etc).
  2. In fiecare an, organizam cel putin doua campanii de strangere de fonduri la casele de marcat, cu scopul de a sprijini ONG-uri ce sustin cauze sociale cu impact national. Fondurile stranse cu ajutorul clientilor depasesc zeci de mii de Euro, pe care Lidl le suplimenteaza de fiecare data, pentru a avea un impact cat mai puternic in sprijinirea cauzei alese. Numai in ultimii 2 ani, Lidl a donat 193.000 euro catre 7 ONG-uri din domenii majore, precum educatie (ex: World Vision Romania), mediu (ex: Greenpeace) sau sanatate (ex: Asociatia Little People).  Impreuna cu fondurile donate de clienti, suma totala se ridica la 470.000 euro.
  3. Impreuna cu clientii nostri, derulam si doua campanii de marketing social pe an. Astfel, pentru fiecare produs dintr-o categorie selectata, achizitionat de clientii nostri, Lidl doneaza un leu catre sprijinirea unui ONG. Din 2016 pana acum, am organizat doua campanii Back to School, iar fondurile stranse au mers catre programul „Nu Mi-e Frica!” al Asociatiei Little People, ce sprijina copiii bolnavi de cancer, respectiv catre programului educational „Teach for Romania”, care sustine dreptul la educatie de calitate pentru copiii din intreaga tara. Mai mult, in 2016, Lidl a donat cate un leu pentru fiecare jucarie achizitionata in perioada jucarie achizitionata in perioada 21 noiembrie – 21 decembrie catre World Vision Romania, pentru a le oferi un Craciun mai frumos copiilor din medii defavorizate. Pana acum, prin campaniile de marketing social desfasurate de Lidl, au fost donati 700.000 euro.  

Parteneriate de traditie

  • „Verde la Educatie pentru Circulatie” este campania nationala anuala de educatie rutiera pentru copii, desfasurata cu sprijinul Politiei Romane. Acesta se desfasoara in parcarile tuturor magazinelor Lidl, unde copiii invata direct de la reprezentantii Politiei Romane cum trebuie sa se comporte corect un pieton in trafic.
  • De 3 ani, Lidl sprijina Fundatia pentru SMURD, prin donatii care ii ajuta sa salveze si mai multe vieti. Cu ajutorul fondurilor stranse in cadrul campaniei de donatii la casele de marcat „Doneaza pentru cei care Salveaza”, Lidl a donat 5 motociclete de interventie urbana complet dotate si 23 de echipamente speciale de protectie pentru personalul SMURD din capitala. Campania a colectat, in perioada noiembrie 2014 – mai 2015, fonduri in valoare de 100.000 de euro de la clienti si angajati, pe care Lidl le-a suplimentat cu 50.000 de euro. Mai mult, Lidl a continuat demersurile de a sustine Serviciul Mobil de Urgenta: in 2017 si a finantat cu 100 000 euro achizitionarea a cate 2 motociclete de interventie pentru judetele Constanta si Cluj.
  • Lidl - Romania Paine si maineLidl este partenerul strategic al proiectului “Paine si Maine”, inca de la lansarea sa din primavara anului 2016. Proiectul demarat de World Vision Romania are ca obiectiv reducerea abandonului scolar in comunitatile defavorizate. Lidl a donat pana in acest moment de peste 535.000 Euro catre World Vision, pentru a sprijini 618 copii din ciclul primar, din 18 sate, cu o masa calda si ore de after-school.
  • Lidl participa in fiecare an la Festivalul Brazilor de Craciun, unde sustine educatia prin donatii directionate catre Salvati Copiii. In 2016 si 2017 , compania a donat 185.500 euro pentru  brazii achizitionati in cadrul licitatiei.

Sortimentul de produse

Punem la raft produse care nu doar sa corespunda celor mai inalte standarde de calitate, ci si sa protejeze planeta si sanatatea clientilor nostri.
Suntem in permanenta preocupati de managementul responsabil al resurselor si suntem constienti ca trebuie sa gestionam atent materiile prime pe care le folosim in prezent, pentru a putea beneficia de acestea pe termen lung.  De aceea, atunci cand  alegem produsele care fac parte din sortimentul nostru, incercam sa le oferim clientilor alimente care au fost produse in mod responsabil si sustenabil. Mai mult, luam continuu masuri pentru a imbunatati atat calitatea produselor comercializate in magazinele noastre, cat si pentru a reduce impactul lor asupra mediului si a genera un impact pozitiv asupra societatii si economiei.
Pe termen lung, investim in materii prime care provin din surse sustenabile si ne asiguram ca standardele pentru protectia mediului sunt respectate pe tot lantul de productie, si in Romania si in tarile in care producem. Comercializam produse certificate conform standardelor internationale, precum MSC (Marine Stewardship Council), ASC (Aquaculture Stewardship) sau Dolphin Safe pentru produse din peste, UTZ pentru cacao si ciocolata, sau OekoTex pentru textile.

Parteneri de afaceri

Furnizorii locali si relatia cu acestia reprezinta doua aspecte esentiale in activitatea noastra. Ne dorim sa dezvoltam piata locala si sa le oferim clientilor produse proaspete romanesti. De aceea, am inceput sa construim punti solide de colaborare cu producatorii din Romania pentru a putea deveni furnizori Lidl. Un exemplu este proiectul „Cultivat in Romania, specific romanesc”, un parteneriat pluripartit pentru sprijinirea producatorilor romani de legume si fructe, prin care oferim consultanta gratuita celor care au nevoie sa foloseasca practici de productie sustenabila, dar si sa depaseasca impasurile de ordin tehnic sau procedural derivate fie din cadrul legal, fie din exigentele colaborarii cu un retailer international si sa poata livra produsele in magazinele noastre.
Lidl este membru a initiativei comunitare „Business Social Compliance Initiative“(BSCI) in cadrul Asociatiei europene de Comert Exterior. Prin semnarea unui cod de conduita, toti furnizorii nostri se angajeaza sa respecte standardele noastre de calitate si sociale. Comunicarea constructiva, calitatea serviciilor, etica profesionala si orientarea catre nevoile clientilor sunt doar cateva dintre aspectele pe care Lidl le are in vedere la incheierea fiecarui parteneriat.
Prin afilierea la AMRCR si implicit la EuroCommerce, Lidl si-a aliniat practicile de afaceri la principiile formulate de Supply Chain Initiative, al carei scop este acela de a promova practicile corecte ca baza pentru acordurile comerciale din lantul de aprovizionare cu alimente si de a crea un mediu de afaceri echitabil si transparent pentru toti actorii la nivel local, regional si european.

Angajati

Cu fiecare noua deschidere, Lidl creeaza cel putin 20 de noi locuri de munca. Anual, prin pozitiile deschise in magazine, depozite, birouri de expansiune sau in sediul central, le oferim romanilor peste 400 de noi joburi.
Lidl este, in prezent, retailerul cu cele mai mari salarii din Romania. In plus, salariul fiecarui angajat Lidl creste anual, in primii trei ani de la angajare, iar pachetul salarial este completat de o serie de alte beneficii, precum asigurare privata de sanatate, tichete cadou cu diferite ocazii sau, in cazul managerilor de magazin, masina de serviciu.
Investim constant in angajatii nostri si le oferim oportunitatea sa se perfectioneze in mod constant, prin cursuri si training-uri specializate adaptate la nivelul profesional si la nevoile fiecaruia dintre ei. Contribuim, astfel, la pregatirea fortei de munca din zona, oferindu-le acestora cunostinte si ajutandu-i sa dezvolte abilitati pe care le vor putea folosi pe tot parcursul lor profesional.
Totodata, pretuim echilibrul dintre viata profesionala si cea personala, astfel ca suntem singurul retailer care le ofera angajatilor din magazine doua zile libere de Craciun si doua zile libere de Paste.