CSR BRAND: Mega Image

mega-image-cf

 

Mega Image a sustinut puternic, la nivel local, angajamentul Grupului Delhaize in directia Sustenabilitatii. An de an au fost facute progrese semnificative, de la aducerea in magazine a produselor locale, proaspete, pana la lansarea unor noi magazine sub brandul Gusturi Romanesti. Mai mult, in 2015, Mega Image a atins obiectivul de 80% reciclare a ambalajelor secundare ale produselor marca proprie.

In ceea ce priveste marcile proprii sustenabile, Mega Image s-a aliniat obiectivelor ambitioase la nivel de grup. Astfel, a inceput procesul de dezvoltare a marcilor proprii sustenabile: in anul 2015, a avut loc deschiderea magazinului Gusturi Romanesti, unde se gasesc doar produse din aceasta gama, ce include produse fabricate pe baza unor metode si retete traditionale. Primul magazin Gusturi Romanesti a fost lansat in aprilie 2015, fiind primul magazin de produse exclusiv marca proprie din Romania. Gusturi Romanesti aduce clientilor Mega Image produse traditionale romanesti, care amintesc de gusturile de odinioara. De asemenea,in 2015, a avut loc si extinderea categoriei de produse naturale, functionale si pentru diete speciale sub umbrela Equilibrium, in 5 magazine.

Zero Deseuri: Mega Image s-a implicat mereu in reciclare, iar in 2015 a a atins obiectivul de 80% reciclare a ambalajelor secundare ale produselor. De asemenea, 124 tone de produse au fost donate catre asociatii de animale, iar peste 80% din magazinele Mega Image au oferit, ca sponsorizare, produse alimentare catre ONG-urile care au in grija animalele fara stapan.

Eficienta energetica: In anul 2012, Mega Image a facut primul pas in utilizarea energiei verzi in magazine, fiind in acel moment primul lant de supermarket-uri din Romania care a investit in aceasta directie. Obiectivul de a creste la maximum procentul de energie verde utilizat a fost atins in doi ani, iar angajamentul de a investi permanent in dezvoltarea sustenabila a fost sustinut in fiecare an.
In aceeasi directie de eficienta energetica, 71 dintre magazinele deschise in 2015 au fost dotate cu sisteme de iluminare LED. In cadrul eforturilor de reducere a amprentei de carbon, Mega Image se concentreaza pe reducerea consumului de energie electrica in magazine si in depozitul central.

 

 

  • Fondul Mega Image pentru Comunitate
    Cea de-a treia editie a competitiei si-a desemnat castigatorii in ianuarie 2016, in urma analizei a 48 de proiecte inscrise in competitie. Printre ideile finantate se numara o bucatarie comunitara in zona Halei Traian, un club al gradinarilor de balcon, un proiect care aduce impreuna/uneste comunitatea din Ghencea. Editia a treia a Fondului Mega Image pentru Comunitate a fost finantata de catre Delhaize Group si gestionata de Fundatia Comunitara Bucuresti.

Cele patru idei castigatoare surprind teme diferite, relevante pentru comunitatile din Bucuresti:

  • Bucate reAlese: Grup de initiativa format din doua voluntare cu experienta in sectorul non-profit, reprezinta prima bucatarie comunitara educativa din Bucuresti, un loc in care comunitatea Hala Traian participa activ la valorificarea resurselor de hrana. Proiectul ofera educatie practica pentru o viata si  o alimentatie sanatoase, daruind  produse alimentare in surplus.  Bucate reAlese isi propune sa dezvolte deprinderile sociale si antreprenoriale ale tinerilor defavorizati din comunitate, care vor invata practic cum sa-si asigure o alimentatie sanatoasa si constanta.

 

  • Jocurile Cartierului, Asociatia Corporeanima: Strada se inchide si reuneste comunitatea in cadrul unui eveniment sportiv organizat chiar de locuitori si dedicat copiilor din cartierul Costeasca. Fondul Mega Image finanteaza editiile a sasea si a saptea,  evenimentul  fiind pentru a treia oara  castigator al Fondului Mega Image pentru Comunitate. In 2016, proiectul Jocurile Cartierului se va extinde in 2 locatii, creand  astfel un model si pentru alte cartiere. Primele 5 editii au avut loc in Cartierul Costeasca.

 

  • Clubul gradinarilor de balcon, Asociatia D’Avent: Proiectul stimuleaza un mod de viata sanatos si proactiv al locuitorilor din cartierul Mihai Bravu, prin imbinarea activitatilor de tip do-it-yourself  cuknow-how despre realizarea unei gradini de plante si legume care pot fi folosite in bucataria proprie pe tot parcursul anului. Proiectul este dezvoltat in parteneriat cu Asociatia Romania in Tranzitie, o organizatie cu experienta de 3 ani in dezvoltarea gradinilor comunitare. Clubul gradinarilor de balcon se adreseaza atat copiilor, cat si rezidentilor din cartier si isi propune sa implice organizatii-cheie precum asociatiile de locatari din cartier, spatii neconventionale, scoli si gradinite, Directia de Asistenta Sociala Bucuresti.

 

  • Mega-Puternici Impreuna, Asociatia Arhidiacon Sfantul Stefan: Proiectul doreste sa recreeze comunitatea formata din generatii diferite care locuiesc in cartierul Ghencea, cartier cu cea mai mare densitate a populatiei din sectorul 6. Asociatia isi propune sa stabileasca un cadru in care copiii, tinerii si seniorii sa poata comunica, sa se ajute reciproc si sa contribuie la dezvoltarea spiritului comunitar si, implicit, a societatii. Beneficiarii proiectului vor fi persoane domiciliate pe raza sectorului 6 (copii, tineri si seniori), persoane care in prezent sunt inscrise in programele desfasurate deja de Asociatia Arhidiacon Sfantul Stefan.

Noutatea editiei a treia a Fondului Mega Image pentru Comunitate a fost ca proiectele legate de comunitati geografice (blocuri, strazi, cartiere) au fost favorizate in procesul de selectie. Procesul de selectie a fost facut de un juriu independent si a fost format din persoane cu experienta in domenii legate de implicare sociala, comunitate si CSR.

Fondul Mega Image pentru Comunitate urmareste impactul proiectelor in comunitatile finantate si urmareste sa aiba continuitate dupa terminarea perioadei de implementare.

  • Mega Verde pentru Tine

Creata din ideea de a spori cu fiecare proiect calitatea vietii si din solutii concrete care ne pot ajuta sa beneficiem cu totii de un aer mai curat, un sol mai putin poluat si mai putine emisii de carbon, platforma Mega Verde pentru tine este declaratia noastra de sustenabilitate pentru orasul in care ne desfasuram activitatea, pentru viitorul clientilor si angajatilor nostri, pentru comunitatile din care facem parte.

 100% Energie Verde pentru un aer mai curat: Suntem 100% convinsi ca un mediu mai curat este un obiectiv realizabil care depinde de actiunile fiecaruia dintre noi. De aceea, inca din anul 2012, am facut primul pas in utilizarea energiei verzi in magazinele noastre, Mega Image fiind in acel moment primul lant de supermarket-uri din Romania care a investit in aceasta directie.

100% Energie Verde in toate magazinele din Bucuresti si Ilfov: In prezent, am reusit sa ne atingem obiectivul de a creste la maxim procentul de energie verde utilizat, astfel ca folosim 100% energie verde in toate magazinele din Bucuresti si Ilfov.Acest rezultat demonstreaza angajamentul companiei noastre de a investi permanent in dezvoltarea sustenabila, in special in directia protectiei mediului. Suntem parte din comunitatea in care ne desfasuram activitatea si vom continua sa investim in actiuni care contribuie la mentinerea unui mediu sanatos.

 

 

Delhaize Sustainability Progress Report 2015 by CSRMedia Network on Scribd

GALERIE FOTO: