CSR Brand: Metro Romania

metro-cf

METRO Cash & Carry este reprezentata in 27 tari cu mai mult de 750 de magazine cash & carry. Cu peste 117.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 31 miliarde € in anul financiar 2013/2014. METRO Cash & Carry este o divizie de vanzari a METRO GROUP, unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In anul financiar 2013/2014, vanzarile METRO GROUP au atins cifra de 63 miliarde €. Compania numara aproximativ 250.000 de angajati si opereaza aproximativ 2.200 de locatii in 30 tari. Performanta METRO GROUP se bazeaza pe forta diviziilor sale de vanzari care opereaza in mod independent pe piata: Metro/Makro Cash & Carry – liderul international in comertul cu ridicata cu auto-servire, hypermarket-urile Real, Media Markt si Saturn – lider pe piata bunurilor electronice si electrocasnice din Europa si magazinele universale Galeria Kaufhof.

METRO Cash & Carry Romania este parte integranta a METRO Cash & Carry International si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, reteaua numara magazine in 24 de orase. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate 2 centre in Brasov, Constanta, Timisoara si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mures, Arad, Deva, Braila, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda.

Programele strategice pentru sustinerea clientilor profesionisti din comertul traditional si din domeniul ospitalier – Centrul de Pregatire pentru Revanzatori, Centrul de Pregatire in Gastronomie si platforma de consultanta integrata „HoReCa Support&Partnership” – au devenit adevarate repere pentru industria de profil.

Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry Romania

 

“La METRO credem in parteneriate de lunga durata, fundamentate pe incredere. Obiectivul nostru este de a fi cel mai bun partener al afacerilor independente, obiectiv sintetizat in noua abordare “”You & METRO” – Gilles Roudy – Director General METRO Cash & Carry Romania.

 

„De-ale noastre”, initiativa METRO Cash & Carry Romania pentru o agricultura sustenabila, reprezinta singurul program din tara care asigura trasabilitatea legumelor si fructelor, articolele obtinute fiind disponibile in reteaua magazinelor METRO din Romania.

Pentru antreprenorii din comertul traditional, compania a lansat programul „LaDoiPasi”, care imbina punctele forte ale comertului traditional cu avantajele comertului modern, devenind cea mai mare retea de magazine de proximitate din tara.

„METRO Magazin Online” si sistemul multi-channel (magazine traditionale combinate cu o platforma de comert online) au marcat o noua premiera, fiind preluate ulterior si de alti jucatori din comertul modern.

 

Cu ocazia aniversarii a 50 de ani de existenta, METRO Cash & Carry aduce in prim plan, prin diverse initiative, antreprenorii. Competitia METRO – Starurile Comunitatii s-a nascut din dorinta de a recunoaste, incuraja si rasplati acei intreprinzatori care, prin proiectele  lor sociale, educationale sau de mediu au contribuit la bunastarea comunitatii.

METRO Cash & Carry Romania a oferit un premiu de 200.000 de lei, castigatorul urmand sa investeasca in continuare cel putin jumatate din aceasta suma in proiecte de responsabilitate sociala.

Pentru a asigura o evaluare corecta si impartiala, METRO a atras in proiect parteneri de prestigiu, cu experienta in domeniul antreprenorial sau in zona responsabilitatii sociale.

In competitie s-a inscris aproximativ 50 de proiecte, dintre care 20 au fost selectate in finala. Dupa un proces complex de evaluare, juriul a desemnat firma Concordia Development drept castigator al competitiei.

Brutaria Concordia este o intreprindere sociala, dezvoltata pe langa scoala de meserii a Organizatiei Umanitare Concordia. Brutaria angajeaza o parte din absolventii Scolii de Meserii, tineri proveniti din familii dezorganizate, afectate de saracie sau care vin direct din strada, pentru o perioada de 1 -2 ani, pentru a dobandi suficienta experienta si a fi pregatiti sa faca fata conditiilor competitive de pe piata muncii.

Sustinerea unei agriculturi sustenabile

Pentru a incuraja consumul de produse romanesti, METRO Cash & Carry Romania a lansat in 2012 “De-ale noastre”, un program menit sa sprijine cultivatorii de legume. Initiativa promoveaza o agricultura sustenabila, oferind producatorilor locali consultanta si asistenta permanente in procesul de productie, centre de colectare si solutii de ambalare. Legumele si fructele rezultate din program sunt comercializate in reteaua METRO Cash & Carry din toata tara, sub marca “De-ale noastre”, producatorii din program beneficiind, astfel, de puncte de desfacere garantate.

Consultanta de specialitate este asigurata de un inginer agronom, consultant METRO, avand rolul de a asista agricultorii parteneri prin sfaturi privind selectia soiurilor, perioada optima de recoltare, tehnici si mijloace de productie sau metode de eficientizare a costurilor de productie si a resurselor.

Controlul productiei, de la rasaduri si pana in momentul cand legumele ajung la raft, asigura trasabilitatea produselor (sau originea controlata), un avantaj unic pe care programul “De-ale noastre” il ofera in acest moment pe piata romaneasca. Clientii METRO care cumpara legumele din acest program au, astfel, garantia monitorizarii intregului proces si au la dispozitie informatii referitoare la originea acestora si la procesul de productie.

Sustinerea dezvoltarii pietei ospitaliere

In 2008. METRO a deschis CEntrul de Pregatire in Gastronomie, primul centru de acest gen din sud-estul Europei. Prin intermediul cursurilor sustinute de specialistii METRO, precum si prin demonstratiile culinare ale unor personalitati recunoscute in domeniu, cu o experienta didactica pe plan local si international, profesionistii din domeniul gastronomic si ospitalier isi dezvolta abilitatile si isi aprofundeaza cunostintele.

Nu mai putin de 6000 de profesonisti – bucatari, barmani, barista si somelieri – de la aproximativ 2500 de companii din domeniul ospitalier au urmat cursurile Centrului de Pregatire.

 

  •  Proiectul Crucea Rosie – punct prim ajutor in zonele izolate: METRO Cash & Carry Romania si Crucea Rosie Romana au dezvoltat impreuna in ultimii ani un parteneriat foarte strans, in care compania s-a aMetro-Crucea Rosie - Titcov (2)laturat eforturilor Crucii Rosii de a imbunatati viata comunitatilor din Romania, prin proiecte precum Banca de Alimente, programul „Asistenta la domiliciu pentru varstnici”, sustinerea persoanelor afectate de inundatii sau proiectul dedicat celor afectati de dezastre naturale, „Nopti albe pentru zile negre”.

Unul dintre proiectele de prim plan este cel dedicat punctelor de prim ajutor in zonele izolate din tara, in principal din mediul rural. Proiectul se desfasoara in 41 de comunitati izolate, in care locuiesc aproximativ 6.500 de persoane.

Accesul dificil al ambulantei in zone izolate poate genera oricand situatii dramatice, asociate cMetro - Crucea Rosie - Titcov (1)u agravari serioase, chiar decese, care de multe ori ar putea fi evitate prin interventia la timp a serviciilor medicale. Infiintarea punctelor de prim ajutor de baza, asigurat de persoane pregatite din randul membrilor comunitatii, acopera intervalul de timp dintre producerea incidentului si preluarea situatiei de catre serviciile medicale calificate.

Lansarea oficiala a proiectului a avut loc in data de 10 iulie 2013, in satul izolat Titcov din judetul Braila. METRO Romania a luat parte la aceasta actiune din Titcov, alaturi de reprezentantii Crucea Rosie si ai mass-media, folosind aceleasi mijloace de transport si rute precum intr-o situatie de reala urgenta, experimentand drumul lung si extrem de accidentat.

Dorinta oamenilor de a fi parte dintr-un proiect atat de important, precum si deschiderea si altruismul familiei Pampu, cea care s-a dedicat initiativei noastre si a carei casa este acum in permanenta deschisa pentru oricine are nevoie de ajutor medical, au fost mai mult decat imbucuratoare.

  •  SOS – Viata dupa dezastru: METRO Cash & Carry Romania a sustinut actiunea „SOS-Viata dupa dezastru”, organizata de catre Crucea Rosie Metro - SOS-Viata dupa dezastruRomana in data de 5 iulie 2013, in Parcul Lumea Copiilor din Bucuresti. Evenimentul a fost unul de simulare a unei tabere de dezastre, care a reprodus, pentru o zi si o noapte, conditiile de trai ale victimelor acestor situatii.
    Participantii au fost implicati in demonstratii si seminarii de prim ajutor, interventii rapide in caz de dezastru, au facut turul taberei de dezastre cu scopul de a afla functionaliatea diferitelor utilaje de la fata locului, precum si organizarea taberei.
    Toti participantii au innoptat in tabara, in corturi special amenajate, pe saltele si cu saci de dormit pusi la dispozitie de catre Crucea Rosie; au avut posibilitatea sa ia cina si micul dejun la cantina taberei, meniul constand in produse similare cu cele pe care le-ar primi o persoana in caz real, intr-o tabara de dezastre.
    Actiunea SOS – Viata dupa dezastru s-a desfasurat pentru constientizarea si sensibilizarea publicului larg cu privire la actiunile necesare in caz de dezastru, conditiile existente pentru victime si modalitatile prin care acestea pot fi ajutate. De asemenea, din fondurile stranse, Crucea Rosie a achizitionat pachete care au asigurat strictul necesar pentru o familie de 4 persoane, timp de 30 de zile.
  •  Parteneriat cu S.M.U.R.D.: SMURD reprezinta unul dintre cei mai vechi parteneri ai companiei in ceea ce priveste actiunile socio-umanitare. Inca din SMURD logo2005, METRO s-a implicat in proiectele initiate de SMURD in vederea asigurarii unei bune desfasurari a interventiilor medicale de urgenta.
    In anul 2014, METRO a contribuit la dezvoltarea unei platforme de aterizare a elicopterelor SMURD in zonele greu accesibile ale Deltei Dunarii, precum si la achizitionarea de echipamente medicale de catre paramedicii SMURD.

 

  •  Festivalul International de Teatru de la Sibiu: In 2014, METRO Cash & Carry Romania a fost alaturi, pentru al 7-lea an Metro-FITSconsecutiv, de Festivalul International de Teatru de la Sibiu, eveniment cultural deosebit de apreciat atat in Romania, cat si la nivel international, desfasurat in perioada 6 – 15 iunie 2014.
    Festivalul International de Teatru de la Sibiu a fost infiintat in anul 1993, din dorinta promovarii culturii si spectacolelor de strada prin evenimente care raspund celor mai variate gusturi: de la teatru si pictura, muzica, film, dans, literatura si arhitectura, la arta contemporana si gastronomie. In anul 2007, caracterul multicultural si multilingvistic al orasului Sibiu au fost reconfirmate prin obtinerea titlului de Capitala Culturala Europeana.
    Editia din 2014 a fost una deosebita, atat prin parametrii atinsi – aproximativ 62.000 spectatori in audienta zilnica, 350 de evenimente derulate pe parcursul a 10 zile, cu participanti din 70 de tari, cat si prin calitatea indiscutabila a programelor.
    Printre cei care au luat parte s-au numarat companii din domeniul artelor, regizori romani dar si straini, critici sau atasati culturali.
    Comunitatile locale si internationale au avut oportunitatea de a se reuni in Sibiu pentru a sarbatori, timp de 10 zile, creatia artistica si creativitatea in cadrul unui eveniment multicultural, care are ca scop identificarea si promovarea reperelor artistice internationale.
  • Asociatia Viitor Plus – plantarile de copaci: Campania de plantari face parte din programul “Adopta un copac”, lansat de Asociatia Viitor Plus in anul Metro -Plantari 20142007 pentru a adresa lipsa padurilor din sud-estul tarii, zona vulnerabila la fenomene climatice extreme si avand cel mai mic procentaj de suprafete impadurite din Romania. Scopul proiectului este de a determina implicarea activa a cat mai multor oameni in actiuni ce vizeaza un viitor mai bun pentru noi toti si care, cu ajutorul voluntarilor si prin monitorizare atenta de-a lungul anilor, vor face posibila reimpadurirea tarii.
    METRO Romania sustine, an de an, aceasta initiativa care are loc in judetul Teleorman, langa localitatea Poroschia.Teleorman este unul dintre cele mai putin impadurite judete din Romania, alaturi de Calarasi si Ilfov, din ce in ce mai multe zone pe harta suferind de pe urma despaduririlor. Aici, sunt plantati puieti de stejar, tei si frasin – prin plantarea unor specii mixte, se contribuie la conservarea biodiversitatii, la dezvoltarea comunitatilor, precum si la stabilizarea climatica.
    Primele lucrari de impadurire din proiectul „Adopta un copac!” au inceput in anul 2008, in judetul Calarasi, unde s-au plantat peste 8 hectare de teren. Toate actiunile de plantare se fac in baza unui proiect tehnic, realizat de catre experti silvici; dupa plantare, padurea este ingrijita timp de 5-6 ani, apoi monitorizata pentru inca 10 ani.
  •  Parteneriat cu Asociatia Junior Achivevement Romania – Proiectul „Compania: “Compania” este un proiect ce vizeaza educatia Metro - JARantreprenoriala in randul elevilor de liceu, initiat de catre Asociatia Junior Achievement Romania si dezvoltata in parteneriat cu METRO Cash & Carry Romania. Proiectul se bazeaza pe metoda „learning by doing” si are misiunea de a inspira si pregati tinerele generatii pentru a avea succes intr-o economie de piata.
    Scopul intregului proiect este de a populariza ideea de antreprenoriat in randul elevilor de liceu din Romania si de a pune la dispozitia lor informatii/ materiale specializate relevante, aducand in acest fel mediul de afaceri mai aproape de ei. Sub umbrela „Compania” au fost desfasurate diverse actiuni educationale, prin care elevii au invatat practic ce inseamna sa coordonezi o afacere in Romania.
    Contributia METRO in acest proiect a constat in furnizarea de informatii si sprijin pentru a crea un material cat mai complet despre ceea ce presupune un sistem de franciza si, mai ales, pentru a prezenta programul METRO Romania, LaDoiPasi.
    Studiul de caz a fost comunicat participantilor din proiect, care au invatat ce este programul LaDoiPasi si ce anume il diferentiaza pe piata locala.

Peste 200 de elevi din toata tara au discutat despre conceptul cash & carry in cadrul unor webinarii sustinute de catre specialistii METRO Romania, precum si despre caracteristicile generale si formatul unic al retelei LaDoiPasi. In urma webinariilor, copiii au avut oportunitatea de a participa la un concurs, prin inscrierea sugestiilor proprii despre cum pot fi atrasi clientii finali in magazinele LaDoiPasi, luand in considerare un buget de promovare redus. Castigatorul concursului a fost premiat in luna mai 2014, in cadrul Gala Business Hall of Fame Romania.

  • „De-ale noastre”: Programul este un program unic in Romania din punctul de vedere al sustinerii producatorilor locali, deoarece ofera sprijin in toate etapele-cheie ale productiei (consultanta, solutii de colectare, ambalare), precum si monitorizare, diMetro_De-ale_noastrestributie si o piata de desfacere a productiei, in magazinele retelei METRO din Romania.
    Controlul productiei, din momentul semanatului si pana in momentul cand legumele ajung la raft, asigura trasabilitatea produselor sau originea lor controlata. Aceasta inseamna ca orice client METRO, care cumpara legumele si fructele“De-ale noastre”, are la dispozitie informatii referitoare la originea acestora, metodele de productie folosite, sau perioada de recoltare, avand astfel o garantie a calitatii lor.

Dupa colectare, produsele sunt livrate in toate magazinele METRO Cash& Carry din tara in cel mai scurt timp, pentru a pastra un nivel ridicat de prospetime a legumelor si fructelor. Tehnicile traditionale de cultivare confera gust si miros autentice produselor si impun folosirea in proportie de peste 80% a ingrasamintelor naturale.

  • Competitia METRO – Starurile Comunitatii: Competitia s-a nascut din dorinta de a recunoaste, incuraja si rMETRO Starurile Comunitatiiasplati acei intreprinzatori care, prin proiectele lor sociale, educationale sau de mediu au contribuit la bunastarea comunitatii. METRO Cash & Carry Romania a oferit un premiu de 200.000 de lei, castigatorul urmand sa investeasca in continuare cel putin jumatate din aceasta suma in proiecte de responsabilitate sociala.

In competitie s-a inscris aproximativ 50 de proiecte, dintre care 20 au fost selectate in finala. Dupa un proces complex de evaluare, juriul a desemnat firma Concordia Development drept castigator al competitiei.
Brutaria Concordia este o intreprindere sociala, dezvoltata pe langa scoala de meserii a Organizatiei Umanitare Concordia.

* da click pe fiecare proiect in parte pentru a afla detalii.